Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování ve školách a v územích 13. 11. 2018 Ústí nad Labem CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283
Mgr. Bc. Jana Pucharová – ředitelka školy Příklad dobré praxe Vzdělávací program Strategické řízení a plánování ve školách Biskupské gymnázium, ZŠ a MŠ Bohosudov Mgr. Bc. Jana Pucharová – ředitelka školy
Strategie rozvoje školy – co mi to dalo? Proč ji mít? – ujasnit si, kam a jak se posouvat Jednotlivé fáze Ubezpečit se, co děláme dobře – kultura školy My ředitelé v tom nejsme sami, jsme tým
Kdo má vytvářet strategii rozvoje školy? Pedagogové: Učitelé Vychovatelé Asistenti všichni budou zapojeni do její realizace
Kdo má vytvářet strategii rozvoje školy? Provozní zaměstnanci – vidí věci jinak, setkávají se uvnitř školy s ostatními Žáci – mají nápady, dávají zpětnou vazbu Rodiče – oni rozhodují, zda k nám dítě dají – dotazník spokojenosti Zřizovatel – měl by vědět a znát strategii
Analýza SWOT analýza – potřeba vyhodnocovat a provádět opakovaně Uvědomit si, co lze změnit a co jsou faktory, které jsou nezměnitelné Jak lze provádět analýzu – role facilitátora
VIZE – vlastní zkušenost Při sloučení škol byla vize stát se komunitní školou. Na základě tohoto školení jsme vyhodnotili původní písemně zpracovanou vizi Zjištění, že vize byla naplněna Zpracovali jsme novou vizi společně
MISE „Místo odrazu“ Důležitá pro nové kolegy
Potřeba evaluace Nutnost vyhodnocovat akční plány Sledovat plnění plánů Nejlépe dvakrát v roce Na základě evaluace je potřeba provádět aktualizaci
Závěrem Kvalitní škola ví, kam chce směřovat, a jde úspěšně za svým cílem. Kvalitní školu tvoří kvalitní učitelé a další pedagogičtí pracovníci. Je potřeba motivovat všechny pracovníky!
Děkuji za pozornost Mgr. Bc Děkuji za pozornost Mgr. Bc. Jana Pucharová Biskupské gymnázium, ZŠ a MŠ Bohosudov CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283