Ishikawa fishbone diagram

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školení správců II. Petr Pinkas RNDr. Vít Ochozka.
Advertisements

Archivní a spisová služba a organizace práce Ing. Radim Jäger.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Zavádění a údržba informačních systémů
Jiří Karpeta Platform Strategy Advisor Microsoft Czech Republic
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Analytické nástroje MS Dynamics NAV Ing.Jaromír Skorkovský, CSc.
Grafické zobrazení příkladu RETURN MANAGEMENT J.Skorkovský KPH.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Computer Help …vše, co jste kdy chtěli vědět o počítačích, ale báli jste se zeptat…
11/2011Přednáška č. 31 Řízení sestaveného modelu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2011,
Případová studie (řešení kontaktního centra a portálu HelpDesk) Petr Taševský Obchodní manažer – oddělení ENTERPRISE Případová studie (řešení kontaktního.
Microsoft Dynamics CRM
Instalace MS Dynamics NAV 5.0
ODDS RATIO Relationships between categorical variables in contingency table Jiří Šafr jiri.safr(AT)seznam.cz updated 29/12/2014 Quantitative Data Analysis.
Jaromír Skorkovský Training manager , Praha PrintVis – Cesta k lepším výsledkům.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present perfect cvičení VY_22_INOVACE_32 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Ishikawa fishbone diagram
Stručný úvod MKH_RIOP a (MPH_RIOP a BPH_PIS1 ) Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO.
Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO
Stručný úvod MPH_RIOP | BPH_PIS1
Milan Cvrkal Dynamics ERP Insider Product Specialist Czech Republic Microsoft.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Basics of TOC and how to Analyze a Variety of Cases RIOP 2007 Skorkovský ESF -MU To nejlepší lze dosáhnout pouze s nasazením maximální vášně pro věc.
Instalace MS Dynamics NAV 2009R2 Stručný návod/Installation manual.
1 1 Introduction to Navision 4.00 ESF –MU, Czech Republic Jaromír Skorkovský, MS., PhD.
1 Činnosti spojené s projekty a ERP Skorkovský, ESF MU Warning : if some of the slide is marked by Not Study Zone icon, you are not oblige to study.Only.
Very concise introduction BPH_PIS2 (MPH_AOMA) Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO.
1 Činnosti spojené s projekty a ERP Skorkovský, ESF MU Warning : if some of the slide is marked by Not Study Zone icon, you are not oblige to study.Only.
Helios Orange - Implementace systému
Ishikawa fishbone diagram
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
1 Činnosti spojené s projekty a ERP Skorkovský, ESF MU Warning : if some of the slide is marked by Not Study Zone icon, you are not oblige to study.Only.
Analýza pracovního výkonu zaměstnanců
Návrh, požadavky, implementace
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
Ishikawa fishbone diagram
Diversity management organizace Masarykův ústav vyšších studií Autor: Eliška Jelínková 2016/2017 Vedoucí práce: Ing. Martin Šikýř Ph.D. Oddělení manažerských.
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO
Introduction to MS Dynamics NAV XVIII. (Reminders)
Introduction to MS Dynamics NAV XX. (Combined Shipments)
Činnosti spojené s projekty a ERP
Ishikawa fishbone diagram
Návrh, požadavky, implementace
Metodický postup práce
Ishikawa fishbone diagram
Stručné poznámky k opakování PIS1 - PIS2
Činnosti spojené s projekty a ERP
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Stručný úvod BPH_PIS2 : druhá obrazovka viz letní semestr
Introduction to MS Dynamics NAV (Return Management)
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
Ishikawa fishbone diagram
Úvod od MS Dynamics NAV Příklad nad podej a následky tohoto procesu v systému (sklad, položky zákazníka a věcné položky ( finanční transakce na účtech.
1. Exercise Tomas Hogenauer
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy
Costing methods in MS Dynamics NAV XXXI. (Inventory Costing)
Costing methods in MS Dynamics NAV (Inventory Costing-basics)
Ishikawa fishbone diagram
FMEA Method.
Introduction to MS Dynamics NAV (ATP_CTP)
Transkript prezentace:

Ishikawa fishbone diagram Skorkovský ESF MU KPH

Úvod (FBD= fishbone diagram) FDB je nástroj pro zjištění vztahů: Používá se při řízení kvality zvláště v automobilovém průmyslu Je součástí nástrojů pro vytvoření tkzv. 8D reportu (8 disciplines=FBD+5WHYs+PA+Q) Dalším nástrojem je 5 WHYs – bude objasněno Dalším nástrojem je PARETO=PA analýza Příčiny Následek

Fishbone diagram (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines) Mother Nature Men Plat Moc teplo Školení Strašná zima Nespokojený dělník Neschopný Nebezpečné Zákeřný Zastaralé Management Machines (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines)

Vybrané problémy při podpoře ERP I dlouhá doba odezvy na požadavky požadavek směrovaný na nesprávného konzultanta špatná dokumentace o servisním zásahu -> opakování stejných dotazů různými lidmi v různém čase řešení sporů reklamace-standardní servis výše poplatků kolik se platí (komu, typ úlohy, typ chyby)->viz diagram od kdy se fakturovaný čas počítá (doba odezvy) převzetí dotazu (požadavku) - vyřešeno zahájení řešení-vyřešeno zahájení řešení- implementace vadné části

Vybrané problémy při podpoře ERP II nedostatečné školení uživatelů zákazníka nekvalitní konzultanti dodavatele nesprávně zvolné komunikační pravidlo telefon e-mail SKYPE nezájem vedení obou zúčastněných stran co je to doba reakce na požadavek charakterizace typů chyb a dob reakce jim přiřazeným okamžitě po převzetí požadavku (nejvyšší cena) do 1 hod do 12 hod do 1 dne do 2 pracovních dnů (požadavek-pátek – zahájení řešení do roka a do dne Lomikare …. doba reakce dodavatele (integrátora ERP) -> doba reakce výrobce ERP (distributora) -> vazba Microsoft Partner->Microsoft Czech Republic

Diagram času odezvy = aktivní práce = prostoje nebo marná snaha KI nevyřešil vyhledání vhodného konzultanta integrátora (KI) D zahájil práci D vyřešil KI předal klientovi předáno distributorovi (D) D předal I KI zahájí řešení KI vyřešil řešení KI předáno klientovi DOBA ODEZVY I DOBA ODEZVY II převzetí požadavku = aktivní práce = prostoje nebo marná snaha

Fishbone diagram-podpora jádro Mother Nature Men Nízký plat HR špatně vybírá typy K Špatné školení Špatné počasí Pěkné počasí Nižší kvalita konzultantů Konzultant si bere dovolenou Flegmatik reaguje později Cholerik se hádá s klientem i s Help Deskem Konzultanti mají chřipku Nespokojený zákazník Neschopný Nesprávná komunikace Zajímá se jen o golf Špatný SW pro podporu (HELP DESK) Management Machines (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines)

CRT – příklad Zdroj : Ing.Eva Křiváková,DP 2010 (is.muni.cz)

Ishikawa – navazuje na CRT Zdroj : Ing.Eva Křiváková,DP 2010 (is.muni.cz)

POZOR opakování (následně jsou uvedeny 3 snímky, která už byly komentovány v PWP Činnosti projektů !!!!!

Reject type (effects); TQM and Ishikawa FBD and Pareto (shown in introduction to projects show) Reject type (effects); Reason 1 (cause) Reason 2 Reason 3 Reason 4 L19 8 9 2 4 L20 1 6 L21 7 3 5 Inventory Suppliers Score Manual for urgent reject cause elimination (to establish correct priority of remedy actions) Measurement Machines Every reject type ->one Ishikawa diagram (electronic version)

Pareto chart : possibility to split up reject and setup priorities High priorities Lorenz curve

Evaluation of set of rejects Every reject is assigned to one Ishikawa tree Every tree with empty table is handed over to chosen company of responsible experts All tables are collected and evaluated See example with two rejects and two experts Domain Machines Input control Setup Routing Method Breakdowns Workers Measurment Reject code   L1 3,5 9 6,5 2 2,5 6 3 1,5 L2 9,5 5,5 8 Expert Reject John 7 1 Linda 4 10 5

Current Reality Tree and Ishikava (Pareto) Customer is unhappy 12 2 4 Project is late and overspend budget 11 4 3 7 Tasks are delayed 12 10 2 1 6 9 Bad multitasking 1 3 Overburdened resources 6 4 Late assignment of tasks to resources Outdated project management method (SW) 8 1 = Management 3 Inefficient communication tool (SW)   2 = Methodology = Men 3 No investment in software No workflow software (method and tool) 2 7 4 = Machine (SW) Cost Worlds Tendency Root problem   1 2 3 4 6 7 John 8 5 Caroline 9 Mean 8,5 5,5 1 SW=software

Pareto analysis per every type of reject – next step ->practical example of Pareto use in ERP MS Dynamics NAV Type of reject Cause 1 Cause 2 Cause 3 Cause 4 Cause 5 Cause 6 Total L1 7 2 4 1 8 22 L2 6 9 29 L3 5 L4 3 18 L5 13 L6 32 L7 16 L8 21 L9 19 L10 38 C C5 % C1 % C3 % C2 % C4 % C6% 31,82 9,09 18,18 4,54 36,36 0,00 100 Lorenz curve 68,18 95,45 86,36 100,00 Higher priorities for reject type L1 C4: 95,45 + 4,54=100 Postup výpočtu 86,36 + 9,09 =95,45 68,18+18,18 = 86,36 36,36 + 31,82=68,18 36,36 Odstranit je potřeba především příčiny C5 a C1 !!!

Nespokojený zaměstnanec I

Nespokojený zaměstnanec II

5WHYs WHY 1 :Proč se mi zastavilo auto ? Nebyl benzin v nádrži WHY 2 :Proč nebyl benzin v nádrži ? Nekoupil jsem ho ráno cestou do práce WHY 3 :Proč jsem ho nekoupil ? Neměl jsem peníze WHY 4 : Proč jsi neměl peníze ? Prohrál jsem je večer v pokeru WHY 5 : Proč jsi to prohrál? Neumím blafovat s prázdnou rukou

5WHYs Příčina Následek