Základní škola, Hradec Králové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Lidský organismus - Trávicí ústrojí
Chuťové ústrojí - umožňuje vnímat látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě - chuťové receptory jsou umístěny v chuťových pohárcích na papilách na povrchu.
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Trávící soustava - úvod
SOUSTAVA SMYSLOVÁ ČIDLO ČICHU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_97_Chuťové ústrojí AUTOR: Naděžda Čmelová ROČNÍK, DATUM: 8.,
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Vnitřní ústrojí Uvnitř těla jsou vnitřní ústrojí, která zajišťují všechny životní projevy člověka. Část vnitřních ústrojí je uložena v horní dutině tělní.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_04_03A_Okres a kraje ČR Téma:Zeměpis České.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_16_15B_Ptáci - význam Téma: Přírodopis pro.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_13_03B_Japonsko Téma: Zeměpis Ameriky a.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_03_16C_Vitamíny Téma: Biologie člověka Registrační.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_20_16C_Játra, slinivka břišní Téma: Biologie.
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_14_16B_Kostra končetin Téma:Přírodopis savců.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_02_03B_Kanada Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_13_15A_Vyšší houby - jedovaté Téma: Přírodopis.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_08_15A_Charles Darwin Téma: Přírodopis pro.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_17_03C_Blankřídlí hmyz Téma: Bezobratlí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
čichový, chuťový a hmatový
Základní škola, Hradec Králové
Prezentace – výklad učiva
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_18_CHUŤ
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Smyslové orgány.
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
VY_52_INOVACE_32_01_čich, chuť
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Transkript prezentace:

Základní škola, Hradec Králové Název školy: Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor: Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_14_16C_Soustava smyslová - chuť Téma: Biologie člověka Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4 .00/21.2575 Název projektu: EU peníze školám

Anotace Materiál je určen k seznámení s funkcí a umístěním chuťových buňek. Očekávaný výstup: Žák dokáže popsat, jakým způsobem a čím vnímáme chuť. Popíše rozmístěním jednotlivých druhů chuťových pohárků na jazyku. Bude vědět, jaká je původní funkce chuti. Datum tvorby: 8. 5. 2013 Ověřeno ve výuce: 10. 5. 2013

Soustava smyslová Chuť

čidla pro vnímání chuti jsou uložena v chuťových pohárcích v jazyce v pohárcích jsou uloženy chuťové buňky podráždění je vedeno chuťovým nervem k centrům v mozku základní chutě: sladkost, kyselost, slanost, hořkost Původní význam chuti spočívá v kontrole nezávadnosti a poživatelnosti potravy.

hořké hořké kyselé kyselé slané slané sladké Obr. 1

Chuťový pohárek dutina ústní jazyk chuťový nerv Obr. 2

Opakování Kde v jazyce jsou uložena čidla chuti? Jaké základní chutě rozlišujeme? Na jakých místech jazyka jsou jednotlivé chutě uloženy? 4. Jaký je původní význam chuti?

Zdroje obrázků: Obr. 1: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit. 8.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tongue.agr.jpg Obr. 2: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit. 8.5.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Taste_bud.svg