Taxonomie a binomická nomenklatura

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTEMATICKÁ BIOLOGIE
Advertisements

Taxonomie Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
M1: LESNICKÁ BOTANIKA BOTANICKÝ SYSTÉM A NÁZVOSLOVÍ ROSTLIN
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Třídění organismů.
Úvod do systému rostlin
ŠELMY. CHARAKTERISTIKA Rozšířeny na všech kontinentech. Pružné, svalnaté tělo. Silné špičáky. Většinou masožraví (vrchol potravních řetězců). Výborný.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci IV Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/16 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Řád: Šelmy Výskyt: od tropů po polární oblasti Potrava: živá kořist (k jejímu lovu přizpůsobené smysly a stavba těla)
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Přírodověda – 5. ročník, Půda
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Zvířata Lucie Neubauerová.
Vznik Země a její vývoj.
Tygr Vypracoval: Viktor Andrianov Třída: 1.L Předmět: Biologie
Nervová soustava vyšších obratlovců
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
ZVÍŘATA Vyrobily : Karolína Klečková Ema Kopčilová.
JARNÍ KVĚTINY Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace Mgr. Andrea Košutová.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Delfín Skákavý Vypracoval: Martin Polášek
VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Člověk a jeho svět 4. ročník
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Čím se živí probraní bezobratlí živočichové?
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Různé podmínky života na Zemi
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_52_INOVACE_23_Stavba a činnost těl organizmů- učební text
PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST
Základní společenstva – skály a hory
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Budějovická 680, Praha 4 Praha 4-Michle,
TÉMA: Výrobky a přírodniny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Šelmy - poznávačka Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Šelmy.
Správná odpověď ► klik na obrázek
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Autor: Ludmila Bílková,2013
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Luďka Pavlíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Výlet s naší třídou.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Rozmnožování organismů
Základní složení a struktura živých soustav
Šelmy II. Martin Kameník 7. E.
1. 1.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Jak třídíme organismy.
Transkript prezentace:

Taxonomie a binomická nomenklatura Zdroj obrázků: www.wikipedia.org

Carl Linné - Švédský biolog - Zakladatel systematiky = taxonomie - Vytvořil pojem druh Nejvýznamnější dílo: Systema naturae (Soustava přírody) (1707-1778) Linného dům v Uppsale

Taxonomické (systematické) jednotky (přiřaďte) Savci Kočka Živočichové Strunatci Šelmy Kočka domácí Kočkovité

Taxonomické (systematické) jednotky (řešení) Kočka domácí Kočka Kočkovité Šelmy Savci Strunatci Živočichové

Binomická nomenklatura = podvojné názvosloví kočka domácí Felis domestica (L.) rodové druhové

Doplňkové kategorie Nemusí být vždy vytvořeny Vychází z kategorií základních Např. poddruh, nadřád aj.

Poddruh (rasa nebo odrůda) Britská kočka Perská kočka Habešská kočka

Podčeleď Malé kočky Např. ocelot, rys, puma

Podčeleď Velké kočky Např. lev, tygr, jaguár

Doména Nejvyšší taxon Bakterie (např. Bakterie, sinice) Archae (např. methanové bakterie – jejich buněčná stěna neobsahuje murein) Eukaryota dělí se do 5 říší: rostliny, Chromista ( = hnědé řasy a Oomycety), houby, prvoci, živočichové