Druh učebního materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Renesanční architektura v Čechách
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
Gotika Dějepis VY_32_INOVACE_305, 16. sada, D
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Renesance.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Česká kultura v 16. století renesance
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Všeználek vypravuje o rodu Habsburků na českém trůně.
Renesance Kristýna Strouhalová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
RENESANCE 4.ročník Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Renesance.
Renesance a humanismus
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Rudolf II. VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 4. ročník - vlastivěda
Historický eklekticismus (jako poslední fáze romantismu)
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Počátek vlády Habsburků
Habsburkové 2 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Rudolf II.  byl císařem  vnuk Ferdinanda I. Habsburského  velmi vzdělaný  celý život podporoval vědu.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Únor 2012 Ročník 7. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Křesťanství a středověká.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
GOTIKA.
Druh učebního materiálu
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Hospodářské plodiny.
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Druh učebního materiálu
Architektura do začátku 20. století.
Druh učebního materiálu
Renesance Vlastivěda 4. ročník
Druh učebního materiálu
Renesance Dějepis 7.ročník.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Druh učebního materiálu
Druh učebního materiálu
Italská renesance a humanismus
REVOLUČNÍ ROK 1848 DUM - 15.
zpracovaný v rámci projektu
Renesance a humanismus
Raně renesanční italská architektura
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Transkript prezentace:

Druh učebního materiálu Anotace Žáci se během prezentace seznamují s novým uměleckým slohem – renesance. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření květen 2012 Ročník IV. Vzdělávací oblast obor tématický okruh ČLOVĚK A JEHO SVĚT Vlastivěda Lidé a čas Téma-název učebního materiálu RENESANCE DUM - 16 Druh učebního materiálu Prezentace

RENESANCE DUM - 16

V době nástupu Habsburků se v českých zemích šířil nový umělecký sloh – renesance. RENESANCE - znovuzrození, označuje období rozkvětu umění a vědy.

Ve světě nastala řada změn - objevení Ameriky Brambory pocházejí původně z Peru. Do Evropy se dostaly v 16. století díky Kryštofu Kolumbovi a jeho objevení Ameriky. V Čechách jsme si na ně museli ještě nějakou dobu počkat, byly k nám přivezeny přes Vídeň až v 17. století. Ve stravě u nás nahradily plodiny jako je hrách, proso, pohanka, ječmen či pšenice.  

Hvězdáři začali zkoumat Slunce, Měsíc i planety. Byl sestrojen první dalekohled. KDE JE PRAVDA? Země je placatá, Slunce kolem ní obíhá. Země je kulatá, otáčí se kolem své osy a obíhá kolem Slunce.

České panstvo mění svá sídla – hrady v pohodlné paláce a honosné zámky. Kolem nich se zakládali rozsáhlé parky a šlechtěné zahrady. Uvnitř zámku bývalo nádvoří s arkádami. Arkáda - krytá chodba tvořena řadou oblouků oddělených sloupy.

UKAŽ NÁDVOŘÍ, NAJDI ARKÁDY.

TYPICKÉ ZNAKY RENESANČNÍCH STAVEB domy jsou zakončeny ozdobnými štíty - okna, dveře, věžičky jsou pravidelné - okna a dveře mají kamenné orámování na fasádách domů bývají malby nebo ozdoby omítek

NAJDI A JMENUJ ZNAKY RENESANCE

CITACE OBRAZOVÉHO MATERIÁLU AMERIKA - http://www.bedekr.cz/files/staty/kont/jamerika.gif BRAMBORY - http://www.viscojis.cz/teens/images/stories/pohyb/brambory.jpg OBJEVENÍ AMERIKY - http://www.palba.cz/forumfoto/albums/userpics/12003/drakkar02.jpg DALEKOHLED - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:NewtonsTelescopeReplica.jpg ZÁMEK MĚLNÍK - http://www.zamky-hrady.eu/zamky-melnik-detaily,9 ZÁMEK V LITOMYŠLI - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Litomy%C5%A1l,_Schloss.jpg