AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_22_ DNY V TÝDNU TÉMA:DNY V.
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_14_ZIMA TÉMA: ZIMA ČÍSLO PROJEKTU:
ANOTACE Materi á l je určen pro ž á ky 4. ročn í ku, je určen k výkladu učiva. Materi á l obsahuje prezentaci s novým učivem „Zlomky“. Doplněno ře š en.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
Pojem zlomek a jeho zápis.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
ZLOMKY I. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
VY_32_INOVACE_03_Přípony –ný, -ní
Procvičení a upevnění učiva
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Zlomky Čísla smíšená..
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
AUTOR: Kateřina Křížová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
MAGNETICKÁ SÍLA AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola okres Jindřichův Hradec
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová
AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_33_ ZDRAVÁ VÝŽIVA
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika + opakování a upevňování učiva
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr3_08_Určování času
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Pojem zlomek a jeho zápis.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín
Zlomky VY_32_Inovace_07KJ-1
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B29Fy6_Hmotnost 1
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY TEMA: SEZNÁMENÍ SE ZLOMKY, URČENÍ ZLOMKŮ Z GRAFICKÉHO VYJÁDŘENÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1744

ANOTACE Tento materiál slouží pro práci na interaktivní tabuli. Žáci se seznamují se zlomky, učí se určovat zlomky z grafického vyjádření. Při motivaci jsem vycházela ze známé věci – fotbalové hřiště rozdělené na poloviny. Žáci se také učí základní názvosloví. Vzhledem předchozím zkušenostem nedělalo žákům žádné problémy určit název zlomku z grafického vyjádření. Tento materiál byl dostatečně názorný a žákům stačil k pochopení učiva. Opakovací stránku zvládli bez problémů.

CITACE Kliparty Microsoft Office

Seznámení se zlomky, určení zlomků z grafického vyjádření

Na obrázku vidíme hřiště Na obrázku vidíme hřiště. Přímo uprostřed hřiště je půlící čára, která jej rozděluje na dvě části, kterým říkáme POLOVINY

Na dvě poloviny můžeme rozdělit například kruh. Poloviny musí být stejné!

Poloviny můžeme zapsat zlomkem. 1 2 1 2 jedna polovina jedna polovina

1 2 ČITATEL ZLOMKOVÁ ČÁRA JMENOVATEL

Kruh jsme rozdělili na tři stejné části, neboli na třetiny. Pojmenuj červeně vybarvenou část. jedna třetina 1 3

Kruh jsme rozdělili na čtyři stejné části, neboli na čtvrtiny. Pojmenuj červeně vybarvenou část. 1 4 jedna čtvrtina

Kruh jsme rozdělili na pět stejných částí, neboli na pětiny. Pojmenuj červeně vybarvenou část. jedna pětina 1 5

Kruh jsme rozdělili na šest stejných částí, neboli na šestiny. Pojmenuj červeně vybarvenou část. 1 6 jedna šestina

Kruh jsme rozdělili na sedm stejných částí, neboli na sedminy. Pojmenuj červeně vybarvenou část. 1 7 jedna sedmina

Kruh jsme rozdělili na osm stejných částí, neboli na osminy. Pojmenuj červeně vybarvenou část. 1 8 jedna osmina

Kruh jsme rozdělili na devět stejných částí, neboli na devítiny. Pojmenuj červeně vybarvenou část. jedna devítina 1 9

Kruh jsme rozdělili na deset stejných částí, neboli na desetiny. Pojmenuj červeně vybarvenou část. jedna desetina 1 10

Přiřaď do tabulky správně zlomek, obrázek a název. 1 10 jedna sedmina 1 7 1 5 1 3 jedna desetina jedna třetina jedna pětina