Křivonosková Kateřina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Michelangelo Buonarotti
RENESANCE A HUMANISMUS
Michelangelo Buonarroti Leonardo da Vinci
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
Románské sochařství a malířství
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Michelangelo Název školy
III/2 7.A XV Dějepis Leonardo da Vinci, renesance, malby, vynálezy VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Leonardo da Vinci.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Renesance a humanismus v Itálii
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Gotika 12 st. – 16 st..
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance.
Malířství, sochařství GOTIKA
III/2 7.A XV Dějepis Michelangelo, sochařství, malířství, renesance VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Michelangelo.
Literatura, architektura, výtvarné umění
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.

Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
RENESANCE - pokračování
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Význam bible OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M ) úkol: Vytvoř myšlenkovou mapu (co si vybavíš, když se řekne bible):
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
RENESANCE Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_8_Renesance Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Michelangelův život Narozen 6. března 1475 v Caprese, Itálie. Matka mu zemřela, když mu bylo šest let. Vyrostl bez lásky. Táta chtěl, aby byl kupcem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Gotika Bolfíková Nikola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Název materiálu
Název školy: ZŠ Průhonice
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Křivonosková Kateřina
polykleitos SOCHAŘSké osobnosti KLASICKÉ OBDOBÍ
Křivonosková Kateřina
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Křivonosková Kateřina
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Křivonosková Kateřina
Křivonosková Kateřina
Křivonosková Kateřina
Futurismus.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Křivonosková Kateřina Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Výtvarná výchova Název materiálu VY_32_INOVACE_08_michelangelo Autor Křivonosková Kateřina

Michelangelo buonarroti

Michelangelo buonarroti - Nejproslulejší osobnost vrcholné Renesance Ranná tvorba - Příklad: socha Davida (1501 – 1504) Vytvořeno z poškozeného kusu mramoru Pečlivé jemné zpracování Oslavuje antickou tradici (Polykleitos – Doryfors nosič kopí) David Doryfors nosič kopí

Michelangelo buonarroti Jak se nazývá Michelangelovo dílo, které skládá hold antické tradici? Jakub David Goliáš Petr

Poslední soud

Michelangelo buonarroti Poslední soud -freska Sixtínské kaple (1536 – 1541) (freska – nástěnná malba) Kaple papeže SIXTA Strop kopule – Michelangelo řešil perspektivní zkreslení postav (vytvořil si síť a tvořil v leže, nesmírně obtížné) Námět: nastává poslední hodina lidstva (POSLEDNÍ SOUD) Ježíš Kristus se vrací na zemi se svými apoštoly a anděly a soudí všechny – živé a mrtvé podle jejich skutků Odděluje dobré (blaženost v nebi) od zlých (zatracení v mukách pekelných)

Michelangelo buonarroti Jaký je námět obrazu Poslední soud 1. Francouzská revoluce 1848 2. Poslední hodina lidstva 3. Oslava Velikonoc 4. Punské války

Použité zdroje Pavel Šamšula, Jarmila Hirschová .:Průvodce výtvarným uměním. Praha, Práce, 1994 Česká verze Wikipedie 2002 ,