Početní výkony s celými čísly: dělení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Násobení zlomků..
Advertisements

Zlomky Sčítání zlomků..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Sčítání celých čísel.
Sčítání a odčítání výrazů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky a desetinná čísla.
Zlomky a desetinná čísla.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Rovnost, rozšiřování a krácení.
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počítáme s celými čísly
Matematika a její aplikace
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Násobení racionálních čísel
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Podíl (dělení) mnohočlenů
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Násobení celých čísel (- 5). (- 3) = 4. (- 2) = (- 10). (- 7). (+ 9). (- 3) = Obsah: 1.Titulní strana, obsahTitulní strana, obsah 2.PostupPostup 3.Určení.
Ryze kvadratická rovnice
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číselné výrazy s proměnnou
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Zlomky Čísla smíšená..
Dělitelnost přirozených čísel
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Složitější složené zlomky
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Zlomky Složené zlomky..
Zlomky Sčítání zlomků..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Dělitelnost přirozených čísel
Početní výkony s celými čísly: násobení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pojem zlomek a jeho zápis.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Zlomky Dělení zlomků..
Zlomky a desetinná čísla.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Početní výkony s celými čísly: násobení
Zlomky Složené zlomky..
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
Úvod Porovnávání celých čísel
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Početní výkony s celými čísly: dělení
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Početní výkony s celými čísly: násobení
Transkript prezentace:

Početní výkony s celými čísly: dělení Celá čísla Početní výkony s celými čísly: dělení

+8:(+2)= 8:2= 4 +8:(2)= 8:(2)= 4 8:(+2)= 8:2= 4 8:(2)= 4 Dělení celých čísel. Dělíme-li dvě čísla kladná, výsledek je kladný. +8:(+2)= 8:2= 4 Dělíme-li číslo kladné a číslo záporné, nezávisle na pořadí, je výsledek záporný. Je-li na začátku příkladu či závorky kladné číslo, znaménko + obvykle nepíšeme +8:(2)= 8:(2)= 4 8:(+2)= 8:2= 4 Je-li na začátku příkladu či závorky kladné číslo, znaménko + obvykle nepíšeme Dělíme-li dvě čísla záporná, výsledek je kladný. 8:(2)= 4

Stejná znaménka „dávají“ + (plus). Opačná znaménka „dávají“ Dělení celých čísel. + : + = + + :  =   :  = +  : + =  Stejná znaménka „dávají“ + (plus). Opačná znaménka „dávají“  (minus). Pomůcka: Taky si můžete spočítat čárečky, plus má dvě čárečky a minus jednu. Vyjde-li vám číslo liché, je výsledek záporný. A naopak, vyjde-li vám číslo sudé, je výsledek kladný.

+ : + = + + :  =  4 ? 3 ?  :  = +  : + =  2 ? 3 ? Dělení celých čísel. Pomůcka: Taky si můžete spočítat a sečíst čárečky, plus má dvě čárečky a minus jednu. Vyjde-li vám číslo liché, je výsledek minus. A naopak, vyjde-li vám číslo sudé, je výsledek plus. + : + = + + :  =  4 ? 3 ?  :  = +  : + =  2 ? 3 ?

Při dělení většího počtu čísel postupujeme tak, že dělíme postupně Dělení celých čísel. Dělení většího počtu celých čísel „najednou“. Pro výsledné znaménko je rozhodující počet záporných čísel, jinými slovy počet „minusů“. 120:(-2)=-60 -20:(-5)=4 1:(-1)=-1 120:(2):(+3):(5):(4):(1) = 4:(+4)=1 1 -60:(+3)=-20 1.) Je-li záporných čísel sudý počet, výsledek bude kladný. Při dělení většího počtu čísel postupujeme tak, že dělíme postupně zleva. 120:(-2)=-60 -20:(-5)=4 -1:(-1)=1 120:(2):(+3):(5):(+4):(1) =  1 4:(-4)=-1 -60:(+3)=-20 2.) Je-li záporných čísel lichý počet, výsledek bude záporný.

A nyní něco na procvičení - poprvé. Vypočítej: ( + 15) : ( +1) = 320 : ( - 80) = ( - 15) : ( +1) = ( - 42) : 7 = ( - 15) : ( -1) = ( - 36) : 9 = ( + 15) : ( -1) = ( - 42) : ( - 7) = ( + 15) : ( + 3) = ( -17) : ( -17) = ( - 15) : ( + 3) = ( - 75) : 5 = ( - 15) : ( - 3) = 35 : ( - 5) = ( + 15) : ( - 3) = 75 : ( - 5) = ( - 75) : ( - 5) = (-144) : 12 = 42 : ( - 7) = (- 63) : ( -7) = ( + 75 ) : ( + 5) = ( - 42) : ( -7) = Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení - poprvé. Řešení: ( + 15) : ( +1) = 15 320 : ( - 80) = - 4 ( - 15) : ( +1) = - 15 ( - 42) : 7 = - 6 ( - 15) : ( -1) = 15 ( - 36) : 9 = - 4 ( + 15) : ( -1) = - 15 ( - 42) : ( - 7) = 6 ( + 15) : ( + 3) = 5 ( -17) : ( -17) = 1 ( - 15) : ( + 3) = - 5 ( - 75) : 5 = - 15 ( - 15) : ( - 3) = 5 35 : ( - 5) = - 7 ( + 15) : ( - 3) = - 5 75 : ( - 5) = - 15 ( - 75) : ( - 5) = 15 (-144) : 12 = - 12 42 : ( - 7) = - 6 (- 63) : ( -7) = 9 ( + 75 ) : ( + 5) = 15 ( - 42) : ( -7) = 6

A nyní něco na procvičení - podruhé. Vypočítej: ( + 6) : ( + 2) = 0 : ( - 2) = ( - 6) : ( - 2) = ( - 10 ) : 0 = ( + 6) : ( - 2) = 147 : ( - 7) = ( - 6) : ( + 2) = 21 : ( + 3) = ( + 12) : ( - 1) = ( - 72) : 9 = ( + 12) : ( - 2) = ( - 56) : 8 = ( - 15) : ( + 5) = ( - 169) : 13 = ( - 245) : ( + 5) = ( -42) : ( - 7) = ( + 245) : ( + 5) = +9100 : ( - 700) = ( - 25) : ( + 5) = (-14) : ( -2) = ( +25) : ( -5) = 32 : ( - 8) = Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení - podruhé. Řešení: ( + 6) : ( + 2) = 3 0 : ( - 2) = ( - 6) : ( - 2) = 3 ( - 10 ) : 0 = nelze ( + 6) : ( - 2) = - 3 147 : ( - 7) = - 21 ( - 6) : ( + 2) = - 3 21 : ( + 3) = 7 ( + 12) : ( - 1) = - 12 ( - 72) : 9 = - 8 ( + 12) : ( - 2) = - 6 ( - 56) : 8 = - 7 ( - 15) : ( + 5) = - 3 ( - 169) : 13 = - 13 ( - 245) : ( + 5) = - 49 ( -42) : ( - 7) = 6 ( + 245) : ( + 5) = 49 + 9100 : ( - 700) = - 13 ( - 25) : ( + 5) = - 5 (-14) : ( -2) = 7 ( +25) : ( -5) = - 5 32 : ( - 8) = - 4

A nyní něco na procvičení - potřetí. Vypočítej: Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení - potřetí. Řešení:

A nyní něco na procvičení - počtvrté. Vypočítej: Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení - počtvrté. Řešení:

A nyní něco na procvičení - popáté. Vypočítej: Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení - popáté. Řešení:

A nyní něco na procvičení – pošesté. Vypočítej: 50:( 2):5:( 5) = 140:( 7):( 2):( 5):( 1) =  150:( 5):( 3):(+ 2):( 5) = 420:( 6):(+ 7).( 1).( 2) = 40:2:( 1):2:( 1):( 5) =  120:( 6):( 5):(+ 2):( 1) =  20:(+ 1):( 2):1:( 5):( 1) =  80:( 4):(+ 2):0:( 5) =  120:(+ 3):( 1):4:( 2) =  666:(+ 3):( 1):(+ 2).( 111) = 400:4:( 2):( 2):1:( 5) = Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení – pošesté. Řešení: 50:( 2):5:( 5) = 1 140:( 7):( 2):( 5):( 1) = 2  150:( 5):( 3):(+ 2):( 5) = 1 420:( 6):(+ 7).( 1).( 2) =  5 40:2:( 1):2:( 1):( 5) =  2  120:( 6):( 5):(+ 2):( 1) = 2  20:(+ 1):( 2):1:( 5):( 1) = 2  80:( 4):(+ 2):0:( 5) = nelze  120:(+ 3):( 1):4:( 2) =  5  666:(+ 3):( 1):(+ 2).( 111) =  1 400:4:( 2):( 2):1:( 5) =  5

8 : 4 = 2  8:( 4) = 2 8 :( 4) =  2  8 :(+ 4) =  2 Dělení celých čísel – shrnutí: Dělení dvou čísel: 8 : 4 = 2  8:( 4) = 2 Mají-li obě dělená čísla stejná znaménka, výsledek je kladný. 8 :( 4) =  2  8 :(+ 4) =  2 Mají-li dvě dělená čísla různá znaménka, výsledek je záporný.

 60:3:( 4):(+1) = 5  60:3:( 4):( 1) =  5 Dělení celých čísel – shrnutí: Dělení více čísel:  60:3:( 4):(+1) = 5 Je-li mezi dělenými čísly sudý počet záporných čísel, výsledek bude kladný.  60:3:( 4):( 1) =  5 Je-li mezi dělenými čísly lichý počet záporných čísel, výsledek bude záporný.