Šablony I a jejich realizace Projekt „Společné vzdělávání na ZŠ J. Hradec II, Janderova 160“ ZŠ Jindřichův Hradec II, Janderova 160 Mgr. Jan Javorský, ředitel školy 377 01 Jindřichův Hradec 08. 11. 2018
Obecné informace o realizaci projektu období realizace: 01. 01. 2017 – 31. 12. 2018 projekt zaměřen na společné vzdělávání a rozvoj čtenářské gramotnosti výše dotace představovala cca 1.300.000,- Kč administrace a realizace probíhá zcela v režii školy 08. 11. 2018
Realizační tým hlavní manažer a koordinátor projektu finanční manažer garant šablon – doučování, čtenářský klub, setkávání realizátoři jednotlivých aktivit – učitelé školy 08. 11. 2018
Příprava realizace projektu podoba žádosti projednána s pedagogickým sborem vytvořen plán realizace a finanční plán čerpání dotace pro projekt zpracován dodatek k vnitřnímu platovému předpisu 08. 11. 2018
Zvolené aktivity 1) Školní speciální pedagog pro ZŠ (II/2.1) ½ úvazku po dobu celé realizace projektu návaznost na projekt RAMPS VIP III a rozvojový program MŠMT pravidelnou podporu využívá cca 45 žáků školy součástí činnosti jsou také pravidelné konzultace s rodiči 08. 11. 2018
Zvolené aktivity 2) Čtenářský klub pro žáky ZŠ (II/3.1) šablona realizována celkem 4 x – pro žáky 1. i 2. stupně vybaven fond žákovské knihovny klub pokračuje i v letošním školním roce mimo projekt omezené prostorové možnosti školy – komplikace pro vybudování čtenářského koutku 08. 11. 2018
Zvolené aktivity šablona byla realizována celkem 8 x 3) Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem (II/3.3) šablona byla realizována celkem 8 x nabídnuto žákům 1. i 2. stupně doučování škola žákům nabízí i nadále mimo projekt komplikace – časové možnosti, pedagogické intervence 08. 11. 2018
Zvolené aktivity 4) Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi - DVPP v rozsahu 32 hodin (II/2.3) šablona realizována pro celý pedagogický sbor (32 x) Inkluze a efektivní vyučovací metody pro společné vzdělávání 1 vzdělávací program → 4 tematicky zaměřené semináře 08. 11. 2018
Zvolené aktivity Volba další vzdělávací dráhy 5) Odborně zaměřená tematická setkávání pro rodiče žáků ZŠ (II/4.1) – uskutečněna 4 setkání s odborníky po 3 hodinách: Volba další vzdělávací dráhy Práce s dětmi s poruchami učení a chování Bezpečná komunikace na internetu Projevy rizikového chován u dětí 08. 11. 2018
Zvolené aktivity 6) Vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP v rozsahu 80 hodin se zaměřením na mentoring (II/2.6) je realizována 1 šablona velmi malá nabídka 80 hodinových kurzů mentoringu v době vyhlášení výzvy byl stále „ve hře“ kariérní řád 08. 11. 2018
Zvolené aktivity 7) Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol (II/2.10) bude realizováno v listopadu 2018 08. 11. 2018
Klady výzvy jednoduchost vykazování podpora školám – MAS, NIDV relativní volnost při volbě šablon existence funkční infolinky MŠMT možnost provádění některých změn v projektu snaha MŠMT o přímou návaznost v následujících letech 08. 11. 2018
Nevýhody, rizika výzvy dlouhé procesní řízení - ŽoP, ZoR, žádost o změnu rizika spojená s obsazením některých personálních pozic rizika spojená s realizací některých DVPP – velký zájem ze strany škol x omezená kapacita poskytovatelů velmi různorodá kvalita vzdělávacích programů problematický systém MS 2014+ 08. 11. 2018
DĚKUJI ZA POZORNOST A PŘEJI MNOHO ÚSPĚCHŮ (NEJEN) V PROJEKTOVÉ ČINNOSTI 08. 11. 2018