Mitigačný potenciál starostlivosti o krajinu voči nepriaznivým dôsledkom klimatickej zmeny Tomáš Orfánus, Slovak Environment Agency www.sazp.sk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Píseň “Mám príma den” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 3.
Advertisements

Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
E COSYSTEM Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
Presentation of GSM module
(Zlín Region). List of breweries Brewery Uherský Brod Bon Zašová Černý orel Kroměříž Valášek Vsetín Zlínský švec Malenovice Brewery Rožnov Maxmilian Kroměříž.
LANDSCAPE AND ITS FUNCTION Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Prague is the capital and largest city of the Czech Republic The city is home to about 1.3 million people Flag of Czech Republic.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Austria Country and food. Typical food schnitzel Stew.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_122_PROTECTION OF ENVIRONTMENT Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
WILL FOR FUTURE Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku a slouží k výkladu a základnímu procvičení tvorby budoucího času pomocí pomocného slovesa.
Josef Sudek Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_IVA_DVORAKOVA_JOSEF_SUDEK_10 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Jakub Horecký odbor obecné ochrany přírody a krajiny Jana Paluchová odbor energetiky a ochrany klimatu Strategie přizpůsobení se změně klimatu v podmínkách.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Obyvatelstvo Asie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-3 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Czech Republic: overview of premier outsourcing hot‐spot Michal Zalesak Czech ICT Alliance Holubova 2527/ Praha 5
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Afrika – SAHARA, SAHEL.
NEOLIBERALIZMUS A PRACUJÚCI CHUDOBNÍ V KONTEXTE SLOVENSKA A EÚ
Gymnázium, třída Kapitána Jaroše 14, Brno Nutriment for the athletes Author: Petr Jareš.
Životní prostředí (Environment) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
Jak vysvětlovat skleníkový jev a jeho změnu Jan Hollan CzechGlobe – Centrum výzkumu globální změny AV ČR, v.v.i.
Proč chránit přírodu? Pro uchování biodiverzity (rozmanitosti počtu druhů, počtu jedinců každého druhu i genetických informací). Z produkčních důvodů (každý.
Chudoba.
PICTURES FOR DESCRIPTION
BIRD MIGRATION Střední průmyslová škola chemická Poděbradská 94
Tell about your summer holiday
The enviroment and its protection
Vliv extrémně kyselého prostředí na rostliny
VY_22_ INOVACE_27_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Cvičení: A. Popište, v sekvenčním pořadí, analýzy, které musí být uskutečněny před rozhodnutím, jestli vaše spolešnosti odpovídá Marketingovému plánu.
PICTURES FOR COMPARISON
Ecosystems, vocabulary
INICIATÍVA ZDRAVÁ FIRMA ROKA
Znečistenie vôd Autor: S. Baloga.
Ministry of Labour and Social Affairs,
Svetový oceán Svetový oceán Marek Biroš Matúš Holovič Jakub Kačmár
Rôzne obrázky v prezentácii
POVRCH ZEME Svetadiely, moria, zálivy, prielivy a prieplavy
POVRCH ZEME.
Svetadiely, kontinenty, oceány
Projekty LIFE na Slovensku
Elektrolýza Kód ITMS projektu:
Trvalo udržateľný rozvoj podhorských a horských oblastí Slovenska
Tlačová konferencia 16. august 2011
Ako znižovať zaostávanie regiónov Slovenska Dôležité štatistiky a odporúčania INEKO Peter Goliaš, INEKO, Spoločný seminár INEKO a Zastúpenia.
Veterná energia Nikoleta Gálisová 7.A.
Nárast objemu odpadov a problém ich odstraňovania
SÚ PENIAZE SYMBOLOM ŠŤASTIA?
ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝL V predchádzaní a liečení takzvaných civilizačných chorôb sa preukazuje zmena zdravého životného. K zdravo vedenému životnému štýlu.
Atómová bomba Anna Tatárová ZŠ Sačurov 9.A.
:30 Replies to Complaints 1 V– 2nd semester.
Vývoj a prirodzený pohyb obyvateľstva Indie
2. Svetová vojna Veronika Uličná 7.A.
Oheň Dobrý sluha, ale zlý pán..
Prečo rastliny rastú a starnú?
Ředitelství ČIŽP, Praha, 25. červa 2018
BAT centrum Brno a jeho činnost v roce 2018
CO2 – trendy, výzvy, závazky
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Dana Vítová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_06.
Petr Michálek Datum konání:
Jakub Horák, horakj(na)fld.czu.cz, L026
Anna Vildomcová Datum konání:
The enviromental problems
Transkript prezentace:

Mitigačný potenciál starostlivosti o krajinu voči nepriaznivým dôsledkom klimatickej zmeny Tomáš Orfánus, Slovak Environment Agency www.sazp.sk

Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019

Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019

Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019

Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019 Zvolen 6.III.2019

Pokles úrod v rozvojových krajinách IPCC 2013 400ppm 450ppm CO2 550ppm 650ppm 750ppm T 1°C 2°C 3°C 4°C 5°C Pokles úrod v rozvojových krajinách Rast úrod v severných oblastiach Výskyt hladomoru v Afrike (Sahel) a SW Ázii +25-60% do 2080 Celosvetový pokles úrod Agro Strata horských ľadovcov Nedostupná voda najmä v Afrike Ohrozených viac ako 1mld ľudí Topenie kontinentálnych ľadovcov, oceán pohltí atoly a ohrozuje Shanghai, Tokyo... Voda Strata funkcií Amazónskefo pralesa Strata koralových ES Nevratné zmeny ostatných terestrických ekosystémov ES Strata biodiverzity (20-50%) Dezertifikácia, požiare, záplavy, hurikány, vlny hurúčav Extrémy Strata schopnosti pôd záchytu uhlíku, rozvrat Atlantického THC, uvoľnenie metánu s permafrostu Nezvratné zmeny klimatického systému

Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019 Význam pôdy pri mitigácii KZ 1 inch of soil to form: takes 100s to 1000s of years It is a living highly structured low-entropy system Soil conservation = direct negative feedback to global warming Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019

Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019 Význam pôdy pri mitigácii KZ GW – 10 mil km3, surface waters – 110 000 km3 Soil water – 16 000 km3 Soil = third water resource, extremely susceptible to CCH SW = the only water to sustain terrestrial ecosystems SW = the only water to keep the energy and matter balance within ecosystems Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019

Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019 Význam pôdy pri mitigácii KZ Soil degradation Surface runoff concentration Subsurface-to-surface runoff transformation Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019

Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019

Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019 Čo robiť? Kto je zodpovedný? Kto je kompetentný? Low carbon economy zodpovední všetci kompetentní politici Degradácia/obnova krajiny zodpovední všetci kompetentný rezort PH+samosprávy Adaptácia voči KZ zodpovední všetci kompetentný rezort MŽP Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019

Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019 Ďakujem za pozornosť Thank you for your attention Životní prostředí – prostředí pro život, Průhonice, 12-13.6. 2019