ZAL – 7. cvičení 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Typová konverze, oblast platnosti, paměťové třídy 9 Verze
Advertisements

(instance konkrétní třídy)
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
Ukázková data grafická jsou majetkem IMIP. Popisná data jsou fiktivní.
Projektové řízení Modul č.1.
Programovací jazyk C++
Třída SIMSET je druhou standardní systémovou třídou, která obsahuje prostředky pro práci se spojovými seznamy. KRUHOVÉ SPOJOVÉ SEZNAMY Spojový seznam –
10. Dynamické datové struktury
Spojové struktury Spojová struktura ( linked structure ):
DATOVÝ TYP POLE.
Fronta - a)Implementace s využitím statických struktur (pole) b)Implementace s využitím dynamických struktur (spojového seznamu) odebírá se ze začátku.
Semestrální práce KIV/PT Martin Kales Hana Hůlová.
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Programování v C++ Cvičení.
Algoritmy I Cvičení č. 4.
ADT Strom.
2IT – PVY – objektové DBS Bc. Jiří Šilhán
PHP PHP – základy syntaxe (část 1) - 03 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
State. State – kontext a problém Kontext  chování objektu má záviset na jeho stavu, který se typicky mění za běhu Neflexibilní řešení  metody obsahují.
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
13AMP 6. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled Synchronizace procesů Synchronizace procesů Producent-Konzument Producent-Konzument.
PB161 Jmenné prostory, I/O proudy PB161 | Jmenné prostory, IO proudy PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Databázové systémy 2 Cvičení V Ing. Tomáš Váňa Fakulta elektrotechniky a informatiky
Objektové programování
Datové typy a práce s nimi
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
Počítače a programování 1
JavaScript Podmínky, cykly a pole.
Cvičení.
Ing. Jan Mittner Životní cyklus požadavku 2. Moduly 3. Pluginy 4. Jak řešit komponenty typu menu 5. atd. 2.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
KASKÁDOVÉ STYLY 1. 2 PRVNÍ STANDARD (CSS1) BYL PŘEDSTAVEN V ROCE 1996, PROTO STARŠÍ PROHLÍŽEČE ("ČTYŘKOVÉ" VERZE) IE A NN KASKÁDOVÉ STYLY NEPODPORUJÍ.
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IB111 Programování a algoritmizace
Databázové modelování
Metodika objektového přístupu při tvorbě překladačů. Marek Běhálek Informatika a aplikovaná matematika FEI VŠB-TU Ostrava.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Vzdělávací obor: Informatika Téma: Word - záložka "Vložit" Klíčová slova: Záložka vložit, obrázek,
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Podprogramy (subroutines) Pojmenované kousky programu, které –tvoří logicky ucelené části –se v programu opakují Jsou zapsány na jednom místě a v případě.
Datové typy IB111: Datové typy. Data a algoritmizace jaká data potřebuji pro vyřešení problému? jak budu data reprezentovat? jaké operaci s nimi potřebuji.
PROGRAMOVÁNÍ 3ITA,3ITB Jaroslav Burdys Hlavní zdroj:
Programovací jazyk C# 2. část. Datové typy C# rozeznává dva druhy datových typů, hodnotové a referenční. Hodnotové datové typy Proměnné hodnotového datového.
Hromadná korespondence 2 Word Předmět: Informační a komunikační technologie Autor: Milan Franek.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Typ struktura (1) Datový typ struktura (struct) je agrego-vaný heterogenní datový typ Jedná se o skupinu několika proměnných, které mohou mít různé datové.
Programovací jazyk C# 4. část - cykly.
Definiční obor a obor hodnot
Úvod do Pythonu – IO operace se soubory.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZAL – 6. cvičení 2016.
ZAL – 3. cvičení 2016.
Programování 2. hodina RNDr. Jan Lánský, Ph.D.
Návrhový vzor Flyweight
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
ZAL – 8. cvičení 2016.
Dynamické proměnné (1) Proměnné, jejichž počet a (nebo) velikost pa-měti využívané těmito proměnnými se v prů-běhu programu mění Dynamické proměnné lze.
Fronta (1) Dynamická datová struktura typu FIFO (First In First Out)
Přednáška 9 Triggery.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
ZAL – 4. cvičení 2016.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

ZAL – 7. cvičení 2016

Třída Třída je datová struktura, která nám poskytuje určitou funkcionalitu. Uvnitř třídy mohou být definovány proměnné a operace (funkce) Třída se v Pythonu nachází uvnitř modulu. Pro třídu se používá klíčové slovo class. Syntaxe: class NAZEV_TRIDY:

Třída - základy Třída se chová obdobně jako jakýkoliv jiný datový typ. Třída tedy prochází svým vlastním životním cyklem. V pythonu se při konstrukci třídy vždy zavolá metoda __init__(self,….) - v této fázi lze specifikovat proměnné třídy a nastavit je. Proměnná self nese referenci na třídu samotnou.

Car – první seznámení Vytvořte třídu Car, která má dvě proměnné. Reprezentační číslo: rep Značku: mark Na základě této třídy vytvořte instanci třídy v root modulu, která bude mít rep=1 a mark=‘BMW’ Vytiskněte třídu pomocí print.

Car - vysvětlení K jednotlivým proměnným třídy přistupujeme standardně přes tečkovou notaci. Při vytváření instance třídy musíme použít závorky Tisk obsahu třídy lze realizovat pomocí vlastní metody či přetížit metodu __str__(self) – obdobně jako v případě metody __init__(self)

Car – práce s autem Vytvořte opět třídu car s libovolnými hodnotami. Vytvořte metodu changeMyName ve třídě car. Tato metoda na vstupu přijme novou hodnotu pro značku vozu a nahradí stávající hodnotu. Vytiskněte změněný objekt car.

Prioritní fronta Prioritní fronta je abstraktní datový typ, který má velmi podobné rysy jako fronta. Otázka fronta je LIFO či FIFO? Fronta má operace na přidání a odebrání prvku. Jakým způsobem by jste realizovali implementaci fronty?

Spojový seznam Spojový seznam je abstraktní datová struktura, které je vytvořena 0..N nody. Každá node má své specifické hodnoty proměnných a každá z node musí mít referenci na další node, abychom mohli spojový seznam projít. Jakým způsobem by jste realizovali spojový seznam?

Spojový seznam Spojový seznam je za domácí úkol. Prioritní fronta je realizována za použití spojového seznamu se specifickou funkcionalitou.

Node Node – neboli uzel spojového seznamu by měl mít referenci na další node. V node by měla být uložená data. Vytvořte třídu Node, která má referenci na další node a proměnou, do které lze vložit data. Prioritní fronta je realizována za použití spojového seznamu se specifickou funkcionalitou.

Prioritní fronta - shrnutí Rozdíl oproti fronty je takový, že prvky s větší vahou mají větší prioritu a tudíž je fronta vrátí dříve. Napadá vás využití prioritní fronty? Prioritní fronta je realizována za použití spojového seznamu se specifickou funkcionalitou. Otázka „za milion“: kdy prvky řadit a jak prvky vkládat?

Prioritní fronta - implementace Vytvořte třídu PriorityQueue, která má následující operace: pushNode, popNode, printQueu pushNode – vloží na správné místo prvek popNode – vrátí prvek, který by měl být vrácen a současně tento prvek ze prioritní fronty odstraní printQueue – vytiskne prvky v prioritní frontě

Zadání sedmého domácího úkolu Detailní zadání je zde: https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b6b36zal/zadani/7_showroom Maximum: 7B Termín: Do dalšího cvičení.