Baroko 17. a 18. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Advertisements

Světoví hudební skladatelé
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
Hudební baroko ( století).
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Rozčlenění hudebního vývoje
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Povídání o Bachovi.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
JOHANN SEBASTIAN BACH.
SVĚTOVÉ HUDEBNÍ BAROKO
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
BAROKO.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Druhy skladeb a hudební formy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
HUDBA V BAROKU.
Konec 16. – polovina 18. století. 2 o Baroko klade důraz na cit, majestátnost, vznešenost a náboženské zanícení. o Pro baroko jsou typické hudební druhy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_351_Hudba v období baroka AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Pozdní baroko Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala. Obsah Motivační skladby a text Úvod – ze skladatelova života Výmar Köthen Lipsko Zajímavosti, závěr.
Baroko Mgr. Jakub Tomala.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Johann Sebastian Bach
Sloh melodicko-harmonický Housle Skladebné druhy Skladatelé úkoly Dějiny evropské hudby BAROKO.
Skladatelé Evropa Čechy úkoly Dějiny evropské hudby BAROKO.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
6. částBAROKO ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh AUTOR: Mgr. Ladislava Hurábová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_04 TEMA: Dějiny hudby - BAROKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ANTONIO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Michal Mrňák. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/05
Gymnázium Židlochovice kvarta
Dějiny evropské hudby BAROKO Skladatelé Evropa Čechy úkoly
Test k ověření znalostí z HV
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Název školy: Základní škola Netvořice
Prezentace Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Antonio Lucio Vivaldi Benátky – Vídeň.
Klasicismus
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Fréderic Chopin Zelazowa Wola Paříž.
Název školy: Základní škola Netvořice
Název školy: ZŠ Průhonice
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Renesancia a Barok.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
VY 32 INOVACE 543.
Dějiny hudby a její osobnosti
Johann Sebastian Bach Eisenach – Lipsko
Transkript prezentace:

Baroko 17. a 18. století

Baroko Ke slovu přišli cit, majestátnost, vznešenost Mělo člověka překvapit, ohromit, vzbudit pokoru Plno ozdob, okna umisťovány hodně vysoko - světlo jakoby z nebe Objevují se vícehlasé skladby a i jednohlasé s doprovodem Melodie je citová, klenutá, doplněna řadou ozdob(trilky) Prosazení nových tónin Rozvinuly se nové hudební druhy a formy

Baroko Opera – vznikla kolem r. 1600 Kantáta a oratorium – skladba pro sbor, sóla a orchestr Suita – orchestrální nebo sólová skladba, seřazeno několik starých tanců za sebou Koncert – dílo pro sólistu a doprovodný orchestr Fuga – hudební forma vycházející z vícehlasu Nástrojová hudba prožívala rozkvět, zdokonalily se hudební nástroje Vznikly první orchestry

Baroko Nejvýznamnější hudební druh byla opera, vznikla ve Florencii První opera byla Dafne – Jacopo Peri Skladatelé: Claudio Monteverdi – Ariadna Johann Sebastian Bach – Toccata a fuga d moll Georg Friedrich Händel – Vodní hudba Antonio Vivaldi – Čtvero roční období

Použité obrázky Galerie Microsoft Office

Použitá literatura Smolka,J. a kolektiv: Dějiny hudby. Brno, Togga, 2001. ISBN 80-902912-0-1