NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Advertisements

Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Sčítání a odčítání desetinných čísel
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
9 CELÁ ČÍSLA
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ
Matematika a její aplikace
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
14..
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Celá čísla Násobení.
Opakování 5. ročník Matematické operace
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Nerovnice v podílovém tvaru
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení racionálních čísel
Násobení desetinných čísel
Matematika pro 8. ročník Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním „mínus jedničky“ před závorku.
Podíl (dělení) mnohočlenů
Násobení celých čísel (- 5). (- 3) = 4. (- 2) = (- 10). (- 7). (+ 9). (- 3) = Obsah: 1.Titulní strana, obsahTitulní strana, obsah 2.PostupPostup 3.Určení.
Racionální čísla.
10.
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Celá čísla.
Druhá mocnina a odmocnina
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocniny Druhá mocnina.
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Mocnina součinu, zlomku a mocniny
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE, MATEMATIKA, ČÍSLO A PROMĚNNÁ PRAVIDLA.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Početní výkony s celými čísly: násobení
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Dělení racionálních čísel
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mocniny s přirozeným mocnitelem
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Početní výkony s celými čísly: dělení
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Početní výkony s celými čísly: násobení
Transkript prezentace:

NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 16 NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL

Nepiš, jen se pozorně dívej: 4. (-5) = (-5) + (-5) + (-5) + (-5) = -20 4x 3 . (-5) = (-5) +(-5) + (-5) = -15 2 . (-5) = (-5) + (-5) = -10 (-5) = -5 0 . (-5) = 0 -1 . (-5) = +5 -2 . (-5) = +10 -3 . (-5) = +15

Vypočítej: Součin i podíl dvou kladných čísel je číslo kladné dvou záporných čísel je číslo kladné čísla kladného a záporného je číslo záporné. + . + = + / + : + = + - . - = + / - : - = + . + = - / - : + = - + . - = - / + : - = Vypočítej: 49 : (-7) = -7 (-36) : (-9) = 4 (-54) : 6 = -9 (-18) : (-3) = 6 2 . (-9) = -18 (-4) . (-5) = 20 (-3) . 15 = -45 (-6) . (-8) = 48

Vypočítej: Vypočítej: Nula krát / děleno jakékoli číslo = nula. Dělit nulou nelze! Vypočítej: -7 . 0 = 0 0 . (-18) = 0 -32 : 0 = NELZE VYPOČÍTAT 0 : (-4) = 0 Libovolné číslo krát / děleno (-1) = číslo opačné. Vypočítej: -4 . (-1) = 4 5 . (-1) = -5 -9 : (-1) = 9 10 : (-1) = -10

VLASTNOSTI NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL na pořadí činitelů nezáleží, tj. (-6) . 2 = 2 . (-6) = -12 činitele můžeme libovolně sdružovat, např. 3 . (-15) . (-6) . 2 = [3 . (-6)] . [(-15) . 2]= -18 . (-30) = 540 stejné činitele můžeme vytknout před závorku, např. (-8) . 16 + (-12) . 16 = 16. [(-8) + (-12)] = 16 . (-20) = -320 Vypočítej: -6 . (-15 )+ (-6) . (-25) = (-6) . ⦋(-15) + (- 25)⦌ = -6. (-40) = 240 (-15) . 23 – 3 . (-15) = (-15) . (23 – 3) = -15 . 20 = -300 27 . (-8) – (-8) . 17 = (-8) . (27 – 17) = -8 . 10 = -80

Při násobení / dělení více čísel znaménko výsledku záleží na počtu záporných čísel: lichý počet – záporný výsledek sudý počet – kladný výsledek. Vypočítej: (-2) . (-5) . 3 . (-4) . (-1) = + 120 -2 . (-5) = 10  10 . 3 = 30  30 . (-4) = -120  -120 . (-1) = 120 2 . (-3) . (-4) . 10 . (-10) = - 2400 2 . (-3) = -6  -6 . (-4) = 24  24 . 10 = 240  240 . (-10) = -2400 100 : (-2) : (-5) : (-2) = - 5 100 : (-2) = -50  -50 : (-5) = 10  10 : (-2) = -5

Vypočítej: -7 . 5 = -35 -56 : 8 = -7 -9 . (-11) = 99 63 : (-7) = -9 12 . (-3) = -36 (-28) : (-4) = 7 0 : (-8) = 0 -598 . (-1) = 598 -13 . (-12) + (-13) . (-8) = (-13).⦋(-12) + (-8)⦌=-13.(-20)= 260 (-2) . (-6) . (-1) . 3 . (-5) . (-1) = -180 42 . (-8) . 0 . (-15) = 0 45 . (-4) – 39 . (-4) = (-4).(45 – 39) = -4 . 6 = -24 259 . (-1) = -259 2 . (-2) . (-1) . 3 . (-3) . (-10) = +360