Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Advertisements

Articles /členy/ Articles /členy/ 1. The definite article /určitý/ : The sun The sun 2. The indefinite article /neurčitý/ : A car An apple A car An apple.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.19_mnozne_cislo_podstat nych_jmen Datum:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE AUTOR: MGR.IRENA PŘEUČILOVA NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ROD PODSTATNÝCH JMEN TEMA: URČOVÁNÍ RODU PODSTATNÝCH JMEN ČÍSLO PROJEKTU:OPVK.
ARTICLES aneb členy Vypracovala Mgr. Jana Dvořáková.
fotbalový mí č bílá r ůž e chutné ovoce P ř ídavná jména IT ve škole CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
VY_32_INOVACE_03_Orientace v krajině
Anotace – Dny v týdnu Anotace Autor Čeština, angličtina Jazyk
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_119_POČITATELNOST Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
MLUVNICKÉ KATEGORIE PODSTATNÝCH JMEN
Zájmena Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Autor: Michaela Vráblíková Název : VY_32_INOVACE_41AJ_4tr_SLOVICKA14.
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
VY_32_Inovace_ Neurčitý člen a, an Project 1
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
VY_32_Inovace_ Sloveso „to be“- opakování
AUTOR: Mgr. Jaroslava Šašinková
Název materiálu: Zájmena
VY_22_INOVACE_24.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY II. (Articles II.) Ročník: 7.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
(Articles with place names)
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Minulý čas prostý pravidelných sloves
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ARTICLES.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_13_Sloveso to be 2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
To be - affirmative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_373, 19. sada, AJ2
VY_32_INOVACE_Spo_I_08 Articles
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED-řešení
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_17_IV_Z9_Světová_nej…
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
5.1 Místo, kde žijeme – ČESKÁ REPUBLIKA
The articles Členy.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
The Czech Republic.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, 513 01 Semily

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0240 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_10_3_12/20 Název školy Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607 513 01 Semily Autor Bc. Jana Strouhalová Tematický celek AJ — Articles Ročník Všechny ročníky SOU i SŠ Datum tvorby 15.7.2013 Anotace Materiál slouží k procvičení použití členů a rozlišování členu určitého, neurčitého a nulového. Je uvedena řada příkladů, kdy daný člen použít. V závěru výukového materiálu je doplňovací cvičení na danou látku, jehož součástí jsou i správné odpovědi. Metodický pokyn Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora

ČLENY – ARTICLES člen určitý – THE člen neurčitý – A / AN člen nulový

1) ČLEN URČITÝ – THE Jedinečnost ve světě – např. the sun, the Olympic Games… Známá věc – např. I bought a car yesterday. The car is red. Názvy pohoří, řek, moří a oceánů – např. the Himalayas, the Amazon, the Pacific Ocean… Se III. stupněm přídavných jmen – např. He is the tallest boy in our class. Jména zemí obsahující geopolitický název – např. the Czech Republic, the United States of America, the United Kingdom… Názvy organizací – např. the EU, the Red Cross.. Světové strany – např. in the north Jména rodin – např. the Prokop family – rodina Prokopových, the Clarks - Clarkovi

2) ČLEN NEURČITÝ – A / AN A – používáme před vyslovovanou souhláskou (např. a dog, a cup, a house…) AN – používáme před vyslovovanou samohláskou (např. an apple, an engineer, an hour – pozor, zde píšeme souhlásku „h“, ale vyslovujeme samohlásku „a“) __________________________________________ Neurčitý člen se používá u podstatných jmen počitatelných v jednotném čísle. Podstatná jména v množném čísle neurčitý člem nemají. U podstatných jmen nepočitatelných nahrazujeme neurčitý člen slovem „some: some water, some snow…

2) ČLEN NEURČITÝ – A / AN Nová informace – např. I bought a new car. Povolání a profese – např. He is a pilot. I want to be an astronaut. Před přídavnými jmény, která vyjadřují vlastnosti osob nebo věcí – např. He is a friendly person. Ustálená spojení – např: - a few – několik - a bit – trochu - a couple of – pár - half an hour – půl hodiny - twice a week – dvakrát týdně - What an amazing view! – Jaký úchvatný výhled!

3) ČLEN NULOVÝ Vlastní jména osob – např. Paul, Alice, Jana… Jména měst/vesnic a jejich částí – ulic, náměstí, parků… - např. London, Central Park, Main Street… Jména světadílů, států a jejich částí – např. Africa, Germany, Texas, Bohemia… Jména jednotlivých hor (nikoli pohoří) a jezer – např. Mount Everest, Sněžka, Titicaca… Názvy dnů, měsíců a svátků – např. Friday, September, Christmas… Názvy jazyků – např. I can speak French.

Doplňte člen určitý, neurčitý nebo nulový: My father is …….. policeman. I am from …….. Czech Republic. I watched …….. interesting film last night. She was in …….. Prague in …….. October. …….. sun is shining. …….. London is in …….. south-east of …….. England.

Řešení: My father is ..a.. policeman. I am from ..the.. Czech Republic. I watched ..an.. interesting film last night. She was in ..-.. Prague in ..-.. October. ..The..sun is shining. ..-.. London is in ..the.. south-east of ..-.. England.

Zdroj ilustrací: http://office.microsoft.com