Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objemy a povrchy těles Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Advertisements

Modelování v AUTOCADU Křivky v prostoru, modelování z těles a povrchů,
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _738 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
síť, objem, povrch opakování
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Tvorba výkresové dokumentace ve strojírenství v prostředí Střední škola, Bohumín, příspěvková organizace, Husova 283 Autoři : KREUTZIGEROVÁ Olga, URBAN.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
5,6. hodina ZÁKLADY KRESLENÍ: Jednotky Modelový a výkresový prostor
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základy práce s programem
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Modul 5 AutoCAD. Příkaz Rozlož rozloží složený objekt, jehož komponenty chceme modifikovat samostatně RozložEnter napíšeme příkaz Rozlož a stiskneme Enter.
Střední škola stavební Jihlava
Digitální učební materiál
Kreslení ozubených kol - PRAVIDLA ZOBRAZOVÁNÍ
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
AutoCAD Modul 3.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Třírozměrné modelování
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_14_MII_ROTAČNÍ VÁLEC.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
K R U Ž N I C E Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Koule – popis, praktické úlohy
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základy prostorové geometrie
Základy práce s programem
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Základy práce s programem
AutoCad 2012 Základy kreslení Kruhový oblouk
AutoCad 2012 Základy kreslení Polygon
Tato prezentace byla vytvořena
Booleovské operace v prostoru
Třírozměrné modelování
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Digitální učební materiál
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: TEK Ročník: 1 Téma: AutoCAD modelování těles Tematický okruh: Základní práce v CADu Jméno autora: Fořt Ivan Datum tvorby: Říjen 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_TEK_FO001 Soubor: 12VYSTUPY/VY_32_INOVACE_TEK_FO01 Anotace: Základní pravidla a návody pro kreslení AutoCADem.

Příkaz Kopie, Zdvih Objemová primitiva

V dnešní hodině budeme pokračovat ve vysvětlení modelování těles a Boolean operací. Nejdříve si vysvětlíme jak vytvořit 3D těleso bez použití objemových primitiv. 3D těleso lze vytvořit z 2D objektu pomocí příkazů: kopie zdvih

Příkaz Kopie. Příkaz: _rectang Určete první roh nebo [Zkosení/zDvih/zAoblení/Tloušťka/šířKa]: Určete druhý roh nebo [Rozměry]: Příkaz: _copy Vyberte objekty: nalezeno: 1 Vyberte objekty: Určete referenční bod nebo vzdálenost: 0,0,30 Určete druhý bod posunutí nebo <použít první bod jako posunutí>: Enter Vytvořím obdélník, který příkazem Kopie posunu ve směru osy Z o 30 mm. Pomocí příkazu Úsečka doplním hrany mezi obdélníky.

Příkaz Zdvih. Příkaz: zdvih Určete nový implicitní zdvih <60.00>: 0 Určete novou implicitní výšku <90.00>: 30 Příkaz: _circle Určete střed kružnice nebo [3B/2B/Ttr (tan tan rádius)]: Určete rádius kružnice nebo [Diametr] <35.00>: Určete nový implicitní zdvih <0.00>: 30 Určete novou implicitní výšku <30.00>: 60 Určete rádius kružnice nebo [Diametr] <42.73>: Příkaz: zdvih Určete nový implicitní zdvih <30.00>: 60 Určete novou implicitní výšku <60.00>: 90 Určete rádius kružnice nebo [Diametr] <28.84>: Použití příkazu Skryj

Tvorba těles pomocí objemových primitiv. kvádr klín kužel anuloid koule válec Další ikony jsou zaměřeny na operace s tělesy a případně nastavení výkresu.

Tvorba těles pomocí objemových primitiv. Hranol (krychle) 30x30x60 Postup tvorby: Příkaz: _box Zadejte roh kvádru nebo [Střed] <0,0,0>: 60,60,0 Zadejte roh nebo [Krychle/Délka]: d Zadejte délku: 60 Zadejte šířku: 30 Zadejte výšku: 30 Příkaz: _-view Zadejte volbu [?/Kategorie/stav Hladin/oRto/odsTraň/oBnov/Ulož/uSs/Okno]: _swiso Regeneruji model.

Tvorba těles pomocí objemových primitiv. Koule průměru 45 mm Příkaz: _sphere Aktuální hustota drátů: ISOLINES=4 Zadejte střed koule <0,0,0>: 60,60,0 Zadejte poloměr koule nebo [Průměr]: p Zadejte průměr: 45 Příkaz: _-view Zadejte volbu [?/Kategorie/stav Hladin/oRto/odsTraň/oBnov/Ulož/uSs/Okno]: _swiso Regeneruji model. Příkaz: skryj Regeneruji model.

Tvorba těles pomocí objemových primitiv. Válec průměr 30 mm a výška 60 mm Příkaz: _cylinder Aktuální hustota drátů: ISOLINES=4 Zadejte střed základny válce nebo [Eliptický] <0,0,0>: Zadejte poloměr základny válce nebo [Průměr]: p Zadejte průměr základny válce: 30 Zadejte výšku válce nebo [Střed druhého konce]: 60 Příkaz: _-view Zadejte volbu [?/Kategorie/stav Hladin/oRto/odsTraň/oBnov/Ulož/uSs/Okno]: _swiso Regeneruji model. Příkaz: skryj Regeneruji model.

Tvorba těles pomocí objemových primitiv. Kužel průměr 30 mm, výška 60 mm Příkaz: _cone Aktuální hustota drátů: ISOLINES=4 Zadejte střed základny kužele nebo [Eliptický] <0,0,0>: Zadejte poloměr základny kužele nebo [Průměr]: p Zadejte průměr základny kužele: 30 Zadejte výšku kužele nebo [Vrchol]: 60 Příkaz: _-view Zadejte volbu [?/Kategorie/stav Hladin/oRto/odsTraň/oBnov/Ulož/uSs/Okno]: _swiso Regeneruji model. Příkaz: skryj Regeneruji model.

Tvorba těles pomocí objemových primitiv. Klín 28x18x15 mm Příkaz: _wedge Zadejte první roh klínu nebo [Střed] <0,0,0>: Zadejte roh nebo [Krychle/Délka]: d Zadejte délku: 28 Zadejte šířku: 18 Zadejte výšku: 15 Příkaz: skryj Regeneruji model.

Tvorba těles pomocí objemových primitiv. Anuloid průměr 30 Příkaz: _torus Aktuální hustota drátů: ISOLINES=4 Zadejte střed prstence <0,0,0>: Zadejte poloměr prstence nebo [Průměr]: p Zadejte průměr: 30 Zadejte poloměr trubky nebo [Průměr]: 25 Příkaz: _-view Zadejte volbu [?/Kategorie/stav Hladin/oRto/odsTraň/oBnov/Ulož/uSs/Okno]: _swiso Regeneruji model. Příkaz: skryj Regeneruji model.

Použitá literatura: FOŘT, Petr. AutoCAD 14. 1. vyd. Brno: Computer Press, 1998, 399 s. ISBN 80-722-6078-2. BURCHARD, Bill. Mistrovství v AutoCADu 2000: AutoCAD 2000 kompletní, včetně nových funkcích publikování a sdílení projektů na webu : přehled světově nejúspěšnějšího bestselleru o AutoCADu. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, 964 s. ISBN 80-722-6275-0.