Ekosystém les. Ekosystém biotop (neživá příroda) + společenstvo ( živá příroda) voda rostlinné - lesní patra vzduch živočisné půda sluneční záření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přírodní společenstva
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Rostliny na jaře.
Jarní rostliny.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitými druhy keřů, bylin, kapraďorostů, mechorostů, hub a lišejníků Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština.
Živá a neživá příroda 3. ročník
Les.
LES-PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 2
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Byliny.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Rostliny.v.okoli.obce.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Rozmanitost, ochrana a význam lesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
LESNÍ PATRA.
Společenstvo les – test
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
český název POZNEJ JARNÍ BYLINY Podle obrázků poznávej bylinky,
LES ŘASY.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
Rostliny na jaře 4. ročník
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ROZKVETLÉ ZAHRADY, LOUKY A POLE
Anotace – Pracovní list prověřuje znalosti o určitých druzích keřů, bylin, kapraďorostů, mechorostů, hub a lišejníků. Autor - Zuzana Pištová Jazyk -
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 3
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními částmi těla měkkýšů.
Krytosemenné rostliny
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI40 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Srpen 2012 Ročník,
JARO Jaro je roční období, které začíná 21. března.
Poznáš jarní rostliny?.
Jarní rostliny.
Blatouch bahenní.
Les-Lesní patra.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.8 Ekosystém les Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Eliška Jurčicová NÁZEV: VY_52_INOVACE_26_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ KOLEM NÁS. TÉMA: LESNÍ ROSTLINY.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
Přírodní společenstva v České republice
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
ZŠ BYSTŘICE Mgr. Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 134.
ROZKVETLÉ ZAHRADY, LOUKY A POLE
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_17_PŘV_BYLINY
Přírodní společenstva v České republice: LES
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Lesní patra.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Rostliny - význam a jejich dělení.
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Živé organismy.
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Transkript prezentace:

Ekosystém les

Ekosystém biotop (neživá příroda) + společenstvo ( živá příroda) voda rostlinné - lesní patra vzduch živočisné půda sluneční záření

Lesní patra Stromové patro Keřové patro Bylinné a mechové patro Kořenové patro

Lesní patra  Kořenové patro  podzemní části rostlin, podhoubí hub

Lesní patra  Mechové patro  mechorosty a lišejníky, mechy  zadržují vodu v půdě  Bylinné-- všechny dřeviny, jejichž výška je nižší než 1 m – podrost  všechny byliny, tedy i ty, jejichž výška dosahuje více než 1 m.borůvka obecná, sasanka hajní, jaterník podléška, blatouch bahenní, bahenní, plicník, violka vonná, konvalinka, jahodník, brusnice borůvka, brusnice,brusinkabyliny 

Lesní patra Bylinné patro  všechny dřeviny, jejichž výška je nižší než 1 m – podrost  všechny byliny, tedy i ty, jejichž výška dosahuje více než 1 m.  borůvka obecná, sasanka hajní, jaterník podléška, blatouch bahenní, bahenní, plicník, violka vonná, konvalinka, jahodník, brusnice borůvka, brusnice,brusinka