Léčba alergických onemocnění

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Imunopatologická reakce pozdního typu (reakce typu IV), kontaktní alergie kožní a slizniční. Imunopatologická reakce založená na protilátkách IgE - atopie.
Advertisements

Imunopatologická reakce pozdního typu (reakce typu IV), kontaktní alergie kožní a slizniční. Imunopatologická reakce založená na protilátkách IgE - atopie.
Imunopatologická reakce (reakce přecitlivělosti) I. typu
9. LEKCE (9. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Wir leben und sprechen Deutsch Krankheiten
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Wie waren deine Ferien in diesem Jahr?
Wir treiben Sport / 1 / BADEN. Přečti, přelož a řekni, jak je to u vás. Nová slovíčka hledej ve slovníku. Sehr oft fahren wir nach Waldmünchen oder nach.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ35 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_INOVACE_4_NEJ 55 Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schulsystem in Deutschland Autor: Mgr. Kostiuková N.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_02 Schulsystem in der BRD TEMA:Reálie.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:NJ7 – 13 – Meine beliebte Märchenfigur Autor:Mgr. Tomanová Marie Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Teplice Die Stadt, in der ich wohne. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III – Pozorka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ 34_Německý jazyk_předložky_I. Číslo projektu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Feste und Bräuche – Weihnachten und Silvesterfeier Autor: Mgr. Kostiuková N.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ 41 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ49 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_4_INOVACE_NEJ1 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematický.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Erinnerungen.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
Německý jazyk – Gramatické jevy
S CHRITTE 2 L EKTION 11 I N DER S TADT UNTERWEGS Autor: Mgr.Marcela Smutková.
M eine Umgebung: W as kann man hier sehen? Název školy: ZŠ a MŠ Dobrá Voda u Českých Budějovic Autor: Mgr. Petra Miková Název: VY_22_INOVACE_ZNJ.9.29 Téma:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Arbeitslosigkeit. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ53 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
U MWELTSCHUTZ PhDr Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.18 Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ46 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_4_8.E_HOU_04_TIRAMISU.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ59 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Alergie a přecitlivělost Kurs Imunologie. Definice Alergie – zvýšená imunitní odpověď (často zánětlivá) na antigeny z vnějšího prostředí (alergeny) která.
Industrie Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí Datum.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opa kovani Datum: Ročník: devátý.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III – Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Österreich - Oberfläche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
Alergie a anafylaktický šok
Tiere PhDr. Taťána Tonová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konjugation der Hilfsverben
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slovesa s odlučitelnými předponami - procvičování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tschechien – Schulsystem
Imunopatologická reakce (reakce přecitlivělosti) I. typu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
KEUKENHOF, Niederlande
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opakovani Datum : Ročník : devátý.
Vyšší odborná a Střední průmyslová škola elektrotechnická Olomouc
Das Projekt durchgeführt werden…
Mechanismus IgE zprostředkované reakce
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Léčba alergických onemocnění Farmakoterapie Eliminace alergenu Specifická imunoterapie Die optimale Therapie von allergischen Erkrankungen des Soforttyps basiert im Wesentlichen auf drei Säulen: [klick] Erstens, der Allergenkarenz, also der Vermeidung der Allergieauslöser [klick] Zweitens auf einer symptomatischen Therapie, etwa mit Antihistaminika und nasalen Steroiden. Ziel dieser Therapieform ist es, die allergischen Symptome zu verbessern. [klick] Und schließlich drittens der spezifischen Immuntherapie, die die Möglichkeit bietet, die zugrunde liegende allergische Grunderkrankung kausal zu behandeln. [kurze Pause] Auf den nächsten 3 Dias werden wir nun einige Beispiele zu jeder dieser Therapiesäulen vorstellen. [kurze Pause] [klick]

Eliminace alergenu Protiroztočové povlaky Pylové filtry Pobyt na horách během pylové sezóny Odstranění zvířat Eliminace alergenu Was können wir tun, um den Allergenen aus dem Weg zu gehen? Beispiele hierfür wären etwa das Anbringen von milbendichten Überzügen auf Matratzen, um die Allergenbelastung im Schlafzimmer zu senken. Für Pollenallergiker bieten auch Pollenschutzgitter einen gewissen Schutz, zumindest in den Innenräumen. Bewährt hat sich auch ein Aufenthalt im nahezu pollenfreien Hochgebirge. Bei Tierhaarallergien kann die Vermeidung des Tierkontaktes helfen, allerdings ist zumindest bei Katzenallergenen eine vollständige Allergenvermeidung praktisch nicht durchführbar. Generell ist eine vollständige Allergenkarenz zwar wünschenswert, lässt sich aber im täglichen Leben oft nur sehr schwer praktisch durchführen. [kurze Pause] [klick]

Farmakoterapie Antihistaminika Kortikoidy Antileukotrieny Stabilizátory žírných buněk Symptomatické léky Farmakoterapie Einige Beispiele für symptomatische Allergietherapieformen sind Antihistaminika, sowohl systemisch als auch topisch angewendet, etwa in Nasensprays oder Augentropfen. Wirksame Entzündungshemmer sind die topischen Steroide, die sowohl nasal als auch bronchial in der Allergietherapie eingesetzt werden. Beta 2 Sympathomimetika werden oft als rasch wirkende Bedarfsmedikation beim allergischen Asthma eingesetzt. [Pause] [klick]

Specifická imunoterapie Subkutánní Sublingvální Specifická imunoterapie Die spezifische Immuntherapie wird in Form der subkutanen Therapie durchgeführt, und seit einigen Jahren auch als sublinguale Therapie. [Pause] [klick]

- - + + + IgE IL-4 IL-5 Alergická odpověď TGF- b IL-10 IgG IFN-g APC Eozinofily Th2 B-cell + CD4 CD80/86 T cell Alergen TCR HLA CD28 APC Tr1 IL-10 TGF- b - + IT + Th1 IgG IFN-g B-cell IT -

Anafylaktická reakce Stupeň Kůže GI-trakt Respirační trakt Oběhový systém I Svědění, urtikárie, zarudnutí, angioedém - II Nausea, křeče Rhinorrhoea, dyspnea Tachykardie, arytmie, pokles TK III Průjmy Edém laryngu, bronchospasmus Oběhový šok, mdloby IV Zástava dechu Zástava srdeční činnosti Hautreaktionen nicht obligat, bei schweren Reaktionen eher selten.

Léčba anafylaxe Adrenalin: Intramuskulárně u pacientů s klinickými symptomy šoku, otokem dýchacích cest a výraznější dušností Dávkování u dospělých: 0.5 ml ředěmí 1:1000 V případě potřeby opakovat dávku po 5-10 minutách Die Notfallbehandlung der Anaphylaxie gemäß der derzeit gültigen europäischen Richtlinien.

IgE mediovaná potravinová alergie Atopická onemocnění Alergická rhinitis je onemocnění nosu (a oční spojivky) způsobené IgE-zprostředkovaným zánětem nosní sliznice vznikajícím po expozici alergenu. Alergická rhinitis Alergické astma je chronické zánětlivé onemocnění dýchacích cest, kterého se účastní řada buněk a faktorů imunitního systému. IgE mediovaná potravinová alergie Atopický ekzém Alergie Wie dieses Dia zeigt, spielen IgE-mediierte Allergien eine Rolle bei der allergischen Rhinitis, beim allergischen Asthma, beim atopischem Ekzem und bei der Nahrungsmittelallergie. Die allergische Rhinitis wird gemäß den „Allergic Rhinitis and its impact on asthma guidelines“ – kurz ARIA Guidelines - [sprich: aria] definiert als eine symptomatische Erkrankung der Nase, die induziert wird durch eine IgE-vermittelte [sprich: ige e] Entzündung der Nasenschleimhaut nach Allergenexposition. [klick] Die „Global Strategy for Asthma Management and Prevention“ – GINA - [sprich: tschina] Guidelines definieren das allergische Asthma als eine chronische Erkrankung der Atemwege, bei der verschiedene Zellen und Zellelemente eine Rolle spielen. Die chronische Entzündung verursacht eine Erhöhung der Hyperreagibilität, die zu wiederkehrenden Episoden von Giemen, Kurzatmigkeit, Engegefühl in der Brust und Husten führt. Diese Episoden sind meist mit einer Obstruktion der Atemwege unterschiedlichen Ausmaßes verbunden. [klick] Das atopische Ekzem ist charakterisiert durch eine Entzündung der Haut, die durch T-Zellen mediiert wird und durch IgE-abhängige Reaktionen verstärkt wird. [Pause] [klick] Alergické astma Atopický ekzém je zánětlivé onemocnění kůže, které je mediováno T-buňkami a stimulováno IgE-závislými reakcemi.

Alergická rýma a alergické astma jsou úzce spjaty Alergická rýma postihuje 5% -50% populace po celém světě Přes 80% pacientů s alergickým astmatem má také alergickou rýmu 10-40% pacientů s alergickou rýmou má také alergické astma 9

Atopický ekzém = chronické nebo chronicky relabující zánětlivé onemocnění kůže, které bývá často spojeno s atopií, má genetický základ a není infekční Často spojen s přecitlivělostí: - časná (IgE zprostředkovaná) - pozdní (T-lymfocyty zprostředkovaná)