Regionální akční plán Olomouckého kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Advertisements

 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Národní a regionální dotační tituly. Význam národních a regionálních dotačních titulů Jejich význam postupně klesá, pro mnohé subjekty přesto téměř nezbytné.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Zlín, 8. září 2009.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
OPPS ČR-PR Operační program přeshraniční spolupráce Česká republika-Polská republika Seminář pro žadatele Zpracovala: Jana Bartošková.
REGIONÁLNÍ AKČNÍ PLÁN PRO ÚZEMÍ KRAJE VYSOČINA (RAP)
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
REGIONÁLNÍ AKČNÍ PLÁN PRO ÚZEMÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE (RAP)
ITI – SPOLUPRÁCE OBCÍ V AGLOMERACI Dr. Ing. Marie Zezůlková, vedoucí Kanceláře strategie města Brna.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Aktuální informace z programového období Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor regionální politiky RSK Jihomoravského kraje.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
PRAHA INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ KARLOVY VARY.
Regionální akční plán Jihočeského kraje Ing. Jaromír Slíva, MBA.
Nové programové období, rozvojové strategie území Regionální rozvoj ve vazbě na podporu EU David Koppitz ředitel Odboru regionální politiky Ministerstvo.
PRAHA INTEGROVANÉ NÁSTROJE. INTEGROVANÉ NÁSTROJE V OBDOBÍ 2007 – 2013 Integrované nástroje
Datum: Zpracoval(a): Regionální akční plán Moravskoslezského kraje Denisa Toráčová.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Sněm Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. čtvrtek od 17:30 Kulturní dům Libňatov.
Regionální akční plán Olomouckého kraje 1. jednání Pracovní skupiny Vzdělávání
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI Jan HOLEČEK Kancelář strategie města Magistrát města Brna Regionální.
Integrované nástroje v IROP Seminář k realizaci IPRM v IOP Praha.
PRAHA ITI HRADECKO- PARDUBICKÉ AGLOMERACE.
Regionální akční plán Libereckého kraje Inovační platforma pro Strategii inteligentní specializace 6. března 2015, science centrum iQLANDIA.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Aktuální stav přípravy programového období František Kubeš odbor regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj ČR RSK Pardubického.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Regionální stálá konference pro území Olomouckého kraje činnost, pracovní skupiny 1. jednání Pracovní skupiny Vzdělávání
Regionální stálá konference pro území Olomouckého kraje Konference k problematice sociálního vyloučení
Zlín 14. září 2016 Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje FORMÁLNÍ DOPRACOVÁNÍ RÁMCE PRO INVESTICE DO INFRASTRUKTRURY Pracovní.
Integrovaný regionální operační program – obecný úvod, hodnocení Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI – aktuality, harmonogramy Regionální stálá konference Jihomoravského.
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Integrovaný regionální operační program
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Regionální stálá konference Středočeského kraje
Aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Strategie ITI plzeňské metropolitní oblasti
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Regionální akční plán Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje
Informace IROP Rámec pro podporu infrastruktury.
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Podpora sociálního podnikání v rámci CLLD (místní akční skupiny)
Informace z 1. ustavujícího zasedání Národní stálé konference
Transkript prezentace:

Regionální akční plán Olomouckého kraje 2. zasedání RSK OK, 18. 2. 2015 Olomouc

Územní dimenze Cílená podpora vyváženého rozvoje území Řeší rozvojové rozdíly a specifické potřeby plynoucí z rozdílných typů území Vyhlašování územně specifických výzev Integrovanými nástroji Mimo územní dimenzi budou (plošné) výzvy pro celou ČR Územní dimenze dle Odhad alokace* % z kohezní politiky Výzev z podnětu RSK 105 mld. Kč 16,3 Výzev z podnětu ITI 65 mld. Kč 10,1 Výzev z podnětu IPRÚ 10 mld. Kč 1,6 Výzev z podnětu CLLD 20 mld. Kč 3,6 Celkem min. 200 mld. Kč 31,1 Odhaduje se, že na celou kohezní politiku bude cca 650 mld. Kč (závisí na kurzu). Z toho cca 250 – 300 mld. Kč půjde mimo vliv krajů, měst a obcí – OP PIK (cca 100 mld. Kč), OP D (cca 100 mld. Kč), OP TP (cca 20 mld. Kč) + projekty ministerstev, Úřadu práce, vysokých škol, CHKO, ekologizace výroby apod. Zbývajících 350 – 400 mld. Kč by měly být projekty měst, obcí, krajů a dalších subjektů v území. Část těchto financí by měla být koordinována v území (částečně náhrada za zrušení ROPů) = územní dimenze. I když se na první pohled může zdát alokace 200 mld. Kč na územní dimenzi jako veliká, reálně je naopak nedostatečná – představuje cca 8 mld. Kč pro Olomoucký kraj. Z toho až 6 mld. Kč mají být projekty kraje. Ke koordinaci má být využito integrovaných nástrojů (v OK jsou to ITI a strategie MAS) a také vyhlašováním územně specifických výzev. Mimo územní dimenzi budou vyhlašovány plošné výzvy pro území celé ČR. Taková byla dohoda územních aktérů a MMR na začátku roku 2014. Takto se také územní dimenze objevila v Dohodě o partnerství. *Konkretizace alokací je předmětem dalších jednání

Základní prvky územní dimenze Národní dokument k územní dimenzi Hledá prostor pro územní koordinaci v OP Metodický pokyn pro využití integrovaných nástrojů Popisuje tvorbu a využití ITI, IPRÚ a CLLD Národní stálá konference (NSK) Zaštiťuje územní dimenzi a jedná s ŘO Regionální stálé konference (RSK) Plní úkoly NSK a shromažďuje informace z regionu Strategie regionálního rozvoje ČR (SRR) Koncepční základ pro územní dimenzi Akční plán a jeho regionální verze NDÚD V rámci operačních programů určuje, kde se předpokládá koordinace v území. Finanční alokace obsahuje jen rámcově (viz předchozí slide). Navíc není dle MMR-NOK jednou ze základních metodik pro zpracování operačních programů. Proto ho většina ŘO využívá jen okrajově. Bude se aktualizovat už s ohledem na nové znění OP. EK nepovažuje za přijatelné vytváření alokací podle krajů. Proto NDÚD obsahuje 8 typů území, pro které lze vypsat územně specifické výzvy. Současně je uvedeno jaký typ intervencí (z kterých OP a jejich specifických cílů) zde lze využít. MPIN Uvádí 7 ITI, 6 IPRÚ, CLLD a dává prostor i pro vznik dalších. Není zřejmý rozdíl mezi ITI a IPRÚ pouze ve finanční alokaci. Popisuje tvorbu dokumentů a realizaci nástrojů. Také se předpokládá aktualizace dokumentu. NSK Měla by vyjednávat s ŘO a předávat podněty RSK a naopak přijímat podněty z území. Má právo korigovat návrhy RSK. Měla by mít iniciační roli. Zatím se uskutečnilo 1. jednání. NSK je zatím pasivní. RSK Koordinace CELÉ územní dimenze v území kraje. Předávání podnětů na národní úroveň. Předpokládáme, že na základě přijetí nominace a z předchozích prezentací máte představu o činnosti RSK. Můžeme do příště připravit samostatnou prezentaci o náplni činnosti členů RSK. SRR ČR EK požadovala koncepční ukotvení územní dimenze obdobně jako jsou předběžné podmínky. Jako jednou z mála, ne-li jedinou vhodnou se jevila Strategie regionálního rozvoje ČR. – Mají ji respektovat a naplňovat všechna ministerstva, mají k ní přispívat i subjekty v regionech. Obsahuje analýzu územních rozdílů. Nástrojem pro koordinace je Akční plán SRR ČR. Nyní se to rozšířil i o Regionální akční plány, které mají být podkladem pro práci RSK a přenos informací na NSK. Principy komunikace jsou na následujícím slide.

Koordinace územní dimenze Nositelé projektů RSK Akční plán NSK Řídící orgány Územně specifické výzvy Podněty k přípravě projektů Předkládání projektů Info o projektech Nositelé ITI a CLLD Potřeba čerpání Samostatně se budou připravovat projekty v rámci integrovaných nástrojů (ITI a CLLD). Také v dalších oblastech se uvažuje se zpracováním samostatných plánů – krajské a místní plány vzdělávání, plány sociálního začleňování, akční plán RIS3 a možná i plány CHKO. Všechny tyto podklady by se měly potkat v rámci RAP a pak jako jednotný dokument by měly být použity při vyjednávání s OP. Potřeba financí, připravené projekty, podněty k vyhlášení výzev Vyjednávání výzev a jejich čerpání

Předběžný harmonogram výzev na rok 2015 Operační programy zapracovávají připomínky EK a jsou postupně opět předkládány EK Zveřejněn předběžný harmonogram výzev na 2015 Harmonogram neobsahuje specifické výzvy K čemu slouží územně specifické výzvy Rozvoji individuálních potřeb regionu Odpovídajícím demografickým trendům na místní úrovni Využití potenciálu Zvýšení konkurenceschopnosti Ve většině OP územní dimenze stále nedořešena. Schválení OP očekáváme nejdříve v červnu 2015. Chceme iniciovat přípravu (vč. vyčlenění alokací) a vyhlášení územně specifických výzev. K tomu potřebujeme podklady z území a dle schváleného modelu je nástrojem pro jejich shromáždění Regionální akční plán Strategie regionálního rozvoje ČR pro Olomoucký kraj.

Regionální akční plán SRR za Olomoucký kraj Materiály zaslané členům RSK OK dne 14. 1. 2015 Metodika MMR – dokument pro tvorbu RAP OK RAP OK Projekty Krajského úřadu Olomouckého kraje Projekty příspěvkových organizací OK Projekty vložené do Zásobníku projektových námětů OK Návrh postupu zpracování RAP OK Z důvodu stále neujasněné metodiky MMR byla zpracována pouze pilotní verze RAP SRR za Olomoucký kraj (odeslána MMR 5.12. 2014, představena ROK 15.1.2015). Pilotní verze obsahuje expertní odhad projektových záměrů pouze za projekty Olomouckého kraje a jeho příspěvkových organizací. Za území Olomouckého kraje byl využit Zásobník projektových námětů kraje, který v dostatečné míře nevystihuje aktuální informace o projektech partnerů z OK do ESI fondů (osloveni byli regionalisté ORP, manažeři MAS a obce OK do 2 000 obyvatel). Zapojení partnerů do zpracování RAP OK viz následující slajd.

Zapojení partnerů do zpracování RAP OK Téma Realizátor (garant) Časové období Sběr významných projektových námětů Člen RSK OK 1 měsíc Dopracování projektových námětů Sekretariát RSK OK 14 dní Projednání projektových námětů Pracovní skupiny + Sekretariát RSK OK Odsouhlasení projektových námětů na individuálních schůzkách Zapracování informací z individuálních schůzek do RAP OK Projednání RAP OK na dalším jednání RSK OK 1 den Chceme-li iniciovat územně specifické výzvy musíme vědět na co (projekty) a kolik (alokace). Individuální schůzky s jednotlivými členy RSK OK budou obsahovat odsouhlasení upraveného seznamu projektových námětů, odhad absorpční kapacity a financí. V průběhu prací bude vytvořena Analýza pro zdůvodnění alokací OK ke specifickým cílům OP z pohledu NDÚD. Analýza podložená sběrem projektových námětů bude postoupena na národní úroveň do NSK. Cílem analýzy bude vypsání specifických výzev, prostřednictvím kterých budou moci čerpat finanční prostředky z ESI fondů žadatelé z území Olomouckého kraje. V první fázi chceme získat informace o důležitých projektech v území, podrobněji viz další slide.

Sběr významných projektových námětů Členové RSK OK provedou sběr významných projektových námětů pro roky 2015 a 2016: Investiční náměty: nad 50 mil. Kč Neinvestiční náměty: nad 5 mil. Kč Významné projekty se zapojením více organizací Stěžejní projekty pro danou oblast Forma sběru projektových námětů Nositel Název akce Popis akce Rok předložení do výzvy Celkové náklady (v tis. Kč) Zdroj financování Soulad s koncepcemi Aktivita SRR Indikátory Olomoucký kraj II/444 Úsov - Uničov Rekonstrukce silnice II. třídy navazující na síť TEN-T a umožňující dopravu osob do zaměstnání 2018 35 000 IROP 1.1 PRÚOK C.1 4.2.2 Délka zrekonstruovaných silnic II. a III. třídy (8 km) Významné projektové náměty mimo integrované náměty ITI a CLLD: Investiční – předpokládané náklady nad 50 mil. Kč Neinvestiční – předpokládané náklady nad 5 mil. Kč Významné projekty se zapojením více organizací (např. projekty se zapojením dvou a více partnerů) Stěžejní projekty pro danou oblast – projektový námět nebude splňovat ani jedno z výše uvedených kritérií, ale je pro tematickou oblast stěžejní Forma sběru projektových námětů Každému členu RSK OK (mimo zástupce za Olomoucký kraj) bude prostřednictvím Sekretariátu RSK OK zaslána v jednotné formě excelovská tabulka. Do této tabulky budou členové RSK OK doplňovat informace za významné projektové náměty. Konkrétně je nutné vyplnit sloupce (Nositel, Název akce, Popis akce, Rok přeložení do výzvy, Celkové náklady a indikátory). Sloupce zvýrazněny červeně (Zdroj financování, Soulad s koncepcemi a Aktivita SRR) budou doplněny Sekretariátem RSK OK. Členové RSK OK dostali ve složce materiál Podklad_Výtah z Národního dokumentu k územní dimenzi, kde jsou uvedeny pouze ty části (specifické cíle) OP ČR, které obsahují územní dimenzi. Termín stanoven do 1 měsíce – 19. 3. 2015 Sekretariát RSK může připravit mediální podporu, která podpoří činnost členů RSK a OK při sběru projektových námětů do RAP (weby, tiskové zprávy v tiskovinách OK a měst, KS MAS apod.). Získané projektové náměty do členů RSK OK budou vloženy do Zásobníku projektových námětů. Celý úkol bude přílohou zápisu z RSK.

Děkuji za pozornost Ing. Radek Dosoudil vedoucí odboru strategického rozvoje kraje