Setkání ředitelů škol a školských zařízení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Advertisements

Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Místní akční plán na Otrokovicku CZ /0.0/0.0/15_005/
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
1. Jednání řídícího výboru MAP ORP Prachatice , MěÚ Prachatice.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Aktuální informace o stavu
Plán vzdělávacích aktivit
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
Krajské akční plánování
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Aktuální informace o projektu
Registrační číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_047/
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Třetí místní konference
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Vítejte na třetí místní konferenci
Model intenzivní podpory
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
(Zasedací místnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s., Úpice)
Transkript prezentace:

Setkání ředitelů škol a školských zařízení MAP Turnovsko II. Setkání ředitelů škol a školských zařízení ORP Turnov 12. října 2018 Rokytnice nad Jizerou

Dokumenty MŠMT Výzva MŠMT Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání, Místní akční plány rozvoje vzdělávání Postupy MAP Metodika rovných příležitostí Kodex školy Informace na https://opvvv.msmt.cz/vyzva/copy-vyzva-c-02-17-047-mistni- akcni-plany-rozvoje-vzdelavani-ii-verze.htm

Projekt MAP Turnovsko II. – č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0008609 Obecně prospěšná společnost pro Český ráj 1. 3. 2018 – 28. 2. 2022 Zapojeny všechny mateřské a základní školy, ZUŠ a SVČ v ORP Turnov Informace na http://www.mapturnovsko.cz/ Projekt MAP Turnovsko II. – č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0008609

Klíčové aktivity 1. Řízení projektu 2. Rozvoj a aktualizace MAP 3. Evaluace a monitoring MAP 4. Implementace MAP

1. Řízení projektu Zajištění naplňování cílů projektu Princip spolupráce subjektů působících ve vzdělávání v ORP Turnov Realizační tým (administrativní tým, odborný tým) Řídící výbor Pracovní skupiny

Realizační tým Mgr. Karel Bárta RNDr. Robert Rölc, Ph.D. Lenka Kvintusová Bc. Renata Brychová Ing. Kamila Kořánová Bc. Marcela Jandová, DiS. Ing. Lenka Krupařová Zdenka Svobodová Petra Patočková

Řídící výbor Mgr. Petra Houšková Město Turnov Zástupce zřizovatelů škol Mgr. Lenka Morávková ZŠ Turnov, Žižkova Zástupce pedagogů Mgr. Martina Marková Městský úřad Turnov Zástupce rodičů Iveta Rudolfová ZŠ Turnov, 28. října Zástupce školní družiny Vladimíra Vydrová ZUŠ Turnov Zástupce organizací neformálního a zájmového vzdělávání Mgr. Michal Loukota ZŠ Turnov Skálova Zástupce vedení škol a učitelů Ing. Tomáš Zakouřil SVČ Turnov Mgr. Dagmar Rakoušová MŠ a ZŠ Sluníčko Turnov Mgr. Zuzana Bílková ZŠ Rovensko pod Troskami Mgr. Edita Vondrová ZŠ Mírová pod Kozákovem Lenka Malá Obec Tatobity MAS Brána do Českého ráje Mgr. Karel Bárta OPS pro Český ráj Zástupce RT MAP Ing. Lenka Krupařová Mgr. Jana Antošová Krajský úřad Libereckého kraje Zástupce kraje, zástupce KAP Lenka Kvintusová MAS Achát Zástupce MAS Věra Nejedlová MŠ Turnov Mašov Jiřina Bobková, DiS. Obec Ktová Zástupce obce bez školy Mgr. Petr Sádek NIDV Liberec Zástupce Centra podpory projektu SRP RNDr. Robert Rölc, Ph.D. Pavlína Horníková Školní klub ZŠ Turnov Žižkova Zástupce školních klubů

1. Řízení projektu Pracovní skupiny: Pracovní skupina pro financování Pracovní skupina pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka Pracovní skupina pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka Pracovní skupina pro rovné příležitosti Pracovní skupina pro zájmové a neformální vzdělávání

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.1 Řízení procesu rozvoje a aktualizace MAP Organizační struktura: Řídící výbor. Realizační tým. Pracovní skupiny. Ing. Lenka Krupařová

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.2 Komunikační plán Webové stránky. Facebookový profil. Informace v médiích. Tiskové besedy. Lenka Kvintusová

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.3 Pracovní skupina pro financování Plánování nákladů. Identifikace finančních zdrojů pro realizaci naplánovaných aktivit. Podíl na aktualizaci dokumentace MAP. Aktualizace hlavních problémů k řešení, popis jejich příčin a návrh na řešení. Mgr. Martina Marková

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.4 Pracovní skupina pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka Výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti. Návrhy aktivit spolupráce škol v čtenářské gramotnosti. Digitální gramotnost a využívání ICT. Podíl na aktualizaci dokumentace MAP. Aktualizace hlavních problémů k řešení, popis jejich příčin a návrh na řešení. Mgr. Jana Pekařová

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.4 Pracovní skupina pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka Výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji matematické gramotnosti gramotnosti. Návrhy aktivit spolupráce škol v čtenářské gramotnosti. Digitální gramotnost a využívání ICT. Podíl na aktualizaci dokumentace MAP. Aktualizace hlavních problémů k řešení, popis jejich příčin a návrh na řešení. Mgr. Radmila Laudová

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.5. Pracovní skupina pro rovné příležitosti Analytická část: Zmapování stavu nastavení rovných příležitostí ve školách. Provedení analýz na školách. Identifikace příčin problému. Stanovení hlavních problémů k řešení a návrh řešení. Strategická část: Formulace cílů a opatření. Kodex školy. Aktualizace hlavních problémů k řešení, popis jejich příčin a návrh na řešení. Mgr. Michal Loukota

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.6 Pracovní skupina pro zájmové a neformální vzdělávání Projednávání a plánování formy a možnosti spolupráce škol s aktéry zájmového a neformálního vzdělávání v rámci ORP Turnov. Aktualizace hlavních problémů k řešení, popis jejich příčin a návrh na řešení. Ing. Lenka Krupařová

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.7 Podpora škol v plánování Každá škola zpracuje vyhodnocení vlastního pokroku ve škole: čtenářská gramotnost a rozvoj potenciálu každého žáka, matematická gramotnost a rozvoj potenciálu každého žáka, rozvoj potenciálu každého žáka v jiných oblastech, další potřeby rozvoje škol. Zjišťuje se: co proběhlo dobře, v čem byla škola úspěšná, v čem by se mohla zlepšit, v čem potřebuje pomoci, aby se mohla zlepšit.

2. Rozvoj a aktualizace MAP Školy využijí tyto vstupní informace: vlastní hodnocení, dotazníková šetření, aktuální zkušenosti a názory učitelů ve škole jako součást řízené diskuze. Výsledkem je zpracovaný Popis potřeb školy pro další rozvoj v oblastech: čtenářská gramotnost a rozvoj potenciálu každého žáka, matematická gramotnost a rozvoj potenciálu každého žáka, rozvoj potenciálu každého žáka v jiných oblastech, další potřeby rozvoje škol. Celý proces bude realizován dvakrát. Na škole zodpovídá ředitel nebo jím určený pracovník. Bc. Renata Brychová, Mgr. Karel Bárta

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.8 Místní akční plánování – aktualizace dokumentace MAP Aktualizace analytické části. RNDr. Robert Rölc Aktualizace strategické části. Aktualizace implementační části akční plány 12 – 18 měsíců. Aktualizace Investiční priority. Mgr. Karel Bárta Ing. Lenka Krupařová

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.9 Spolupráce s individuálním projektem systémovým Strategické řízení a plánování ve školách a v územích (SRP) Účast členů realizačního týmu na vzdělávání, či společných setkáních pořádaných v rámci projektu SRP. RNDr. Robert Rölc

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.12 Podpora znalostních kapacit ŘV MAP Seminář s následnou diskusí např. o příčinách nerovností ve vzdělávání a jejich důsledcích pro vzdělávací systém a o možnostech řešení situace. Mgr. Karel Bárta  

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.13 Workshopy, výměna zkušeností a další formy podpory kapacit v tématech rozvoje kvalitního inkluzivního vzdělávání Workshop zaměřený na výměnu zkušeností v tématech rozvoje kvalitního inkluzivního vzdělávání, kulaté stoly, panelové diskuse. Mgr. Karel Bárta

2. Rozvoj a aktualizace MAP 2.14 Podpora znalostních kapacit - workshopy s rodiči 4 workshopy s rodiči pod vedením odborníků v tématech rozvoje kvalitního inkluzivního vzdělávání a nerovností ve vzdělávání. Mgr. Karel Bárta

3. Evaluace a monitoring Vyhodnocování realizace celého projektu Vyhodnocování naplňování priorit a cílů MAP a naplňování akčních plánů

3. Evaluace a monitoring Vyhodnocování realizace celého projektu: Zpracování sebehodnotících zpráv (průběžné a závěrečné – dle metodiky MŠMT)

Realizační tým (ve spolupráci s Řídícím výborem MAP) 3. Evaluace a monitoring Vyhodnocování naplňování priorit a cílů MAP a naplňování akčních plánů (min. 1x během realizace projektu) Realizační tým (ve spolupráci s Řídícím výborem MAP) projedná a následně stanoví témata a cíle evaluací specifikuje cílové skupiny vytvoří časový plán evaluací vybere vhodné nástroje pro evaluaci stanoví způsoby vyhodnocení Po provedení evaluačního šetření budou výsledky projednány v pracovních skupinách a ŘV MAP.

1. Inkluzivní vzdělávání 4. Implementace MAP 1. Inkluzivní vzdělávání 1.1 Metodická, právní a manažerská podpora ředitelů mateřských a základních škol Vize a strategie školy. Management, plánování, právní předpisy. Kontrolní činnost, základní dokumenty školy, vedení lidí, fundraisung. Řešení konkrétních situací. Mgr. Karel Bárta

4. Implementace MAP 1.2 Podpora nových metod vzdělávání dětí a žáků Nové metody aktivního vzdělávání. Metodické návštěvy na školách. Vzájemné hospitace. Mgr. Karel Bárta

4. Implementace MAP 1. 3 Hodnocení žáků Zaměření na formativní hodnocení žáků. Přednáška pro výchovné poradce a speciální pedagogy: Hodnocení žáků v základní škole – teoretická východiska, praktické ukázky a techniky. Workshopy pro učitele základních škol. Setkávání zástupců škol k předávání příkladů dobré praxe. Mgr. Karel Bárta

4. Implementace MAP 2. Otevřená škola 2.1 Vlastní hodnocení mateřské a základní školy Workshopy s obsahem: 1. Předmět vlastního hodnocení školy. 2. Techniky vlastního hodnocení. 3. Časový harmonogram. 4. Odpovědnost pracovníků. Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání. Mgr. Karel Bárta

4. Implementace MAP 2.2 Setkávání pedagogických pracovníků na školách a výměna zkušeností – pedagogické dny Sekce: a) ředitelé mateřských škol, b) učitelé mateřských škol, c) ředitelé základních škol, d) zástupci ředitelů základních škol, e) učitelé základních škol. Na programu bude prohlídka školy, odborná tematická setkání, představení příkladů dobré praxe, výměna zkušeností. Mgr. Karel Bárta

4. Implementace MAP 2.3 Vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských a základních škol a školských zařízení Informace z oblasti školského managementu, práva, nových metod vzdělávání a vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Vzájemná výměna profesních zkušeností. Mgr. Karel Bárta

3. Rozvoj gramotností a kompetencí 4. Implementace MAP 3. Rozvoj gramotností a kompetencí 3.1 Podpora čtenářské gramotnosti ve spolupráci s knihovnou Pro mateřské školy: Klub Matýsek – setkávání rodičů s dětmi v knihovně. Babička a dědeček do školky – předčítání před spaním. Pro základní školy: Dílny čtení a literární tvořivé dílny - práce s literárním textem. Čtenářský klub Turnovský Granátek – představení knížek. Autorské besedy a čtení se spisovateli a ilustrátory. Ing. Kamila Kořánová

4. Polytechnické vzdělávání 4. Implementace MAP 4. Polytechnické vzdělávání 4.1 Účast dětí a mládeže v polytechnickém a přírodovědném vzdělávání Tajemství ukryté v kameni – zábavně výukový program v učebně mineralogie SVČ pro žáky 7. a 8. ročníku. Zájmové kroužky pro žáky ZŠ ve spolupráci se SVČ: Malý kutil – píditel, pro žáky 2. – 5. ročníku. Malý astronom – pro žáky 4. až 7. ročníku. Ing. Kamila Kořánová

5. Tvořivost, iniciativa a podnikavost 4. Implementace MAP 5. Tvořivost, iniciativa a podnikavost 5.1 Spolupráce základní umělecké školy a základních i mateřských škol. Festival „Zpíváme si pro radost“. Hudebně dramatická dílna pro děti a žáky MŠ, ZŠ a ZUŠ. Ing. Kamila Kořánová

4. Implementace MAP 5.2 Spolupráce škol a Vzdělávacího centra Turnov Program Logico pro děti v MŠ - programy zaměřené na rozvoj logického myšlení, slovní zásoby dětí a robotické programy pro nejmenší. Programy na rozvoj polytechnických a přírodovědných kompetencí žáků 1. a 2. stupně ZŠ (Fyzika kolem nás, Fyzika za školou, Matematika s klokanem, Tajemství mikrosvěta, Tajemný svět dějů a látek, Hravá robotika, Tajemný svět filmu). Programy na rozvoj kritického myšlení v humanitně zaměřených programech (Poznáváme svoji minulost, Tvůrčí psaní, Po stopách minulosti). Marcela Jandová

Kontakty Ing. Lenka Krupařová, l.kruparova@cbox.cz, tel.:720 036 529, 739 426 308 Mgr. Karel Bárta, karelbartamasov@seznam.cz, tel.:720 031 267 RNDr. Robert Rölc, Ph.D., rolc-opscr@seznam.cz, tel.:606 603 194 Lenka Kvintusová, kvintusova@mapturnovsko.cz, tel.: 776 695 828 Bc. Renata Brychová, brychova@mapturnovsko.cz, tel. 481 366 755 Zdenka Svobodová, svobodova@mapturnovsko.cz, tel. 728 712 362 Petra Patočková, patockova@mapturnovsko.cz, tel. 737 114 316 Ing. Kamila Kořánová, kamila.koranova@seznam.cz, tel.: 732 475 243 Marcela Jandová, jandova@vctu.cz, 737 288 811

Věříme, že s Vaší pomocí, s pomocí ministerstva, s pomocí městského úřadu Turnov, s pomocí partnerů a s pomocí boží vše společně zvládneme.