Věta jednočlenná a dvojčlenná

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné
Advertisements

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Věta.
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
Grafické znázornění věty jednoduché
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÝ EKVIVALENT
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek obsahu
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Matematika 2. roč. – Násobení a dělení : 4 =
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
MY FAMILY Učivo anglického jazyka pro 3. ročník základní školy.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Colours Učivo anglického jazyka pro 3. ročník základní školy.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Věta jednočlenná, věta dvojčlenná, větný ekvivalent 7. třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY V ymysli k obrázkům věty,
Matematika pro 2. ročník – násobení a dělení 3
Opakování z 2. ročníku Český jazyk – 3. ročník
VY_32_Inovace_ Věty jednočlenné a dvojčlenné
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Slovní druhy Český jazyk – 5. ročník
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Věta dvojčlenná, věta jednočlenná, větný ekvivalent
Větný ekvivalent VY_32_INOVACE_54_Vetny ekvivalent
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Shoda přísudku s podmětem - 1
Párové hlásky - 1 Český jazyk – 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Vy_32_INOVACE_72_Věta jednočlenná a dvojčlenná
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VY_12_INOVACE_Rů_I_30 Větný ekvivalent Název projektu: OP VK
Transkript prezentace:

Věta jednočlenná a dvojčlenná Větný ekvivalent

Sousedovy děti dováděly Věta jednočlenná Bolí mě pod lopatkou. Věta dvojčlenná Sousedovy děti dováděly ve vysoké trávě. Větný ekvivalent Domů!

Věta dvojčlenná (věta s podmětem) Sousedovy děti dováděly ve vysoké trávě. Po P děti dováděly PUM sousedovy v trávě Pks vysoké Pks Část podmětová Část přísudková

Věta jednočlenná (věta bez podmětu) V křoví náhle zapraskalo. Věta má pouze část přísudkovou. v křoví náhle PUZ PUM

holé rozvité Jednočlenné věty mohou být: Bylo dusno. Sněží. Za chvíli bylo vidět kymácející se postavu.

POMŮCKA Jednočlenné věty vyjadřují zejména: přírodní jevy Blýská se. Hřmí. Mrholí. duševní nebo tělesné stavy Píchá ho v zádech. Stýská se jí. Už je mi lépe. Nebylo mi zrovna do zpěvu.

Větný ekvivalent základem infinitiv jiný slovní druh

podstatné jméno přídavné jméno infinitiv slovesa Rychle nastupovat! Platit! Dostat tak novou knihu! podstatné jméno Ta hanba! Těch much! Mojmíre! Ovoce a zelenina. přídavné jméno Nádherné! Úplně marné? Jak náročné!

částice citoslovce příslovce Opatrně vpřed. Proč? Velmi dobře. Ano. Ne. Snad. Asi ano. citoslovce Vtom prásk. Ach! Honem!

Věty s nevyjádřeným nebo všeobecným podmětem jsou věty dvojčlenné. PAMATUJ!!!!! Věty s nevyjádřeným nebo všeobecným podmětem jsou věty dvojčlenné. Maluje. Hlásili to v rádiu.

Téma: Věta jednočlenná a dvojčlenná, větný ekvivalent – 7. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)