Kejřová Psychologie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Prezentace Konference kariérového poradenství Březen 2012
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
(Základy psychologie)
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
PSYCHICKÉ JEVY.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Osobnost Občanská výchova.
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Temperament.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
OSOBNOST.
Osobnost a temperament
Zrakové klamy ŠKEBLOŇ 2009.
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
Temperament Pavel Šuranský.
Motivace Miroslava Fuksová.
Schopnosti Milana Reichlová.
obecně, prožívání a chování
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Psychologie učení.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Typologie temperamentů
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Manažerská psychologie Management , Brno Připravil: Ing. Jiří Leitner Garant předmětu: Ing. Vlastimil Vala, CSc.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
Nejobecnější psychologický pojem – řada definic a přístupů. Většina obsahuje 3 základní oblasti : 1. Osobnost zahrnuje rozsáhlý soubor vlastností, procesů.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Dynamické vlastnosti osobnosti
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
MOTIVACE.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 4
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Transkript prezentace:

Kejřová Psychologie

Návod jak studovat Pozornost – vydržíme 20 minut Motivace – chtít se učit, baví mne to Opakování – neustálé obnovování paměťové stopy, každý den se na to podívat Životospráva – spánek, kyslík, správná a vyvážená výživa

Učivo Základy psychologie Psychologie práce a organizace Psychologie obchodní činnosti Psychologické aspekty etiky a etikety v obchodní činnosti

Psychologie pomáhá Poznávat lidi a předvídat, jak se asi budou chovat v dané situaci Uspořádat podmínky, v nichž lidé žijí a pracují Lépe poznat samu sebe a využít toho k lepšímu chování, řešení situací….

Prodavačům psychologie pomáhá Lépe poznávat zákazníky Lépe s nimi komunikovat Získávat poznatky a metody lepšího sebepoznávání a autoregulace

Faktory utvářející osobnost Prostředí – vnější f. nezáměrné působení, dítě v bříšku Výchova – vnější f. záměrné působení, cílené působení, nastavení mantinelů Dědičnost a vrozenost – vnitřní faktor Dědičnost – zakódováno Vrozenost - získané

Faktory utvářející osobnost Všechny faktory by měly stejně působit

Struktura osobnosti

Co nás odlišuje od ostatních živočichů? JÁNSTVÍ – individualita, myšlení, řeč Motivace Naučené chování Temperament Schopnosti

Složky osobnosti Vlohy a dispozice – anatomické zvláštnosti jsou dědičné a vtisknuté

Schopnosti Schopnosti vznikají z vloh. Jsou psychické vlastnosti ze kterých se rozvíjejí

Schopnosti Intelektové ( rozumové, myšlení) Senzomotorické ( manuální zručnost) Umělecké ( hra na housle)

Velikost schopností Nadání Talent Genialita

Temperament Soubor vlastností ovlivňující jak chování tak i prožívání člověka.

Hippokrates – typologie šťávová Žluč – cholerik Krev – sangvinik Černá žluč – melancholik Hlen - flegmatik

Eysenck – typy temperament Introvert – uzavřený člověk

Temperament Extrovert – otevřený člověk

Temperament Labilita – spíše vzruch Stabilita – převaha útlumu

Cholerik Labilní extrovert – výbušný, vzteklý, není mstivý

Sangvinik Stabilní extrovert – nereaguje rychle, problém řeší racionálně, řeší věci rozumě, člověk se ovládá je příjemný

Flegmatik Stabilní introvert- lhostejný, klidný, je někde jinde

Melancholik Labilní introvert – slabý, zranitelný, citlivý vůči sobě

Motivace Motivace je soubor motivů. Motiv je pohnutka k činnosti Chování člověka je složité a není řízeno jen jedním motivem biologických potřeb Pro uspokojování je organismus vybaven reflexy aniž by si je musel učit.

Těmto dědičným reakcím přenášených z generace na generaci říkáme pudy – instinkty Pud sebezáchovy – obranný reflex K biologické vybavenosti člověka se přiřazují díky zkušenostem další vlastnosti, které motivují

Dělení motivů Vnitřní – vnitřní pohnutka v nás Vnější – podnět z prostředí

Vnější motivy Reklama – prášek na praní…………………

Vnitřní motiv Je z oblasti potřeb – stav nedostatku a přebytku

Motivace Člověk je nastaven do rovnováhy Organismus se snaží neustále narušovat rovnováhu a obnovovat

Dělení potřeb Biologické Primární Nižší Společenské Sekundární Vyšší

Poznávací procesy Poznáváme svět kolem sebe

Vnímání Bezprostřední vnímání světa Náš mozek vnímá jako celek – za obvyklých podmínek nevidíme pouze buď barvu, nebo tvar – vidíme určitý barevný celek. Neslyšíme pouze zvuky různé výšky, síly, zbarvení – slyšíme lidský hlas.

Perspektivní klamy Perspektiva – vzdálenější předměty se jeví menší

Perspektivní klamy Perspektiva – vzdálenější předměty se jeví menší

Geometrické klamy Kontrast velikostí