Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 41 Anotace Propagace, reklama Klíčová slova Podpora prodeje, prodejní personál, public relation, přímý marketing Předmět Ekonomika Autor, spoluautor Ing. Kateřina Škultétyová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace, výklad Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 3. ročník, žáci 17 – 18 let, Instalatér, Tesař, Truhlář, Zedník Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední snímek
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje PROPAGACE, REKLAMA 2
forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím cílem je větší prodej výrobku nebo služby 3
Propagace se skládá z: podpory prodeje reklamy prodejního personálu STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Propagace se skládá z: podpory prodeje reklamy prodejního personálu public relation (styk s veřejností) přímého marketingu 4
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podpora prodeje zahrnuje široký sortiment krátkodobých motivačních nástrojů vzorky, kupony, ochutnávky, reklamní předměty 5
Prodejní personál prodavači, obchodní cestující, dealeři STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Prodejní personál prodavači, obchodní cestující, dealeři nejlepší forma osobní propagace výhoda – nejintenzivnější působení s nejvyšší pravděpodobností úspěchu nevýhoda – úzký okruh zákazníků 6
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Public relation úkolem je vytvářet příznivé povědomí o firmě a pozitivní vztah veřejnosti k firmě hlavní nástroje – publikace, akce, zprávy, projevy, články v novinách 7
Přímý marketing teleshopping zásilkové katalogy internet STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Přímý marketing teleshopping zásilkové katalogy internet 8
Reklama neosobní forma propagace STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Reklama neosobní forma propagace uskutečňuje se prostřednictvím placených médií (noviny, časopisy, rozhlas, televize, billboardy, plakáty) různá finanční nákladnost 9
Typy reklamy primární – je reklamou výrobku STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Typy reklamy primární – je reklamou výrobku selektivní – propaguje značku institucionální – zaměřena na vytvoření pozitivní představy o firmě 10
Souhrn učiva Co je to propagace? Z čeho se propagace skládá? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Souhrn učiva Co je to propagace? Z čeho se propagace skládá? Koho můžeme zařadit mezi prodejní personál? Která reklama je nejdražší?
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, 2003/2004. Zlín, CEED, 2003. ISBN 80-902552-8-0