Autor? Narozen se Stratfordu Spolumajitel divadla Globe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
To je Tvůj dům 1. Přicházíme dnes Ti chválu vzdát.
Advertisements

První dějství – opona se zvedá
32_04_34 Renesance - shrnutí Anotace Renesance - shrnutí
Dramatická výchova 8. B 2013/2014.
Začalo to v den, kdy jsem tě “potkala“…
Lásko dej mi čas.... Lásko dej mi čas... Možná se mýlíš, možná to není sen. To byla moje dlaň na tvém spánku, a tvůj dech podobný vánku.
William Shakespeare.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: května 2012
Kdo to byl William Shakespeare
EU - 06 – 14 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Zacharová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Čas Ticha Čas Ticha Ein01 & Andel01.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_03  Název materiálu: Drama  Tematická oblast: Estetika, 1. ročník  Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Renesance z francouzštiny renaissance = znovuzrození
Ahoj!.
Vyznání.
Anglický spisovatel; největší anglický i světový dramatik; vystudoval gymnázium; v devatenácti letech se oženil s Anne Hathaway otec tří dětí roku 1585.
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Dopis od Boha.
5. Na jevištích amfiteátrů V tomto rozdílu také tkví odlišnost tragédie od komedie; tato chce totiž předvádět lidi horší, než jsou ti nynější, kdežto ta.
Renesance – Anglie Střední odborná škola Otrokovice
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_41_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Shakespeare 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň
William Shakespeare 1564 *
1. Tebe, Boha otce věků, | Pána všeho chválíme. | Plna jesti všecka země | převelebně slávy tvé. | Vesmír vzdává chválu tobě, | cherubín a serafín | slavně.
Rysy Ježíšovy modlitby Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, 2013.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
William Shakespeare (1564 – 1616).
NÁDHERNÝ 1. VE TVÉM SRDCI JE SOUCIT A SLITOVÁNÍ,
1. Ježíši Vykupiteli, | můj duch se v tobě veselí, | v životě, smrti jist jsem tím, | že tvým se vlastním zváti smím. | V tvé ruce vkládám život, | čest.
Soubor testů 3 Mgr. Ludmila Růžičková
1. Již pevný základ jsem teď našel, | v němž věčně kotví duše má, | kde jinde v Kristových než ranách, | kde od věčnosti spočívá. | Tam pevně stojí v středu.
1. Chci tebe milovat, má sílo, | můj skvoste, jímž se oději, | a z lásky konat každé dílo | vždy vroucněji a věrněji! | Chci milovat tě, jasný dni, | i.
1. Vzácný dar svůj, živou víru, | Pane můj, mi zachovej, | na plnou ji uveď míru, | čeho třeba ještě dej! | Co jsem bez tvé víry v tebe? | Nad propastí.
1. Již za horami v dáli ztemněla jasu zář a v stíny tmy se halí v podvečer země tvář. Kde slunko krátce jen nám milosti své přálo a zimomřivě hřálo, je.
Giovanni Boccaccio díla: Dekameron – cyklus 100 novel, eroticky zaměřené, 10 dní, 10 mladých lidí (3 muži a 7 žen). Fiesolské nymfy Milostné vidiny.
1. Věčný Bože, silný v boji, | jak jsou příbytkové tvoji rozkošní, | ze všech nejkrásnější. | A proto touží má duše | po síních tvých v každém čase, |
William Shakespeare.
Anglická renesanční literatura Mgr. Ludmila Růžičková
1. Moudrosti poklad z nebe | je Slovo Boží nám, | jímž k poznání nám sebe | podává Pán Bůh sám. | Však plné zjevení | je v Kristu Boží tváře | k našemu.
1. Co činí Bůh, vše dobré jest, | on dobře se mnou míní; | rád jeho ruce dám se vést, | jež před vším zlým mne stíní. | On, věčný Pán, i z pekla bran |
1. Pán Bůh je láska, dal svého Syna, Pán Bůh je láska, miluje mne
AC Slavkov u Brna, Spolu s Bohem... Žij život bez strachu!!! AC Slavkov u Brna,
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
1. Ježíši, jak pastýř voď nás, | chceme býti stádem tvým! | Z pouště světa doprovoď nás | k pastvám věčně zeleným, z pouště světa doprovoď nás | k pastvám.
Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.
1. Svou lásku, pramen vody čisté | Kristus mne právě zjevuje | a jeho odpuštění jisté | teď z kříže ke mně směřuje. | Já na Krista tak pamatuji, | když.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
 Aneb to nejlepší, co nás mohlo potkat….  Na počátku Bůh stvořil nebe a zemi (Gen 1,1)  Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, jako muže a ženu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
WILLIAM SHAKESPEARE (1564 – 1616) Pavel Trtílek ( )
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_101 Téma hodiny: William Shakespeare Doporučeno pro: 8.
Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Název školy:Základní.
LITERÁRNÍ DRUHY Literatura se dělí na tři základní druhy – epiku, lyriku a drama. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616 významný anglický básník a dramatik, klíčová postava moderního evropského dramatu Autorem materiálu.
Wiliam Shakespeare.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
WILIAM SHAKESPEARE RENESANCE.
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Literatura období renesance
William Shakespeare.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_16
1. Domů, domů touží duše moje, | domů, domů touží duše má
Transkript prezentace:

Autor? Narozen se Stratfordu Spolumajitel divadla Globe „Být či nebýt, to je oč tu běží“ „Ach Romeo, Romeo! Proč jen jsi Romeo?“

William Shakespeare 2

William Shakespeare nejvýznamnější představitel světové dramatické literatury jeho život je plný nejasností nar. Se ve Stratfordu (stř. Anglie) jako třetí z osmi dětí rukavičkáře a koželuha (městského radního), v 18-ti letech se oženil s 20-ti letou Annou, dcerou sedláka, již těhotnou, měli tři děti, ale manželství nebylo šťastné, Shakespeare odešel do Londýna za lepším výdělkem 3

byl spolumajitelem divadla Zeměkoule – Globe zbohatl a koupil šlechtický erb na jméno svého otce poslední hry psal doma, kde zemřel 4

Dílo napsal 36 her KOMEDIE – Zkrocení zlé ženy, Sen noci Svatojánské, Večer tří králový TRAGÉDIE – Romeo a Julie, Hamlet, Othello, Král Lear HISTOR. HRY – J. Caesar, Richard III. 5

Romeo a Julie Převyprávěj děj ukázky Jaké se v ukázce vyskytují postavy? Co trápí Julii? Co se chystá Julie udělat? Jak na to reaguje kněz? Co by raději Julie udělala než se vdala za Parise? Jaký plán vymyslel kněz? Jak na tento plán reaguje Julie? Jak se o tomto plánu má dozvědět Romeo?

Romeo a Julie Co je to dialog? Dolož na textu Charakterizuj obě postavy v ukázce. Proč se Julie nechce vdát za Parise? Je text moderní? Dolož na textu. Jak dopadne celý příběh? Povede se plán kněze? Co dalšího o příběhu víš?

Hamlet neb vražda, třeba nemá jazyku, reč vydá přezázračným ústrojím. Nuž, od těch herců něco zahrát dám, co vraždě mého otce podobno; to před svým strýcem - jeho pohledy chci pozorovat, do živého tnu a mžitne-li jen, vím už kudy kam. Ten duch, jejž viděl jsem, snad ďábel jest, … Ta hra je sítí, kde toho krále svědomí se chytí.   (Odejde) Ah, jaký osel jsem! – toť hrdinské, že já, syn otce zavražděného a od nebes i pekel k pomstě hnán, jak nevěstka si ulevuji slovy, a do klení se dávám jako běhna a cuchta nějaká! Fi na to! Hanba! – Vzpruž se, mozku, přec! Hm, - slýchal jsem, že stvůry zlotřilé, jak dlely v divadle, tak do duše prý byly jaty uměleckou hrou, že na místě svůj zločin vyznaly;

Sonet č. 18 Mám tebe k jasnému dni léta přirovnat? Není tak líbezný ani tak srdci milý: vždyť v máji opírá se vichr do poupat a lét, léto též trvá jen krátkou chvíli; někdy to nebeské oko a příliš žhne a jindy jeho tvář nevyjde zase z tmy, a každá krása zde od krásy odpadne, jak velí náhoda nebo běh přírody. Tvé věčné léto však se nikdy nezmění, ty nikdy neztratíš nynější jas své krásy, tebou se nebude smrt chlubit, že jdeš s ní: v mých věčných verších tu přetrváš všechny časy. Vždyť dokud bude zde žít a číst kdokoliv, dotud zde budeš ty v mých slovech také živ. Sonet č. 18