Paralelní zapojení rezistorů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Vypařování a kapalnění - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Sublimace a desublimace Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Var – otázky a úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Tepelná výměna vedením Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Elektrický proud, elektrické napětí Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Elektronické součástky a obvody
Paralelní zapojení rezistorů
Elektrický obvod VY_32_INOVACE_48_Uvod-el.obvod
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Šíření tepla zářením VY_32_INOVACE_25_Šíření tepla zářením
Schematické značky - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Průměrná rychlost – úlohy II
Siločáry elektrického pole
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Zobrazení zrcadlem dutým.
Polohová energie - úlohy
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Elektrování těles při vzájemném dotyku
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Graf závislosti rychlosti na čase
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_36_ Výpočet U, I a R z Ohmova zákona Číslo projektu:
Druhy optických prostředí
Archimédův zákon pro plyny
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Sériové zapojení rezistorů
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Druhy sil VY_32_INOVACE_15_Druhy sil Autor: Pavlína Čermáková
Transkript prezentace:

Paralelní zapojení rezistorů - úlohy VY_32_INOVACE_58_Procviceni_paralelni_ zapojeni_rezistoru Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Rezistor (1) s odporem 100 Ω a rezistor (2) s odporem 400 Ω jsou spojeny vedle sebe. Mezi svorkami rezistorů je napětí 80 V. Vypočítej I1, I2, I, R. R1 = 100 Ω R2 = 400 Ω U1 = U2 = U = 80 V R = ? Ω I2 = ? A I2 = U2 : R2 I2 = 80 : 400 I2 = 0,2 A R1 . R2 R1 + R2 R = 100 . 400 100 + 400 R = I1 = ? A I1 = U1 : R1 I1 = 80 : 100 I1 = 0,8 A I = ? A I = I1 + I2 I = (0,8 + 0,2) A I = 1 A 40 000 500 R = R = 80 Ω

V motocyklu je akumulátorová baterie o napětí 6 V V motocyklu je akumulátorová baterie o napětí 6 V. K baterii jsou připojeny dvě žárovky. Žárovka koncového světla s odporem 12 Ω a žárovka dálkového světla s odporem 1 Ω. Vypočítej I1, I2, I, R. R1 = 12 Ω R2 = 1 Ω U1 = U2 = U = 6 V I2 = ? A I2 = U2 : R2 I2 = 6 : 1 I2 = 6 A R = ? Ω R = U : I R = 6 : 6,5 R = 0,9 Ω I1 = ? A I1 = U1 : R1 I1 = 6 : 12 I1 = 0,5 A I = ? A I = I1 + I2 I = (0,5 + 6) A I = 6,5 A

Rezistory o odporech 2 kΩ a 1,6 kΩ jsou zapojeny paralelně Rezistory o odporech 2 kΩ a 1,6 kΩ jsou zapojeny paralelně. Prvním rezistorem prochází proud 4 mA. Vypočítej U, I2, I, R. R1 = 2 kΩ = 2 000 Ω R2 = 1,6 kΩ = 1 600 Ω I1 = 4 mA = 0,004 A R = ? Ω R = U : I R = 8 : 0,009 R = 889 Ω I2 = ? A I2 = U2 : R2 I2 = 8 : 1 600 I2 = 0,005 A U1 = ? V U1 = R1 . I1 U1 = 2 000 . 0,004 V U1 = 8 V = U2 = U I = ? A I = I1 + I2 I = (0,004 + 0,005) A I = 0,009 A = 9 mA

U = 200 V R = 1 000 Ω I1 = 0,1 A I, R1, I2, R2 R1 = ? Ω R1 = U1 : I1 R1 = 200 : 0,1 R1 = 2 000 Ω R2 = ? Ω R2 = U2 : I2 R2 = 200 : 0,1 R2 = 2 000 Ω I = ? A I = U : R I = 200 : 1000 I = 0,2 A I2 = ? A I2 = I – I1 I2 = (0,2 – 0,1) A I2 = 0,1 A

I2 = 0,8 A R1 = 800 Ω I1 = 0,2 A I, U1, R2, R U1 = ? V U1 = R1 . I1 U1 = 160 V = U2 = U R = ? Ω R = U : I R = 160 : 1 R = 160 Ω I = ? A I = I1 + I2 I = (0,2 + 0,8) A I = 1 A R2 = ? Ω R2 = U2 : I2 R2 = 160 : 0,8 R2 = 200 Ω

Zdroje: Doc. Dr. Ing. RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2006. 60 s. ISBN 80-7238-526-7 Doc. Dr. Ing. RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2006. 128 s. ISBN 80-7238-525-9. Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště