DEVELOPMENT PRIORITY: přidaná hodnota divácký potenciál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

1 SÍŤ PRO ZAJIŠTĚNÍ ROZMANITOSTI EVROPSKÉ KINEMATOGRAFIE podporována z programu.
ROZPOČET KREATIVNÍ EVROPA -28 členských států EU -EFTA – Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko -kandidátské země – Albánie,
DIGITALIZACE KIN –možnosti financování z programu MEDIA 18. dubna 2012, Světozor.
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
KREATIVNÍ EVROPA Nový program Evropské unie na podporu kulturních a kreativních odvětví 2014 – ,46 mld. € Výzvy – prosinec 2013 od 1.
MEDIA Development 20/2009. MEDIA Development Podpora přípravy a vývoje filmových a televizních děl – EUR - SP 70 – EUR - SF max.
GRANTOVÝ SYSTÉM MČ Praha 21 ZMĚNY ŽÁDOST VYÚČTOVÁNÍ ÚJEZD NAD LESY 7. LEDNA 2012.
DEVELOPMENT PRIORITY: Zvýšení kapacity audiovizuálních producentů vyvíjet projekty s potenciálem šířit se v Evropě i mimo ni a povzbudit evropské koprodukce.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
„Dotační možnosti z OPPI“ 1. Operační program Podnikání a Inovace 2007 – 2013 aktuální výzvy – Školicí střediska, Marketing 2.
Erasmus+ Info Day – DIFA 2014 Hana Matějková Institucionální koordinátor programu Erasmus Rektorát JAMU, zahraniční oddělení Beethovenova.
Danuše Nerudová PEF MENDELU Brno. Úvod 6/2011 označuje Komise FTT jako možný nový zdroj rozpočtu EU (k již stávajícím – celním poplatků, odvodu z DPH.
Příprava projektového návrhu Lukáš Straňák, Ostrava 2006.
Pardubice NK ČR - Školení projektových manažerů MEDIA 2007 MEDIA 2007 Program podpory evropské a televizní tvorby, jejího šíření a propagace.
Evropa pro občany Obecné informace Ústí nad Labem.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Program Culture Program Culture Viktor Debnár Liberec, 9. ledna 2008.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
1 Ministry of Education, Youth and Sports CZECH REPUBLIC PROGRAM EUREKA – Evropská spolupráce v oblasti aplikovaného a průmyslového výzkumu a vývoje Ing.Josef.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
KRIZE ČESKÉHO POPULÁRNĚ-VĚDECKÉHO FILMU ?! JAKUB KORDA Univerzita Palackého v Olomouci Mezinárodní festival populárně-vědeckého filmu AFO.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová Svaz měst a obcí ČR.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Možnosti projektové spolupráce a individuálních stáží Jihočeská univerzita Norské fondy a fondy EHP Spolupráce škol a stipendia (CZ07)
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
EURIMAGES Fond Rady Evropy. Eurimages kulturní podpůrný fond Rady Evropy (Council of Europe) založen v roce 1989, sídlo ve Štrasburku.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Veřejné výběrové řízení 17. ročníku sbírkového projektu Pomozte dětem.
EuroGlobalMap Jitka ŠKROTTOVÁ, Pavla VÁLKOVÁ. Myšlenka globální mapy Celosvětová konference OSN (Summit Země) v roce 1992 v brazilském Rio de Janeiru.
Operační program ESPON 2013 Informační den Program ESPON 2013 Projektová partneři Mgr. Milada Hroňková Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
1 South Moravian Programme for Distinguished Researchers Programme of the Region of South Moravia – co-funded by Marie Curie Actions SoMoPro II South Moravian.
Projekty SIPVZ 2005 Rozbor kritických momentů v přípravě projektů SIPVZ.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Development – užitečné strategie a možnosti financování pro filmové projekty 18. října 2011, Světozor.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Erasmus+ Certifikát mobility v odborném vzdělávání a přípravě (OVP) – VET Charter Erasmus+ Certifikát mobility v odborném vzdělávání a přípravě (OVP) –
Česko-Norský výzkumný program výzva vyhlášení – zajištění podpisů – uzávěrka – :00 vyhlášení výsledků – 15.
Meath Local Sports Partnership - Committed to the development of sport in Meath Místní sportovní partnerství Meath.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Ing. Irena Havlová Praha, 8. února 2016.
Podpora poradenských služeb a exportu v letech Ing. Dita Kabelková Projektový manažer RAVEN Consulting, a.s. Praha,
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
GRANTY Praha, duben 2017 Jaromír Levíček Delegace EU ve Skopje.
Program MŠMT VIII v roce 2017
4. zasedání Výboru České republiky pro programy nadnárodní a meziregionální spolupráce března 2017Praha.
Mapování stavu oboru animace v ČR
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Praha, 31. března 2016 Alice Štollová Kovandová
Mobilita studentů mimo program Erasmus+ financovaná z příspěvku MŠMT)
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Institut dokumentárního filmu
Interreg DANUBE Program nadnárodní spolupráce
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Program B2B a zapojování soukromého sektoru do rozvojové spolupráce Ludmila Leškovská, Česká rozvojová agentura Praha,
2. listopadu 2017 Ponrepo SEMINÁŘ PRO PRODUCENTY
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
„Index vnímání korupce 2015“
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
4. výzva Pavel Lukeš Ministerstvo pro místní rozvoj
Transkript prezentace:

DEVELOPMENT PRIORITY: přidaná hodnota divácký potenciál Podpora vývoje animovaných, dokumentárních a hraných filmů a interaktivních projektů Rozpočet 2014: 17.5 mil.€ DEVELOPMENT PRIORITY: Zvýšení kapacity audiovizuálních producentů vyvíjet projekty s potenciálem šířit se v Evropě i mimo ni a povzbudit evropské koprodukce přidaná hodnota divácký potenciál inovace, originalita

DEVELOPMENT HLAVNÍ ZMĚNY jedny pokyny pro SP i SF zahrnutí projektů (lineárních i interaktivních) pro digitální platformy nebo pro distribuci na několika různých platformách natáčení může začít až 8 měsíců po podání žádosti zjednodušený rozpočet

DEVELOPMENT FINANCE SP - paušální částka podle kategorie a rozpočtu projektu SP animace 60.000 € SP dokument 25.000 € SP hraný výrobní rozpočet ≤ 1,5 M € 30.000 € výrobní rozpočet > 1,5 M € 50.000 €

DEVELOPMENT FINANCE SF – 3 – 5 projektů maximální podpora € 200.000, min. 70 000 € € 150.000 soubory dokumentů 10.000 - 60.000 € na projekt jedna uzávěrka : žádost součástí strategického plánu žadatele VŽDY – max. 50% DOTACE

PAUŠÁLY ZJEDNODUŠENÍ částka jistá při udělení podpory a při závěrečné platbě zjednodušení monitoringu – žádné dodatky při změnách rozpočtu zjednodušení závěrečných zpráv – bez auditu důraz na výsledky vývoje spíš než na účtování a administrativu není potřeba zvláštní účtování pro MEDIA DOTACE

PROJEKTY kina: hrané, animace, dokumenty > 60 min TV : drama >min 90 min, animace > 24 min, kreativní dokumenty > 50 min (1 díl min. 25 min) digitální platformy: drama > 90 min, animace > 24 min, kreativní dokumenty > 50 min NE – publicistika, magazíny, naučné….atd.

ŽADATEL - SP Referenční dílo nezávislá evropská produkční společnost 12 měsíců ŽADATEL - SP Referenční dílo distribuované 2roky přecházející podání žádosti jediný producent/hlavní koproducent/delegovaný producent – v titulcích majitel/ředitel/podílník jako producent/delegovaný producent – v titulcích datum: oficiální uvedení v kině nebo vysílání distribuce online, výkaz příjmů sales agenta – OK

ŽADATEL - SF Referenční dílo nezávislá evropská produkční společnost 36 měsíců ŽADATEL - SF Referenční dílo vyrobené během 5 let a uvedené během 2 let předcházejících podání žádosti alespoň ve 3 zahraničních teritoriích jediný producent/hlavní koproducent/delegovaný producent – v titulcích majitel/ředitel/podílník jako producent/delegovaný producent – v titulcích datum: oficiální uvedení v kině nebo vysílání distribuce online, výkaz příjmů sales agenta – OK

HODNOCENÍ automatické body: distribuční potenciál projektu kvalita projektu a tvůrčí tým inovace HODNOCENÍ automatické body: žadatel ze země s nízkou produkční kapacitou projekty zaměřené na mladé diváky projekty zamýšlené pro koprodukci se společností ze země s odlišným jazykem

Financing research and marketing ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA důraz na výsledky vývoje spíš než na účtování a administrativu   INFORMATION REQUESTED IN THE APPLICATION OUTPUT TO BE PROVIDED WITH THE FINAL REPORT Description of the milestones achieved before submission Description of the development support impact and production schedule up to the delivery 1 Detailed synopsis or draft treatment of first draft script or bible outline (if series) Script and/or if series final bible including episodes outline 2 Key crew intentions (optional) Key crew involved (names, nationality, letters of interest and/or cv) 3 Research needs identified in the development strategy and initial visuals (optional) Research work undertaken and visual material   Financing research and marketing 4 Preliminary production budget and Financing strategy Final detailed production budget and Final financing plan DOTACE 5 Distribution and marketing strategy Description of B2B and B2C activities supported by marketing material

TV BROADCASTING majoritní produkce společností s významným nezávislá evropská produkční společnost HLAVNÍ PRODUCENT DÍLA majoritní produkce společností s významným podílem profesionálů ze zemí MEDIA předložení žádosti – nejpozději 1. natáčecí den zapojení alespoň 3 vysilatelů ze 3 zemí MEDIA výrobního rozpočet - minimálně 50% musí být ze zdrojů 3. stran a minimálně 50% musí tvořit evropské finance

TV BROADCASTING nezávislá evropská produkční společnost HLAVNÍ PRODUCENT DÍLA Televize Minimum % výrobního rozpočtu hraný, animace dokument France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom 1% 0,5% Austria, Belgium, Denmark, Finland, Ireland, Norway, Netherlands, Poland, Sweden, Switzerland Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Greece, Hungary, Iceland, Latvia, Lichtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia 0,1%

1414 Podpora umožní fondům financovat více mezinárodních koprodukcí a otevře je i producentům z více zemí. Podpora 4 – 7 mezinárodních koprodukčních fondů a výrobu a šíření 25 filmových projektů ročně. Rozpočet 2014: 1.5 mil. € KOPRODUKČNÍ FONDY zvýšení evropského zaměření fondů a jejich zpřístupnění všem zemím z programu MEDIA kritéria fondu pro výběr projektů pravidla a mechanismy fondu pro podporu mezinárodních koprodukcí a distribuce strategie pro distribuci díla

KOPRODUKČNÍ FONDY ŽADATEL FILM: Podpora umožní fondům financovat více mezinárodních koprodukcí a otevře je i producentům z více zemí. Min 20 % rozpočtu musí dát producent z MEDIA 1515 ŽADATEL KOPRODUKČNÍ FONDY Mezinárodní koprodukční fondy se sídlem v zemi MEDIA: Hubert Bals Fund, Jan Vrijman Fund, World Cinema Fund …. FILM: animace, kreativní dokument a hraný film >60 min, pro kina alespoň 1 koproducent není v MEDIA ani v Eurimages, min. 30 % podíl max. 60 000 EUR/výroba + 60 000 EUR/distribuce podpora se nemusí utratit v Evropě

DISTRIBUCE OKRUHY PODPORY Distribuce: 1. selektivní 2. automatická Sales agents Kina VoD/DCD

DISTRIBUCE ŽADATEL selektivní a automatická podpora Distributor- Delegování distribuce na jiný subjekt – pouze po předchozím souhlasu Agentury, musí se prokázat fakturami, poměr cena výkon Pokud se na distribuci podílí více společností, musí své smlouvy předložit Agentuře; za žadatele se bude považovat pouze ta společnost, která fakticky vykonává distribuci filmu 1717 DISTRIBUCE ŽADATEL selektivní a automatická podpora evropský distributor distribuční práva k filmu provádí distribuci filmu a hradí s ní spojené náklady je registrován ve stejné zemi, pro niž požaduje podporu sales agents evropští sales agenti kteří mají práva k prodeji zahraničních evropských filmů

SELEKTIVNÍ PODPORA FILM nad 60 min – dokument, animace, hraný Podpora celoevropských kampaní spojených s distribucí zahraničního evropského filmu minimálně v 7 evropských zemích Rozpočet 2014: 8 mil. € SELEKTIVNÍ PODPORA FILM nad 60 min – dokument, animace, hraný NE – alternativní obsah max. rozpočet filmu – 10 mil. € – DE, IT, FR, ES, UK kategorie - malé – do 3 mil. € / střední – 3 – 10 mil. € minimální kvalita – 1,3K NE – DVD, Beta, DVIX…

HLAVNÍ ZMĚNY SELEKTIVNÍ PODPORA zjednodušení - na základě analýz 1500 vyúčtování za posledních 5 let 1919 SELEKTIVNÍ PODPORA HLAVNÍ ZMĚNY 2 uzávěrky místo 3 film může být uveden již v den podání žádosti a do 18ti měsíců od podání paušální částky místo grantů podle rozpočtu země seskupeny podle kategorií paušál určuje velikost země a počet sálů dá se použít na cokoli

HLAVNÍ ZMĚNY SELEKTIVNÍ PODPORA zjednodušení - na základě analýz 1500 vyúčtování za posledních 5 let 2020 SELEKTIVNÍ PODPORA HLAVNÍ ZMĚNY seskupení – alespoň 7 distributorů pro obě kategorie filmů (malé i střední filmy) připojení k uskupení: - pouze k filmům z předchozí uzávěrky - není možné pro distributory z DE, ES, FR, IT,UK koordinátor = VŽDY sales agent

SELEKTIVNÍ PODPORA HODNOCENÍ kvalita uskupení a divácký potenciál filmu – měl by být co nejširší zvláštní pozornost – hrané dětské filmy v každé uzávěrce bude automaticky podpořen dětský film který s nejvyšším počtem bodů zaměření na „nízkorozpočtové“ filmy a filmy ze zemí s nízkou produkční kapacitou

SELEKTIVNÍ PODPORA HODNOCENÍ Méně hodnotících kritérií (3 místo 12) 1 bod za distributora v uskupení 1 bod za distributora, který vygeneroval potenciální fond 1 bod za film ze země MEDIA, kromě DE, ES, FR, IT, UK

SELEKTIVNÍ PODPORA HODNOCENÍ Financing Decisions (Rozhodnutí o financování) – pro členy EU Single agreements: podpora EUR <60.000 Consolidated agreements: podpora > EUR 60.000

SELEKTIVNÍ PODPORA MONITORING zpráva o uvedení vyúčtování nákladů a výnosů závěrečná zpráva s údaji o uvedení dokumenty dokazující týden největšího uvedení (print webových stránek + záznamy o návštěvnosti kin) UŽ NE audit ani rozpis nákladů

SELEKTIVNÍ PODPORA MONITORING Zpráva o uvedení: měsíc po premiéře Závěrečná zpráva: Single: měsíc po týdnu s největším uvedením Consolidated: měsíc po týdnu s největším uvedením posledního filmu

AUTOMATICKÁ PODPORA vytvoření potenciálního fondu 2. reinvestice 2626 Selektivní podpora se nesmí kombinovat s modulem 3 pro stejný film Podpora filmů s diváckým potenciálem. Rozpočet 2014: 22 mil. € AUTOMATICKÁ PODPORA vytvoření potenciálního fondu 2. reinvestice - koprodukce - minimální garance - propagační a reklamní náklady

AUTOMATICKÁ PODPORA HLAVNÍ ZMĚNY ČR – 50 centů pro F, UK, 60 pro DE, ES, IT, 70 ostatní Návštěvnost 18.000 – 150% částky, 75 000 100% částky, 150 000 (MAX) 35 % částky 2727 AUTOMATICKÁ PODPORA HLAVNÍ ZMĚNY zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu

AUTOMATICKÁ PODPORA SALES AGENTS HLAVNÍ ZMĚNY Výzva – 1Q 2014 2828 Sales pro min. 8 evropských filmů, min. 1 cizí do 10ti zemí Rozpočet 2014: 2,75 mil. € AUTOMATICKÁ PODPORA SALES AGENTS HLAVNÍ ZMĚNY zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* vytvoření potenciálního fondu na základě prodejů v předchozím roce -musí vykázat prodej 3 filmů do 3 zemí 2. reinvestice - minimální garance - propagační a reklamní náklady

VoD ??? Podmínky podpory a výzva po zasedání expertní komise Rozpočet 4,5 mil EUR

AUTOMATICKÁ PODPORA KINA HLAVNÍ ZMĚNY Výzva – 1Q 2014 3030 Podpora sítí kin EUROPA CINEMAS AUTOMATICKÁ PODPORA KINA HLAVNÍ ZMĚNY zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* premiérová kina, max. 30 % retrospektiv v provozu alespoň 6 měsíců výkaz prodeje lístků; alespoň 1 plátno a 70 míst alespoň 300 promítání ročně/520 (vícesálová) - otevřená alespoň 6 měsíců v roce alespoň 30 promítání měsíčně letní kina (otevřená méně než 6 měsíců) alespoň 20,000 návštěv v předchozím kalendářním roce

AUTOMATICKÁ PODPORA KINA HLAVNÍ ZMĚNY PODPOROVANÉ AKTIVITY Výzva – 1Q 2014 3131 AUTOMATICKÁ PODPORA KINA PODPOROVANÉ AKTIVITY HLAVNÍ ZMĚNY zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* uvádění evropských filmů vzdělávací aktivity zaměřené na mladé diváky společné aktivity: informace, komunikace, společné projekty interakce a spolupráce s dalšími distribučními platformami

TRAINING OBLASTI: finanční a obchodní management Podpora +/- 80 vzdělávacích projektů pro 1500 profesionálů ročně Rozpočet 2014: €7.5 M OBLASTI: práce s publikem, marketing, distribuce a uvádění filmů finanční a obchodní management vývoj projektů a production změny spojené s digitalizací (digital shift)

TRAINING ŽADATEL HODNOCENÍ PROJEKTU každá organizace se sídlem v uznatelné zemi, která doloží zkušenosti v oboru HODNOCENÍ PROJEKTU jak navrhované aktivity naplňují cíle programu a potřeby audiovizuálního průmyslu kvalita obsahu a aktivit šíření výsledku projektu dopad a udržitelnost

TRAINING HLAVNÍ ZMĚNY je možná účast občanů ze zemí mimo MEDIA (dříve MUNDUS) do výše 20% účastníků v běžných vzdělávacích programech (80% projektů) do výše 50% účastníků v „mezinárodních" vzdělávacích programech (20% projektů) zaměřených na spolupráci mezi profesionály ze zemí MEDIA a mimo MEDIA

TRAINING pouze 2letý FPA (revize projektu každé 2 roky) končí Initial Training další možnosti: - MEDIA Training - Erasmus + TRAINING pouze 2letý FPA (revize projektu každé 2 roky) nová výzva – každé 2 roky (mezi 1. a 2. rokem běhu) finacování: 60 % běžné programy 80% „mezinárodní“ programy stipendia –strategii navrhuje organizátor kurzu Výzva – leden 2014

Podpora 50-60 akcí ročně Rozpočet 2014: 8.17 mil. € MARKET ACCESS přístup profesionálů a projektů na audiovizuální trhy v i mimo země MEDIA – trhy, koprodukční fóra atd. - finanční (slevy, zvaní profesionálů) - aktivity a projekty online nástroje pro profesionály databáze a jejich propojování online rozhraní, nástroje společné propagační aktivity - celoevropské sítě – 15 zemí - online propagace, výměna info

MARKET ACCESS ŽADATEL HODNOCENÍ PROJEKTU každá organizace se sídlem v účastnické zemi s doloženými zkušenostmi v oboru (organizace trhů, koprodukčních setkání) nebo celoevropské profesionální organizace HODNOCENÍ PROJEKTU jak navrhované aktivity naplňují cíle programu a potřeby audiovizuálního průmyslu kvalita obsahu a aktivit dopad na šíření evropských děl v Evropě a mimo ni

MARKET ACCESS FPA pouze pro akce od roku 2015 pro akce v r. 2014 – speciální výzva „single actions“ financování MEDIA až do výše 80% pro některé akce mimo Evropu (dříve Mundus) 60% pro akce v Evropě Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014*

FESTIVALY zaměření na publikum Roční podpora pro +/- 80 festivalů Rozpočet 2014: 3.25 mil.€ FESTIVALY zaměření na publikum propagace evropského filmu, obzvláště ze zemí s méně rozvinutým filmovým průmyslem podpora diverzity – významný podíl děl z alespoň 15 účastnických zemí v programu aktivity zaměřené na filmové vzdělávání jasná strategii práce s publikem před, během a po festivalu

FESTIVALY ŽADATEL HODNOTÍCÍ KRITÉRIA filmový festival, který uvede alespoň 70 % filmů z alespoň 15ti zemí MEDIA NEBO alespoň 100 hraných filmů (400 krátkých) HODNOTÍCÍ KRITÉRIA dopad na diváky, zejména práce s publikem a oslovování nových diváků evropská dimenze a geografická různorodost programu aktivity zaměřené na filmové vzdělávání

FESTIVALY HLAVNÍ ZMĚNY počet evropských filmů v programu; důraz na diverzitu užití podpory není specifikováno 50% evropských filmů musí být zahraničních zjednodušená podpora - paušály důraz na práci s diváky (NE s průmyslem) a filmové vzdělávání

PRÁCE S PUBLIKEM Práce s publikem 4242 Distributor- Delegování distribuce na jiný subjekt – pouze po předchozím souhlasu Agentury, musí se prokázat fakturami, poměr cena výkon Pokud se na distribuci podílí více společností, musí své smlouvy předložit Agentuře; za žadatele se bude považovat pouze ta společnost, která fakticky vykonává distribuci filmu Podpora pro 10 projektů v každé oblasti Rozpočet 2014: 1,9 mil. EUR PRÁCE S PUBLIKEM Práce s publikem - multiteritoriální marketing a propagační akce uvádějící významné/oceněné zahraniční filmy na různých distribučních platformách/neobvyklých místech Projekty filmového vzdělávání - spolupráce projektů filmového vzdělávání v Evropě - zvýšení jejich evropské dimenze a povzbuzení výměny zkušeností a dobré praxe

PRÁCE S PUBLIKEM ŽADATEL HODNOCENÍ přidaná evropská hodnota projektu 4343 Distributor- Delegování distribuce na jiný subjekt – pouze po předchozím souhlasu Agentury, musí se prokázat fakturami, poměr cena výkon Pokud se na distribuci podílí více společností, musí své smlouvy předložit Agentuře; za žadatele se bude považovat pouze ta společnost, která fakticky vykonává distribuci filmu ŽADATEL PRÁCE S PUBLIKEM každá organizace z členské země aktivní v oboru, u filmového vzdělávání musí projekt pokrývat aspoň 3 teritoria a 3 jazyky HODNOCENÍ přidaná evropská hodnota projektu kvalita spolupráce a očekávaných výsledků dopad na diváky a na oběh evropských filmů