OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Objem a jeho měření.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Příprava laboratorní práce č.3
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Základní škola praktická a základní škola speciální
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Převody jednotek objemu,
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
OBJEM TĚLESA.
Měření objemu.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Objemové jednotky a jejich převody
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_31_ČJ4
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_59_F7
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_28_ČJ4
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Základní škola Čelákovice
Výpočty objemu krychle a kvádru
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Převody jednotek objemu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Měření objemu NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Určování objemu různých těles ROČNÍK: 6. PŘEDMĚT: Fyzika AUTOR MATERIÁLU: Miroslav Juračka

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: M POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: Žáci sledují prezentaci s výkladem. Do sešitu si opíší zadání pracovního listu a převádí objemové jednotky. V diskuzi lze hovořit o dalších používaných objemových jednotkách, a kde se s nimi mohou setkat. Objasní se postup měření objemu odměrným válcem. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žáci pochopí, co je hlavní jednotkou objemu, jaké další objemové jednotky se používají a jaký je vztah mezi nimi. Pochopí postup při měření objemu odměrným válcem. ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: Žáci danou problematiku pochopili. Pochopili postup při měření objemu odměrným válcem. Správně dokázali doplnit pracovní list. Některým žáků dělal problém převod objemových jednotek. ZDROJ: viz příloha

Měření objemu Každé těleso zaujímá určitý prostor; říkáme,že má objem. Hlavní jednotkou objemu je krychlový metr- píšeme: [ m3 ] Objem značíme písmenem V

Převody objemových jednotek : 1m3 = 1000dm3= 1000l 1l = 1dm3= 0,001m3 1dm3 = 1000cm3= 1000ml 1ml = 1cm3= 0,001dm3 Určování objemů různých těles: -objem pravidelných těles můžeme vypočítat:

Objem kvádru V=a.b.c Objem krychle V=a.a.a Objem nepravidelných těles měříme odměrným válcem - viz obrázek

Pracovní list: Řidič osobního automobilu načerpal 36… benzínu. Pračka spotřebuje na jedno vyprání 85 … vody. Do základů domu bude potřeba 25 … betonu. Po obědě jsem vypil 2 … džusu. Dostal jsem injekci s 1,5 … očkovací látky. Cisterna hasičského auta má objem 8 … vody.

Pracovní list: Úkol: do následujících vět doplňte jednotku objemu. Řidič osobního automobilu načerpal 36 l benzínu. Pračka spotřebuje na jedno vyprání 85 l vody. Do základů domu bude potřeba 25 m3 betonu. Po obědě jsem vypil 2 dl džusu. Dostal jsem injekci s 1,5 ml očkovací látky. Cisterna hasičského auta má objem 8 m3 vody.

ZDROJE: obrázky – http: office microsoft.com