27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice a nerovnice s neznámou pod odmocninou
Advertisements

Soustava lineárních rovnic o více neznámých I.
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Lineární rovnice s jednou neznámou Autor: Vladislava Hurajová.
Lineární rovnice Kvadratické rovnice Soustavy rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika Lineární rovnice
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Nerovnice s neznámou pod odmocninou
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
2.2 Kvadratické rovnice.
R OVNICE A NEROVNICE Soustava lineárních rovnic o více neznámých II. VY_32_INOVACE_M1r0114 Mgr. Jakub Němec.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Elektronická učebnice - II
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Komplexní čísla - 1 VY_32_INOVACE_ Motivační úvod.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Soustavy rovnic počet řešení. x + y = 6 2x – y = 6 zvolíme sčítací metodu 3x = 12 x = y = 6 y = 2 zk.: L 1 = = 6 P 1 = 6L 1 = P 1 L 2 = 8.
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
(řešení pomocí diskriminantu)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Soustavy lineárních rovnic. Soustava m lineárních rovnic o n neznámých a 11 x 1 + a 12 x 2 + … + a 1n x n = b 1 a 21 x 1 + a 22 x 2 + … + a 2n x n = b.
Ryze kvadratická rovnice
Kvadratická rovnice.
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC 2. METODA SČÍTACÍ Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 3. Počet řešení rovnice s neznámou ve jmenovateli Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Lineární rovnice Druhy řešení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Lineární rovnice Druhy řešení.
Lineární rovnice Druhy řešení.
Soustavy lineárních rovnic
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Rovnost versus rovnice
Matematika Lineární rovnice
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
Soustavy lineárních rovnic
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ

Lineární rovnice s jednou neznámou může mít: právě jedno řešení (nejčastěji) nekonečně mnoho řešení žádné řešení.

Rovnice má právě jedno řešení, tj. -2 je kořenem této rovnice. Řeš rovnici: 2. (3x – 2) = 10x + 4 6x – 4 = 10x + 4 /-6x - 4 -8 = 4x /: 4 x = -2 Rovnice má právě jedno řešení, tj. -2 je kořenem této rovnice. Zk. L(-2): 2. [3 . (-2) – 2 ] = 2. (-6 - 2) = 2. (-8) = -16 P(-2): 10. (-2) + 4 = -20 + 4 = -16 L = P

0 = 0 (-4 = -4 apod.) platí ⇨ rovnice má nekonečně mnoho řešení. Řeš rovnici: 10x – 4 = 2. (5x – 2) 10x – 4 = 10x – 4 /-10x -4 = -4 / +4 0 = 0 0 = 0 (-4 = -4 apod.) platí ⇨ rovnice má nekonečně mnoho řešení. Do zkoušky můžeme dosadit libovolné číslo. Zk. např. pro x = 1 L (1): 10 . 1 – 4 = 10 – 4 = 6 P (1): 2. ( 5 . 1 – 2 ) = 2 . (5 – 2) = 2 . 3 = 6 L = P

0 = 12 (-6 = 6 apod.) neplatí ⇨ rovnice nemá žádné řešení. Řeš rovnici: 3. (5x – 2) = 15x + 6 15x – 6 = 15x + 6 /-15x -6 = 6 /+6 0 = 12 0 = 12 (-6 = 6 apod.) neplatí ⇨ rovnice nemá žádné řešení. Ve zkoušce se nebude levá strana pro žádné číslo rovnat pravé. Zk. např. pro x = 0 L(0): 3. (5 . 0 – 2 ) = 3. (-2) = -6 P(0): 15. 0 + 6 = 6 L ≠ P nebo pro x = 1 L(1): 3. (5 . 1 - 2) = 3 . (5 – 2) = 3 . 3 = 9 P(1): 15 . 1 + 6 = 15 + 6 = 21 L ≠ P