NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ CELEK: Rozmanitost přírody ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882
Člověk a energie Přírodověda 5. ročník
Energetické suroviny = paliva Připoj, co k sobě patří. pevná ropa kapalná zemní plyn plynná uhlí
Ropa a zemní plyn jsou nerostné suroviny, které vznikly před mnoha miliony let. Těžíme je z hlubin zemské kůry. Ropa se dopravuje ropovody, zemní plyn plynovody.
Která energetická surovina je ve světě nejvíce spotřebována Která energetická surovina je ve světě nejvíce spotřebována? Sestav pořadí.
Člověk a energie Hořením paliv získáváme teplo, světlo a energii V generátorech elektráren se vyrábí elektrická energie Spalováním paliv je znečišťováno životní prostředí (prach, popel, kouřové plyny) ŠETŘÍME ENERGII !!! – JAK? …………………….. Pokus se doplnit své nápady
Druhy elektráren tepelné vodní jaderné větrné solární
Tepelná elektrárna
Jaderná elektrárna
Vodní elektrárna
Větrná elektrárna
Solární elektrárna
Obnovitelné zdroje energie vítr moře slunce podzemní horké prameny spalování biomasy
Použitá literatura: AULAS, Francois, BOUILLOT-JAUGEYOVÁ, Isabelle. Země. Praha: Albatros, 2004. ISBN: 80-00-01608-7. www.cez.cz PC DVD – ROM 320 000x Obrázky, Terasoft a.s. http://filip-sellner.byl.cz/sem/obr/kolac.jpg