* 16. 7. 1996 Zlomky Matematika – 7. ročník *.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Advertisements

Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Pojem zlomek a jeho zápis.
1.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Zlomky Úvod.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Znalostio zlomcích.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Rozšiřování a krácení zlomků
ICT M 5.R. Zlomky Anotace: Prezentace obsahuje práci s pomůckou k pochopení učiva o zlomcích. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
7..
Desetinná čísla - úvod.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ZLOMKY - ÚVOD.
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
2.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Znaky dělitelnosti 4 Číslo je dělitelné čtyřmi, právě když je čtyřmi dělitelné jeho poslední dvojčíslí. Např.: Číslo 3936 je dělitelné čtyřmi, protože.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
10.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Poznávej zlomky.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Pojem zlomek a jeho zápis.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky (4) Smíšená čísla
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Pojem zlomek a jeho zápis.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Už to umím ! ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Transkript prezentace:

* 16. 7. 1996 Zlomky Matematika – 7. ročník *

𝟏 𝟒 𝟑 𝟒 Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Tři čtvrtiny Jedna čtvrtina 𝟏 𝟒 𝟑 𝟒 Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. Kruh = Celek

𝟓 𝟖 𝟑 𝟖 Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Tři osminy Pět osmin 𝟓 𝟖 𝟑 𝟖 Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. Čtverec = Celek

𝟒 𝟕 𝟑 𝟕 Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Tři sedminy Čtyři sedminy 𝟒 𝟕 𝟑 𝟕 Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. Kruh = Celek

𝟏 𝟐 𝟏 𝟐 Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Jedna polovina Jedna polovina 𝟏 𝟐 𝟏 𝟐 Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. Čtverec = Celek

𝟓 𝟔 Zapište zlomkem červenou část kruhu: * 16. 7. 1996 Zapište zlomkem červenou část kruhu: Pět (stejných) dílů ze šesti (stejných) dílů, tj. pět šestin. čitatel (vyjadřuje počet (vybarvených) dílů) 𝟓 zlomková čára 𝟔 jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) *

(vyjadřuje počet dílů) (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) * 16. 7. 1996 Zapište zlomkem zelenou část čtverce: Tři (stejné) díly z osmi (stejných) dílů, tj. tři osminy. čitatel (vyjadřuje počet dílů) 𝟑 zlomková čára 𝟖 jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) *

Zapište zlomkem vybarvenou část kruhu nebo čtverce: * 16. 7. 1996 Zapište zlomkem vybarvenou část kruhu nebo čtverce: 𝟓 𝟗 𝟐 𝟏𝟏 𝟑 𝟖 𝟑 𝟕 𝟕 𝟏𝟎 𝟐 𝟓 *

Zapište zlomkem vybarvenou část kruhu: * 16. 7. 1996 Zapište zlomkem vybarvenou část kruhu: 𝟏 𝟒 𝟑 𝟒 𝟎 𝟒 Jakou situaci popisuje zlomek: 𝟒 𝟎 Říká nám: Rozděl celek na 0 dílů (a potom z nich vezmi čtyři). Takový zlomek nemá smysl, tj. zlomek nesmí mít ve jmenovateli číslo 0. *

Zapište zlomkem vybarvenou část kruhu: * 16. 7. 1996 Zapište zlomkem vybarvenou část kruhu: 𝟓 𝟓 𝟏𝟏 𝟏𝟏 𝟖 𝟖 𝟏 𝟏 Rovná-li se čitatel jmenovateli, je hodnota zlomku rovna jedné. *

Zapište zlomkem vybarvenou část čtverce: * 16. 7. 1996 Zapište zlomkem vybarvenou část čtverce: 𝟕 𝟏𝟎 𝟑 𝟕 𝟏 𝟓 𝟐 𝟑 𝟑 𝟖 𝟓 𝟔 *

Zlomky Doplňte rovnost tak, aby platila: 𝟏= 𝟓 𝟏= 𝟏𝟐 𝟏= 𝟑 𝟏= 𝟒 𝟏= 𝟏𝟎 = 𝟕 𝟕

V literatuře se můžete setkat i zápisy zlomků ve tvaru: Zlomky V literatuře se můžete setkat i zápisy zlomků ve tvaru: 𝟑 𝟓 = 𝟑 𝟓 = 𝟑 𝟓