Příklady dobré praxe realizace šablon

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Advertisements

Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Cíl a identifikace výzvy
Šablony.
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktuální informace o stavu
Plán vzdělávacích aktivit
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
Aktuální informace o projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Intenzivní podpora škol
Vzorový projekt pro gymnázia
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Vzorový projekt pro ZŠ.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Příklady dobré praxe realizace šablon Místní konference projektu SRP Listopad 2018 Reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Informace o šablonách Proč Vám předáváme základní informace o šablonách? Většina šablon naplňuje strategické cíle Místních akčních plánů MAP a šablony jsou „spojené nádoby“, mají se navzájem doplňovat Musíte vědět, jaké mají školy možnosti z hlediska šablon, abyste naplánovali aktivity v MAP Školy musí vědět, co je v MAP (resp. MAP II), aby si dle toho naplánovaly výběr šablon Můžete školy nasměrovat na užitečné informace a materiály projektu SRP, které jim pomohou MAS a technická podpora škol v šablonách, MAP a projektové poradenství

Implementace MAP Cílem je podpora spolupráce (škol, školských zařízení, místních knihoven, muzeí, mimoškolních vzdělávacích a kulturních center zřizovaných NNO) při realizaci zastřešujících aktivit naplánovaných v místním akčním plánu. ​ Realizované aktivity jsou v souladu s aktivitami škol podporovanými z výzev Podpora škol formou zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I a Šablony II.​

2.I/1 MŠ, 2.II/1 ZŠ, 2.V/1 ŠD/ ŠK, 2.VI/1 SVČ, 2.VII/1 ZUŠ Školní asistent 2.I/1 MŠ, 2.II/1 ZŠ, 2.V/1 ŠD/ ŠK, 2.VI/1 SVČ, 2.VII/1 ZUŠ 0,1 úvazku /jeden měsíc Násobným načtením šablon je možné složit úvazek až na 1,0 Nepedagogický pracovník (pozici ale může zastávat i pedagogický pracovník) Kvalifikace odpovídající pozici asistent pedagoga v zákoně o pedagogických pracovnících (blíže Přehled šablon) Základní nepedagogická podpora v rodině při spolupráci školy s rodiči, nepedagogická podpora dětí/žáků Komunikace s komunitou, rodinou a školou Pomoc při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit Administrativní a organizační podpora ve vyučování i mimo něj Pod dozorem pedagogického pracovníka může vypomáhat s dílčími pedagogickými činnostmi 4

Školní asistent Příklady využití na jednotlivých školách Mateřské školy – „každá ruka dobrá“ „Rodiče školního asistenta vnímali velmi pozitivně, prospělo to klima rodičů, díky tomu byl i čas věnovat se rodičům a jejich drobným dotazům (v tu chvíli tam byl dohled pro děti a pedagog se mohl věnovat rodičům), díky tomu se i posunula důvěra mezi rodiči a pedagogy“. Základní školy – „úleva pedagogům“ využití školního asistenta na málotřídních školách (spojené ročníky), podpora nadaných na školách (možnost zapojit se do více projektů či soutěží), organizační výpomoc

2.I/8 MŠ, 2.II/9 ZŠ, 2.V/6 ŠD/ŠK, 2.VI/7 SVČ, 2.VII/7 ZUŠ Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv 2.I/8 MŠ, 2.II/9 ZŠ, 2.V/6 ŠD/ŠK, 2.VI/7 SVČ, 2.VII/7 ZUŠ Vztah vysílající a hostitelská škola/školské zařízení (vždy se musí jednat o jiné RED_IZO, popř. školu v zahraničí) Smyslem je získání a přenos příkladů dobré praxe. Spolupráce v celkové době trvání min. 16 hodin spočívá v provedení minimálně dvou návštěv vybraného pedagoga z vysílající mateřské školy během 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka, v hostitelském subjektu. Na realizaci návštěv je vyhrazeno 8 hod. Zbývajících 8 hodin spolupracující pedagogové mohou rozdělit podle svého uvážení na přípravu návštěv, společnou reflexi a doporučení pro další práci. 6

Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv Příklady využití na jednotlivých školách V šablonách II – možnost navštívit školu v zahraničí (v zemích EU) Využití této šablony na podporu strategického cíle školy (má-li škola určitou vizi, kam školu posunout, hledá partnera, který už ví jak na to – např. SVČ chce zavést nový kroužek, ZŠ novou výukovou metodu…) Velmi oblíbená šablona u málotřídních venkovských škol (eliminace izolovanosti těchto škol)

CLIL ve výuce v ZŠ 2.II/11 ZŠ Pedagog-lektor připraví a zrealizuje pro své kolegy v průběhu pěti po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka, minimálně 25 výukových lekcí cizího jazyka v délce trvání minimálně 60 minut. Pedagog-lektor ve spolupráci s každým zapojeným pedagogem-nejazykářem připraví pět CLIL minilekcí (aktivita v jedné vyučovací hodině alespoň v délce cca 20 minut), které budou v průběhu trvání aktivity realizovány pedagogem-nejazykářem v jím vedeném vzdělávacím oboru. Po realizaci každé minilekce bude provedena reflexe nejenom vzhledem k činnostem pedagoga, ale také k procesům a výsledkům vzdělávání na úrovni žáka. 8

CLIL ve výuce v ZŠ Příklad využití na konkrétní ZŠ Základem byl potenciál jedné paní učitelky, která byla následně v CLIL i lektorkou, obě učitelky nejazykářky byly zkušené v angličtině, gramatika nebyla nutná, spíše se zaměřovaly na téma, videa, slovíčka a řešily výslovnost – spíše se zaměřily na to, jak tu hodinu (minilekci) zrealizovat. Díky tomu, že si učitelé tuto aktivitu vybrali dobrovolně, byla s nimi výborná spolupráce – praktické využití jazyka. Díky tomu vznikly v první a druhé třídě mimo povinnou angličtinu tzv. English whiles – Anglické chvilky napříč všemi předměty. Rodiče tuto aktivitu vítali a ocenili.

2.I/10 MŠ, 2.II/14 ZŠ, 2.V/8 ŠK/ŠD, 2.VI/9 SVČ, 2.VII/9 ZUŠ Zapojení odborníka z praxe do výuky 2.I/10 MŠ, 2.II/14 ZŠ, 2.V/8 ŠK/ŠD, 2.VI/9 SVČ, 2.VII/9 ZUŠ pedagog a odborník z praxe, společně naplánují a zrealizují 10 vyučovacích hodin v průběhu 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka. Po každé vyučovací hodině proběhne reflexe včetně zhodnocení využitých metod a vlivu na vzdělávací procesy a výsledky dětí aktivita určena pro jednoho pedagoga, ale může být více odborníků na každou hodinu výuky je stanovena 1 hodina společné přípravy a 30 minut následné reflexe pedagoga a odborníka z praxe. 10

Zapojení odborníka z praxe do výuky Příklady využití na jednotlivých školách Mateřské školy využití rodičovské základny – seznámení s jednotlivými profesemi Zapojení rodilého mluvčího Základní školy Využití odborníka napříč předměty – využití odborníků z komunity (knihovnice, kronikářka – v českém jazyce, ekonomka v matematice, sadař, řemeslník – v pracovních činnostech, chovatel, myslivec v prvouce ZUŠ Využití napříč obory – zapojení profesionálních výtvarníků, herců, hudebníků – propojení s praxí SVČ Využití napříč kroužky – možnost využití i na táborech či soustředěních, je-li toto zakotveno v ŠVP (např. kovářský tábor – mistr kovář)

Klub pro žáky 2.II/17 ZŠ, 2.V/11 ŠD/ŠK, 2.VI/13 SVČ, Varianty: čtenářský klub klub zábavné logiky a deskových her klub komunikace v cizím jazyce badatelský klub klub občanského vzdělávání a demokratického myšlení Volnočasová aktivita, nejméně pro 6 žáků, z toho nejméně dva žáci ohrožení školním neúspěchem Výběr žáků je zcela v kompetenci ředitele školy. V období pěti po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka, bude realizováno minimálně 16 schůzek v délce trvání 90 minut + 2,5 hod. přípravy a reflexe pedagoga na každou schůzku. 12

Klub pro žáky Příklady využití na jednotlivých školách čtenářský klub vytváření školního časopisu nebo zpravodaje klub zábavné logiky a deskových her šachový kroužek šifry a hlavolamy klub komunikace v cizím jazyce anglický filmový klub badatelský klub práce se stavebnicí Merkur práce ve školní dílně - výrobky z různých materiálů (dřevo, drát, plast, ...) rukodělný kroužek Keramika přírodovědný klub

Aktuální informace Inspiromat č. 11 – příklady dobré praxe realizace šablon, k dispozici zde: https://www.nidv.cz/projekty/aktualni-projekty-esif/268-strategicke-rizeni-a- planovani-veskolach-a-v-uzemich/inspiromat/1525-inspiromaty-2018 Vzory pro monitorovací zprávy k šablonám II, k dispozici zde: https://www.nidv.cz/projekty/aktualni-projekty-esif/296-strategicke-rizeni-a- planovani-veskolach-a-v-uzemich/sablony/sablony-ii/1319-sablony-ii-ms-zs-sd- sk-zus-svc Aktualizace FAQ – všechny sekce https://www.nidv.cz/projekty/aktualni- projekty-esif/165-strategicke-rizeni-a-planovani-veskolach-a-v-uzemich, sekce Šablony, Výzva MAP II a Znalostní databáze

Bc. Soňa Baueršímová, DiS. Odborný poradce Centra podpory               Děkuji za pozornost      Bc. Soňa Baueršímová, DiS. Odborný poradce Centra podpory E-mail: bauersimova@nidv.cz CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283