Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_07_Les jako přírodní společenstvo Téma: Les jako přírodní společenstvo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2649
Anotace Materiál je určený pro žáky 4. ročníku, pro výuku přírodovědy. Prezentace na interaktivní tabuli. První část je určena pro výklad nového učiva , další část lze využít pro samostatnou práci žáků. Pomůcky: interaktivní pero, fixy na interaktivní tabuli. Inovace: interaktivní způsob učení. Metodické pokyny: žáci doplňují text, kroužkují správné odpovědi.
LES JAKO PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO Lesní stromy, lesní podrost a zvířata v lese tvoří lesní přírodní společenstvo. Lesní stromy: ………………………., ………………………, ……………………, ………………….., ………………………, ………………………, …………………… . Lesní podrost: …………………….., ………………………., ………………….. . Lesní živočichové: ………………., ……………………….., ………………….., ………………….. ,…………………….., …………………………, …………………. . hřib, strakapoud, borovice, sova, smrk, mech, bříza, borůvka, dub, ještěrka, javor, jedle, zmije, buk, jezevec, veverka, srna Žáci dopisují slova pod textem na správná místa v textu.
Samostatná práce Obrázky živočichů rozděl do dvou skupin. První skupina bude obsahovat živočichy žijící v lese a druhá skupina živočichy, kteří v lese nežijí. Žáci pracují buď samostatně do svých sešitů nebo společně na tabuli.
Jak znáš lesní zvířata Je divoké prase všežravec? ano - ne Jak se jmenuje mládě srnky? kolouch - srnče Čím se živí sova? semínky - hraboši Má samice jelena parohy? ano - ne Jaká jsou mláďata prasete divokého? pruhovaná - puntíkatá Jaké má daněk parohy? lžícovité - lopatovité Spí jezevec zimním spánkem? ano - ne Liška přenáší nebezpečnou nemoc. mixomatózu - vzteklinu Přespává veverka zimu? ano - ne Umí zajíc plavat? ano - ne Žáci pracují společně s učitelem, kroužkují správné odpovědi. Možno využít jako samostatnou práci do sešitů.
Zdroje http://microsoft.com