průměrnou rychlostí se pohyboval?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
nerovnoměrného pohybu tělesa
Advertisements

Dráha, rychlost, čas.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Rychlost rovnoměrného pohybu
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_173_rychlost-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa,
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Jak se vypočítá průměrná rychlost VY_52_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 2.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_06_Jednotky rychlosti, výpočet.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vysoká rychlost je největším zabijákem Při každé padesáté nehodě, kterou způsobí řidič „závodník“, zemře jeden člověk. V roce 2008 tak zahynulo 432.
Jakým způsobem lze zjistit, že řidič na dálnici v daném úseku překročil povolenou rychlost 130 km/h? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
Elektrické obvody.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Průměrná rychlost – úlohy II
Značky a měřidla fyzikálních veličin:
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Petr dnes ve škole psal test z převodů jednotek délky.
Pohyb těles-fyzika hrou
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Nerovnoměrný pohyb.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Výpočet rychlosti. Obvod Země je přibližně km. Jakou rychlostí se Země otáčí? st v =v =v =v = v = = km 24 h v = 1667 km/h km h Země se.
Obrázkové pexeso pro předškoláky
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Sled čísel se řídí kliknutím myší!
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY
V E L K Á C E N A M O S T U S T A R Jaké auto je v čele?
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
L I O N. L I O N T I G E R B E A R G I R A F F E.
Slovní úlohy o pohybu.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

průměrnou rychlostí se pohyboval? Kamarádi Petr a Pavel dostali ve škole domácí úkol. Měli vypočítat následující příklady. Dokážete je taky vypočítat? Řešení je skryté pod obrazcem. Při školních závodech zaběhl vítěz trať dlouhou 50 m za 8 sekund. Jakou průměrnou rychlostí se pohyboval? udělej zápis napiš vzorec, podle kterého budeš příklad počítat dosaď do vzorce hodnoty ze zápisu a vypočítej napiš odpověď a). Zápis s = 50 m t = 8 s v = ? m/ s Vzorec : v = s : t v = s : t v = 50 : 8 v = 6,25 m/s d) Vítěz běžel průměrnou rychlostí 6,25 m/s. Řešení a) zápis: s = 50 m t = 8 s v = ? m/s b) vzorec: v = s : t c) výpočet: v = s : t v = 50 m : 8 s v = 6,25 m/s d) Vítěz se pohyboval rychlostí 6,25 m/s.

Udělej zápis a převeď hodnoty do správných jednotek. Napiš vzorec. Automobil urazil vzdálenost 36 km za 40 minut. Jakou průměrnou rychlostí se pohyboval? Udělej zápis a převeď hodnoty do správných jednotek. Napiš vzorec. Dosaď do něho správné hodnoty. Vypočítej a napiš odpověď. Řešení zápis: s = 36 km t = 40 min = 0,66 h v = ? km/h vzorec: v = s : t výpočet: v = s : t v = 36 km : 0,66 h v = 55 km/ h d) odpověď: Automobil jel průměrnou rychlostí 55 km/h.

Udělej zápis a převeď hodnoty do správných jednotek. Napiš vzorec. 3. Lyžař sjel sjezdovku dlouhou 3 km za 1 minutu 40 sekund. Vypočítej jeho rychlost v m/s a v km/h. Udělej zápis a převeď hodnoty do správných jednotek. Napiš vzorec. Dosaď do něho správné hodnoty. Vypočítej a napiš odpověď. Řešení zápis: s = 3 km = 3000 m t = 1 min 40 s = 100 s vzorec: v = s : t výpoče: v = s : t v = 3000 m : 100 s v = 30 m/s . 3,6 = 108 km/h d) odpověď: Lyžař jel průměrnou rychlostí 30 m/s, což je 108 km/h.

4. Hlemýžď se pohybuje rychlostí 1,5 mm/s. Želva 20 mm/s 4. Hlemýžď se pohybuje rychlostí 1,5 mm/s. Želva 20 mm/s. Člověk 1 400 mm/s. Vypočítej jejich rychlosti v m/s a v km/h. Porovnejte rychlost člověka s rychlostí hlemýždě a želvy. Řešení Hlemýžď v = 1,5 mm/s = 0,0015 m/s = 0,0015 . 3,6 = 0,0054 km/h Želva v = 20 mm/s = 0,02 m/s = 0,072 km/h Člověk v = 1 400 mm/s = 1,4 m/s = 5,04 km/h Člověk je 70x rychlejší než želva a zhruba 1000x rychlejší než hlemýžď.

Zdroje obrázků: [cit. 2011-03-01]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-10963.html> <http://www.clker.com/clipart-10840.html> <http://www.clker.com/clipart-ski-black.html> <http://www.clker.com/clipart-10862.html> > <http://www.clker.com/clipart-walking-man-black-1.html> <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=18&pos=256>