Botanika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
Praktická cvičení z botaniky
Pletiva vodivá.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
HISTOLOGIE A ROSTLINNÁ PLETIVA
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
Vyšší rostliny Cormobionta
Rostlinná pletiva.
LIST.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
BOTANIKA ROSTLINNÉ ORGÁNY
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rostliny.
Přechod rostlin na souš
Digitalizace výuky Příjemce
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Kořen autor: David Hainall.
Rostlinné orgány - stonek
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Modul: Charakteristika vyšších rostlin (cévnatých rostlin a mechorostů) Systematické postavení cévnatých rostlin a mechorostů v rámci podříše zelených.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
Mechorosty.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Uspořádání rostlinného těla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
Stonek autor: David Hainall.
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Podříše: Vyšší rostliny
STONEK.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Flóra prvohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Mechorosty Vyšší rostliny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodovědná praktika, rostlinná.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
STONEK ROSTLINY.
ROSTLINY BOTANIKA = věda o rostlinách.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Přechod rostlin na souš
Vyšší rostliny.
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Anatomie rostlinných orgánů
Vegetativní rostlinné orgány
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
BOTANIKA.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Škola:. Základní škola Kladruby
Rostliny - význam a jejich dělení.
Pletiva a tkáně Petra Jůzlová.
Úvod do botaniky.
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Vegetativní orgány kořen.
Transkript prezentace:

Botanika

Botanika – nauka o rostlinách Vědní obory botaniky: Systematická botanika – řadí rostliny do systému (C. von. Linné) Morfologie – popisuje vnější stavbu rostlin

Anatomie – popisuje vnitřní stavbu rostlin Fyziologie – zkoumá děje v rostlinách

Význam rostlin Mají schopnost fotosyntézy – produkují kyslík Přeměňují neústrojné látky na ústrojné Jsou to producenti – slouží jako zdroj potravy

Systém rostlin Nižší rostliny – řasy Vyšší rostliny – mechorosty (játrovky a mechy)

- plavuně, přesličky, kapradiny

- nahosemenné (jinany a jehličnany)

- krytosemenné (jednoděložné, dvouděložné)

Vývoj rostlin Nejstarší rostliny – ve vodě Postupně se přesunovaly na souš Došlo k přizpůsobení těla rostlin suchému prostředí (vznikla rostlinná pletiva)

Rostlinná pletiva – je to soubor buněk stejného tvaru a se stejnou funkcí Nacházejí se pouze u vyšších rostlin

Rostlinná pletiva : Pletivo vodivé – rozvádí vodu s minerálními látkami (z kořene do listů) a produkty fotosyntézy (z listů do ostatních částí rostliny)

Pletivo krycí - vytváří pokožku, chrání před vysycháním

Sekvoj vždyzelená (Kalifornie) – 115m Pletivo podpůrné (zpevňovací) - udržuje tvar rostliny, je u rostlin suchozemských ( nejvíce vyvinuta u dřevin, nejméně u vodních rostlin) Sekvoj vždyzelená (Kalifornie) – 115m

Pletivo zásobní – shromažďuje zásobní látky (v hlízách, cibulích, bulvách, v dělohách rostlin, v plodech, kořenech a stoncích )

Rostlinné orgány Tvoří je různé druhy pletiv Buňka pletivo orgán Kořen, stonek, list, květ a plod