Integrovaný regionální operační program – IROP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Advertisements

Plán závěrečných výzev Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Sdružení obcí Jablunkovska Jablunkov; 26. června 2015 Připravenost na nové plánovací období.
Praha 22. výzva IROP „TELEMATIKA PRO VEŘEJNOU DOPRAVU“ Praha.
Praha 24. výzva IROP „VÝSTAVBA A MODERNIZACE PŘESTUPNÍCH TERMINÁLŮ“ Praha.
Praha SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 18. výzva IROP „PODPORA BEZPEČNOSTI DOPRAVY A CYKLODOPRAVY“
18. výzva IROP - „Podpora bezpečnosti dopravy a cyklodopravy“ Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Integrovaný regionální operační program a udržitelná městská mobilita 1.Česko – Slovenská konference Integrované plánování a plány udržitelné městské mobility.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Možnosti financování cestovního ruchu z operačních programů.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
Pracovní skupina Dopravní systémy a telematika
1.Výzva IROP MAS MB – Zvýšení bezpečnosti dopravy
Snídaně starostů , Jedlí
Integrovaný regionální operační program
Seminář pro žadatele/příjemce
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Regionální operační program NUTS II Jihozápad 2007 – 2013
Informace o výzvě pro školy
Informace o projektech v IDS JMK
Dotační příležitosti z Integrovaného regionálního operačního programu v roce 2017 Konference: Dotační příležitosti pro obce v r s výhledem do dalšího.
Dotační programy sfdi.
Besip Zlínského kraje Zlín,
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Integrovaný regionální operační program (IROP)
Aktuální dotační příležitosti IROP
Seminář k 2. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Seminář pro žadatele IROP výzva č
Seminář pro žadatele z území MAS Blaník, z. s. ke 4
Seminář k 5.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-I.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Seminář k 6.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-II.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ 13. jednání Řídicího výboru IPRÚ
Realizace SCLLD MAS Rozvoj Tanvaldska
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu MAS PODHOSTÝNSKA Z.S. – IROP - CYKLISTICKÁ A PĚŠÍ DOPRAVA Vazba.
MAS Mezi Úpou a Metují – IROP – Bezpečná doprava.“
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Integrovaný regionální operační program – IROP
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
VÝZVA Č. 1 MAS Znojemské vinařství, z.s. IROP BEZPEČNÁ DOPRAVA
Dotační program pro rok 2019
Informace o vyhlášených výzvách
Seminář pro žadatele 322/06_16_038/CLLD_16_01_120
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Transkript prezentace:

Integrovaný regionální operační program – IROP Opatření „Bezpečnost a udržitelnost dopravy“ Setkání pracovní skupiny 12.3.2019 Kancelář MAS KJH 1

Představení opatřeníP opatření Alokace: 7 109 490 Kč (= CZV = 100 %) 6 754 000 Kč (= 95 %) Vyhlášení výzvy: k diskusi, pravděpodobně do konce roku 2019 Minimální výše celkových způsobilých výdajů: k diskusi Maximální výše celkových způsobilých výdajů: k diskusi Udržitelnost: 5 let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP 2

Představení opatření Místo realizace: území MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s. Maximální délka projektu: není stanovena Datum zahájení realizace projektu: 1.1.2014 Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu: 30.6.2023 Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu do MS2014+ Míra financování: 95 %, spolufinancování 5 % Časová způsobilost nákladů: musí vzniknout a být vynaloženy v období od 1.1.2014 do data ukončení realizace projektu uvedeného Rozhodnutí Způsob financování: ex post 3

Území realizace = území MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s. 4

Oprávnění žadatelé – všechny aktivity Kraje Obce Dobrovolné svazky obcí Organizace zřizované nebo zakládané kraji Organizace zřizované nebo zakládané obcemi Organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí 5

Oprávnění žadatelé Aktivita Terminály a parkovací systémy Dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách a přepravě cestujících Aktivita Telematika pro veřejnou dopravu Dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách a přepravě cestujících, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb. (správa železniční dopravní cesty, s.o. a obchodní společnosti) Ministerstvo dopravy ČR Aktivita Nízkoemisní a bezemisní vozidla 6

Oprávnění žadatelé Aktivita Bezpečnost dopravy provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb. (správa železniční dopravní cesty, s.o. a obchodní společnosti) 7

Cílové skupiny Obyvatelé Návštěvníci Dojíždějící za prací a službami Uživatelé veřejné dopravy 8

Aktivita: Terminály a parkovací systémy Podporované aktivity Aktivita: Terminály a parkovací systémy Aktivita: Telematika pro veřejnou dopravu Aktivita: Nízkoemisní a bezemisní vozidla Aktivita: Bezpečnost dopravy Aktivita: Cyklodoprava U aktivity „Terminály a parkovací systémy” nelze v jedné žádosti kombinovat aktivity U dalších aktivit lze aktivity kombinovat Jeden žadatel může předložit více žádostí o podporu 9

Aktivita: Terminály a parkovací systémy Podpora může být poskytnuta na: Rekonstrukci, modernizaci a výstavbu terminálů jako významných přestupních uzlů veřejné dopravy Rekonstrukci , modernizaci a výstavbu samostatných parkovacích systémů P+R(Park and Ride/Zaparkuj a jeď); K+R(Kiss and Ride/Polib a jeď); B+R(Bike and Ride/ Přijeď na kole a jeď) jako prvků podporujících multimodalitu Rekonstrukci, modernizaci a výstavbu samostatných parkovacích systémů P+G(Park and Go/ Zaparkuj a jdi) jako prvků podporujících multimodalitu, který vyvolá v přímé vazbě vznik nové pěší zóny nahrazující uliční prostor původně přístupný automobilové dopravě 10

Aktivita: Terminály a parkovací systémy Není možná kombinace uvedených aktivit v jedné žádosti o podporu. Je možná realizace souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost dopravy (např. bezbariérové komunikace pro pěší, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů), telematiky pro veřejnou dopravu (např. informační systémy pro cestující) a zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě terminálu či samostatného parkovacího systému. Pojem rekonstrukce/modernizace terminálu nebo parkovacího systému zahrnuje stavební úpravy přestupního uzlu, parkoviště nebo parkovacího domu, jimiž dochází minimálně k přestavbě zemního tělesa nebo konstrukčních vrstev komunikací a zpevněných ploch pro vozidla a chodce (cestující) a jejichž výsledkem je zachování nebo navýšení kapacity terminálu nebo parkovacího systému. 11

Aktivita: Telematika pro veřejnou dopravu Podpora může být poskytnuta na: Zavedení nebo modernizace systémů pro sledování a řízení vozidel a dispečink veřejné dopravy Zavedení nebo modernizace informačních systémů pro cestující ve vozidlech veřejné dopravy a na zastávkách, ve stanicích a přestupních uzlech veřejné dopravy Zavedení nebo modernizace odbavovacích a platebních systémů ve vozidlech veřejné dopravy, na zastávkách, ve stanicích a přestupních uzlech veřejné dopravy a v dopravních a zákaznických centrech včetně dopravních informačních a zákaznických center provozovaných elektronicky 12

Aktivita: Telematika pro veřejnou dopravu Zavedení jednotné informační služby pro systém integrovaných veřejných služeb v přepravě cestujících Zavedení jednotného elektronického jízdního dokladu pro systém integrovaných veřejných služeb v přepravě cestujících Je možná i libovolná kombinace výše uvedených aktivit Způsobilé výdaje: Pořízení drobného hmotného majetku – HW – výpočetní IT technika, jiné telematické vybavení (pro sledovací, řídící, dispečerské, informační, odbavovací a platební systémy), související konstrukční prvky Pořízení dorbného nehmotného majetku – SW – bežné aplikace počítačového software včetně databází, individuálně vyvinutý software, firmware, jiné telematické aplikace 13

Aktivita: Telematika pro veřejnou dopravu Pořízení dlouhodobého hmotného majetku – HW – výpočetní IT technika, jiné telematické vybavení Pořízení dlouhodobého nehmotného majetku – SW – běžné aplikace počítačového software včetně databází, individuálně vyvinutý software, jiné telematické aplikace Výdaje na realizaci označníků inteligentních zastávek a dalších konstrukčních prvků telematického vybavení Výdaje na stavební úpravy bezprostředně související s realizací projektu – adaptace stávajících prostor budov pro umístění centrálního HW telematického systému, stavební a stavebně montážní práce při realizaci konstrukčních prvků telematického vybavení, instalace el. rozvodů a zařízení, související kompletační a dokončovací práce 14

Aktivita: Nízkoemisní a bezemisní vozidla Hlavní podporovanou aktivitou je pořízení majetku – nízkoemisních a bezemisních vozidel pro veřejnou dopravu. nákup silničních nízkoemisních vozidel pro zajištění dopravní obslužnosti jako veřejné služby v přepravě cestujících, využívajících alternativní palivo CNG (stlačený zemní plyn – metan) a LNG (zkapalněný zemní plyn) a splňující normu EURO 6 Nákup silničních bezemisních vozidel pro zajištění dopravní obslužnosti jako veřejné služby v přepravě cestujících, využívající alternativní palivo elektřinu nebo vodík Nákup bezemisních drážních vozidel městské dopravy (tramvají nebo trolejbusů) pro zajištění dopravní obslužnosti jako veřejné služby v přepravě cestujících Je možná i libovolná kombinace výše uvedených aktivit 15

Aktivita: Nízkoemisní a bezemisní vozidla Nákup silničních nízkoemisních vozidel, silničních bezemisních vozidel nebo bezemisních drážních vozidel pro veřejnou dopravu může být realizován jak za účelem nahrazení stávajích vozidel, tak za účelem rozšíření vozového parku žadatele. S ohledem na povinnost přispívat k eliminaci negativních vlivů dopravy na životní prostředí není možné v projektu pořídit nízkoemisní vozidla jako náhradu stávajících bezemisních vozidel. 16

Aktivita: Bezpečnost dopravy Podpora může být poskytnuta na: Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějící pěší doopravu od silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší 17

Aktivita: Bezpečnost dopravy Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů) Je možná realizace zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě chodníků, bezbariérových komunikací, podchodů nebo lávek nebo prvků zvyšujících bezpečnost dopravy Pojem rekonstrukce/modernizace komunikace pro pěší zahrnuje stavební úpravy stávající komunikace spojené s přestavbou zemního tělesa nebo konstrukčních vrstev komunikace, jejímž výsledkem je změna nivelety, směrového vedení nebo šířkového uspořádání komunikace. Rekonstrukce/modernizace se rovněž týká stavebních úprav mostních objektů. Technické řešení musí být v souladu s platnou legislativou a technickými normami. 18

Aktivita: Cyklodoprava Podpora může být poskytnuta na: Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami Rekonstrukce, modernizace a výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značení, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami Úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami 19

Aktivita: Cyklodoprava Je možná realizace související doprovodné infrastruktury pro cyklisty ( např. stojany na jízdní kola), zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně) a souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost cyklistické dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě komunikace pro cyklisty nebo liniové opatření pro cyklisty Je možná kombinace uvedených aktivit Zahrnuje-li projekt více samostatných řešení, musí být zaměření každé z izolovaných částí projektu v souladu s hlavními podporovanými aktivitami, nelze realizovat samostatnou stezku pro cyklisty v jedné části města a stojany na kola v jiné části města. 20

Podání projektové žádosti Zřízení elektronického podpisu Registrace do systému IS KP 14+ Vyplnění žádosti o podporu Finalizace žádosti o podporu Podepsání a odeslání žádosti o podporu Veškeré žádosti se zasílají jen v elektronické podobě prostřednictvím aplikace IS KP14+: https://mseu.mssf.cz/ 21

K DISKUSI Alokace Datum vyhlášení a ukončení výzvy Minimální výše CZV Maximální výše CZV Věcná kritéria Další 22

DĚKUJI ZA POZORNOST Kontaktní osoba: Daniela Müllerová E-mail: mullerova@kjh.cz Mobil: 731 543 676 23