Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: 23.1.2012 Název: VY_52_INOVACE_35_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky – Malé fyzikální opakování Ročník: 8. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979
Malé fyzikální opakování pro 8. ročník Opakování učiva 6., 7., 8.ročníku
Označ, co je více. 1cl 1dm³ 3 000 s 1h 10 let světelný rok 1 kWh 1 J 500 W 1k (koňská síla) Nelze porovnat.
Najdi na internetu, kolik je: kopa______________ tucet______________ loket______________ libra________________ stopa_______________ míle________________ vědro_______________ 60 12 0,6m 0,45kg 0,3m 1 609m 61l
Pokud je v následujících vzorcích chyba, oprav ji. tlak: p = F . S Gravitační síla: F = m . g Rovnoměrný pohyb: v = t :s Práce: W = F . s Teplo: Q = m.c. t2-t1 v= s/t
Přiřaď k jednotkám fyzikální veličiny kW tlak J síla Pa výkon kJ/kgºC práce, energie, teplo N měrná tepelná kapacita kg/m³ hustota m³ čas s objem
Skrývačky – najdi ve větách fyzikální veličinu: Proč asi se to učím? Najdete ploštice v učebnici. Kup nový konvalinkový parfém. Pět hus to tam pošlapalo. Od poroty dostal málo bodů.
Najdi význam předpon. sto mega hekto desetina mili centi deci tisícina kilo mega hekto mili centi deci sto desetina tisícina tisíc milion setina
Vyřeš křížovku 1)jednoduchý stroj – např . nůžky 2)3 600s 3)měřidlo teploty 4)jednotka délky 5)Fyzikální veličina,která se značí W 6)Fyzik, který se zabýval silou 7)Na těleso působí gravitační _________ 8) Volně otočné kolo se zářezem.
Řešení křížovky P Á K A H O D I N T E L M Ě R C W S Í Kdo byl Koperník? Jaké je jeho celé jméno? Najdi na internetu, nebo v encyklopedii.
Najdi v osmisměrce názvy 10 fyzikálních veličin. U S T O A M E Č Í K C L J P D R Á É B V Ý N
Anotace Opakování některých kapitol z fyziky z 6., 7., 8.ročníku. Tento test je určen spíše pro zábavu, na konec školního roku, na období předvánočních svátků. Cíl hodiny: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro 8. i 9. ročník při fyzice. Práce s prezentací: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D Průřezová témata:
Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, 2005. ISBN 80-7196-290-2. JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN , 1992. ISBN 80-04-26025-X.