Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Nikol Charvátová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_inovace_5B_02_Matematika pro 4. a 5. roč. ZŠ Téma: Opakování učiva 23.2.2019
Anotace Žáci si zopakují logické operace u slovní úlohy, dále ve druhém úkolu převedou jednotky a v neposlední řadě si procvičí zaokrouhlování čísel. V šestém cvičení doplní matematické řetězce a v geometrii vypočítají obvody geometrických útvarů. Na závěr žáci rýsují podle geometrického diktátu.
Vyřeš slovní úlohu. Maminka koupila dětem 6 slabých sešitů po 11 Kč, 10 silných po 18 Kč a dvoje fixy po 55 Kč. Kolik korun za nákup zaplatila? Kolik korun jí prodavač vrátil na pětisetkorunovou bankovku? Výpočet: a)…………………………………………………………… b)…………………………………………………………… Odpověď: ......................................................................................
Převody jednotek Převáděj na dané jednotky. 3 000 g = ………kg 25 000 kg = ……. T 12 kg = ………… g 6 t = …………... kg 7 kg 20 g = ……. g 8 t 70 kg = ……. Kg 5 460 g = ……… kg …………… g
Zaokrouhli čísla. 758 384 422 911 679 525 89 909 na desítky na stovky na tisíce na desetitisíce na statisíce 758 384 422 911 679 525 89 909
Doplň do řetízků chybějící číslo Doplň do řetízků chybějící číslo. Uvažuj, zda máš po doplnění více možností, nebo zda jde doplnit jen jedno číslo. 400 - 160 : 8 . 2 8 12 . 3 : 9 . 11 88 - 10 + 150 : 3 80
Doplň tabulku. Urči, jestli je útvar čtverce nebo obdélník. rozměry obvod útvar 15 cm (a) 0, 6 m 120 dm (a) 48 m 20 cm (b) 146 m 0, 03 m (a), 13 cm (b) 7, 5 cm (b) 3m
Geometrický diktát. Narýsuj přímku p a na ní bod P. Bodem P veď přímku s, která je kolmá k přímce p. Na přímce s vyznač bod L, který je různý od bodu P. Bodem L sestroj přímku a, která je rovnoběžná s přímkou p.
Citace Text – vlastní tvorba autora.