Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

VY_32_INOVACE_413, 21. sada, Přírodověda
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory vznětové
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
Tepelné stroje -motory
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
(čtyřdobý zážehový motor)
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý zážehový motor
Parní stroj a spalovací motory
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Spalovací Motory Benzínové
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
MOTIVACE Práce do skupin – ústní cvičení Co jste naposledy vyráběli v pracovních činnostech? Stručně popište. Zhodnoťte. Práce do skupin – ústní cvičení.
Pístové spalovací motory
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Cyklus čtyřdobého motoru
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
MOLEKULOVÁ FYZIKA A TERMODYNAMIKA
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Transkript prezentace:

Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE F-Pn-P003-Dvoutaktni_motor Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE DVOUTAKTNÍ MOTOR Možnosti výklad animace o prezentaci konec

Výklad začneme ve chvíli, kdy je v pracovní části válce (nad pístem) směs benzínu a vzduchu.

Objem nad pístem je uzavřen a zmenšuje se. Dochází ke KOMPRESI. Dolní hrana pístu otvírá sací kanál. Objem pod pístem se plní směsí benzínu a vzduchu

Stlačená směs je zapálena elektrickou jiskrou zapalovací svíčky Prudký nárůst tlaku hořící směsi začíná pohybovat pístem dolů – EXPANZE.

Dolní hrana pístu uzavírá sací kanál.

Stlačená směs postupně dohořívá a stává se spalinami. Nasátá směs pod pístem se stlačuje.

Píst se blíží k místu, kdy jeho horní hrana otevře výfukový kanál… …a také kanál přepouštěcí.

VÝFUK – spaliny odcházejí výfukovým kanálem. Objem nad pístem zaplňuje čerstvá směs z oblasti pod pístem. ...tím se cyklus uzavírá...

Prezentace dvoutaktní motor Zdroje a použitá literatura: O nás. IFA klub ústecko-orlicko. [vid. 2011-12-21]. Dostupné z WWW: <http://www.ifauo.xf.cz/o_nas.html>. ELSTNER, František Alexander. Motorové opojení. Praha: Albatros, 1976. ISBN 13-614-KMČ-76 14/68. Prezentace byla vytvořena v rámci projektu: „Přechod na komplexní multimediální výuku na Gymnáziu Jaroslava Vrchlického v Klatovech“