ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Advertisements

Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
Obecná botanika Semena a plody.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_10_Plody Šablona číslo: XVI Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 10 Autor: Mgr. Mirka Cedidlová

Anotace: Žáci znají užitkové rostliny a způsob jejich využití Anotace: Žáci znají užitkové rostliny a způsob jejich využití. Dělí plody na suché a dužnaté. Očekávaný výstup: Žáci umí říci, co spotřebováváme z jednotlivých rostlin (plod, kořen, list …). Rozdělují plody do skupin suché a dužnaté. Druh učebního materiálu: prezentace, výukový materiál Typická věková skupina: 9 – 10 let Klíčová slova: kořen, plod, květ, peckovice, malvice, bobule, lusk, oříšek, obilka Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 40 – 45 min

Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci mohou pracovat samostatně nebo společně s celou třídou, záleží, zda se jedná o hodinu výkladovou nebo opakovací. Snímek č. 5 – rozdělení rostlin na užitkové a neužitkové Snímek č. 6 – U užitkových rostlin žáci říkají, co zužitkovávají. Snímek č. 7 lze použít jako výkladovou látku – rozdělení plodů suché, dužnaté. Snímek č. 8 – praktický úkol – rozdělení plodů do dvou skupin Snímek č. 9 – praktický úkol – rozdělení dužnatých plodů Snímek č. 10 – praktický úkol – rozdělení suchých plodů

Plody dužnaté - suché

Užitkové rostliny pěstuje člověk pro jejich užitek 1. Úkol: Vyber z těchto rostlin ty, které jsou užitkové, na neužitkové poklepej

2. Úkol: Umíš říci, co z jednotlivých rostlin konzumujeme. ( např 2. Úkol: Umíš říci, co z jednotlivých rostlin konzumujeme? ( např.: kořen, plod……)

Plody rozdělujeme dle stavby na dvě základní skupiny: Typy plodů Plody rozdělujeme dle stavby na dvě základní skupiny: Dužnaté (šťavnaté, masité, oplodí) Peckovice – např.: švestka, třešeň, Malvice – např.: jablko, hruška Bobule – např.: rajče, rybíz Suché ( suché oplodí) Lusk – např.: fazol Oříšek – např.: líska Obilka – např.: pšenice

Dužnaté Suché 3. Úkol: Rozděl následující plody: Rybíz Třešeň Rajče Meruňka Hruška Sója Švestka Hrách Jablko Žito Líska Ječmen Jahoda Angrešt Pšenice

4. Úkol: Rozděl tyto dužnaté plody do tří typů Rybíz Rajče Meruňka Hruška Třešeň Angrešt Jahoda Švestka Jablko Peckovice Malvice Bobule

5. Úkol: Rozděl tyto suché plody do tří typů Sója Žito Ječmen Pšenice Líska Hrách Lusk Oříšek Obilka

Zdroje: Čerpáno z otevřené galerie Microsoft Office www.microsoft.office.com