zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
Advertisements

Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_16_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: ČESKO - SEVEROVÝCHOD Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Norsko Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_10_20.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3419 NázevNerostné bohatství ČR Téma hodinyPrůmysl ČR PředmětVlastivěda.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika – průmysl Jméno autora: Mgr. Tomáš.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_19_Z7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Ostrovy Karibského moře Základní škola Libina,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_12 TÉMA: Vlastivěda4
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
ELEKTRÁRNY.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Elektroenergetika úvod do předmětu.
Energetický průmysl ČR
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VÝCHODNÍ ASIE A SIBIŘ AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Energetický průmysl ČR 2.
Přírodní zdroje na Zemi
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Německo AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09_Z8_Skála
Autor: Mgr. Helena Nováková
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_VLASTIVĚDA
Název materiálu: Nerostné suroviny
ČESKO - SEVEROZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
ČESKO-SUROVINOVÉ ZDROJE
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ČESKO - JIHOZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Rozdělení zemí podle vyspělosti
zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Moderní škola
zpracovaný v rámci projektu
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Z - 8. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Základní škola, Hradec Králové
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: Z 8/15 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno autora (vč. titulu): Tomáš Szabo (Bc.) Škola – adresa: ZŠ Ústí nad Labem – Hluboká 150

Česká republika Klíčová slova: průmysl, rozdělení průmyslu, výroba elektrické energie, Anotace: slouží k získání a osvojení základních znalostí v oblasti průmyslové výroby ČR

Česká republika průmysl

Průmysl → je součástí ekonomiky → jiné slovo pro ekonomiku? - → co všechno do hospodářství patří? - zemědělství - průmysl - služby

Rozdělení průmyslu 1.) TĚŽKÝ 2.) LEHKÝ → strojírenství → potravinářský → hutnictví → oděvní → těžební → obuvnický → elektro-energetika → kožedělný → chemický → nábytkářský → farmaceutický → papírenský

Těžba surovin → těžba má u nás dlouhou tradici → těžba hnědého a černého uhlí → bohaté zásoby kaolinu a sklářského písku → dále se těží – štěrkopísek, vápenec a žula

- uhlí - kaolin - stavební kámen - zemní plyny - ropa - vápenec

Výroba elektrické energie → tvoří oporu českého průmyslu → elektrickou energii vyvážíme do zahraničí 1. Tepelné elektrárny 2. Jaderné 3. Alternativní zdroje energie - větrné, sluneční - vodní, geotermální

Podíl výroby elektrické energie v ČR.

CVIČENÍ – POMOCÍ ATLASU VYHLEDEJ 1. Pět tepelných elektráren. 2. Čtyři vodní elektrárny + řeku, na které leží. 3. Dvě jaderné elektrárny + bližší poloha. 4. Oblasti, kde se vyskytují větrné elektrárny. 1. Počerady, Tušimice, Prunéřov, Ledvice, Chvaletice 2. Spaly, Kamýk, Orlík – Vltava, Vranov nad Dyjí – Dyje 3. Dukovany - Morava, Temelín – Jižní Čechy 4. Krušné hory- Dlouhá Louka, Jeseníky – Ostružná

Citace [1]-BORECKÝ Daniel, CHALUPA Petr, NOVÁK Svatopluk, Zeměpis pro 8. ročník, 2. díl Česká republika, nakladatelství Nová Škola, Brno 2009, 95 s. [2]-JEŘÁBEK Milan, Anděl Jiří, PEŠTOVÁ Jana, KASTNER Jiří, Zeměpis 8 – učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus, Plzeň 2006, 128 s.