Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_23_Poválečné uspořádání světa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMPowerpoint prezentace,
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kapitola 1: Poválečné rozdělení světa
POSTUPIMSKÁ KONFERENCE
Postupimská konference od 17. července do 2. srpna 1945 od 17. července do 2. srpna července2. srpna července2. srpna1945.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
SVĚT PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE PhDr. Jana Žáková.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly III Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
Člověk a společnost Dějepis 20. století Konečně mír VY_32_INOVACE_08 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
POSTUPIMSKÁ KONFERENCE
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ Evropa a svět.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Poválečná situace Dagmar Zemanová
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_06 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluPřehled událostí Anotace Prezentací zopakuje.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Stavba těla živočichů Savci
Postupimská konference
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
EVROPA A SVĚT PO ROCE 1945.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Postupimská konference
Svět po 2. světové válce. Mír Válka v Evropě skončila Německo bylo rozděleno na 4 okupační pásma, která si rozdělili vítězové (VB, Francie,
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_03_HISTORIE ČR_PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
M. Kryška.  41/A  1. Porovnej počet zapojených států v I. a II. světové válce. O kolik se lišil?  2. Kolik států bylo během II. světové války neutrálních?
VY_32_INOVACE_06_23_Osvobození ČSR Šablona 32. Osvobození ČSR.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ….
VY_32_INOVACE_10_32_SLUNCE – ZDROJ SVĚTLA A TEPLA
Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_23_USA v 50. a 60. letech 20. století.
Formování protihitlerovské koalice. Velká trojka.
Svět po první světové válce
SVALY ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_28_Svaly.
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis ročník
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Plány na uspořádání světa po druhé světové válce
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_23_Hrad Helfštýn.
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ SVĚTA
Poválečné uspořádání uč
Transkript prezentace:

Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_23_Poválečné uspořádání světa

POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ SVĚTA

Postupim Konference Velké trojky (za USA nový prezident Truman)

Dohoda o rozdělení Německa a Rakouska na 4 okupační zóny (americkou, sovětskou, britskou a francouzskou)

Německo i Rakousko mělo být spravováno na základě 4„D“: DEMOKRATIZACE DEMILITARIZACE – rozpuštění ozbrojených sil i jednotek SA a SS DENACIFIKACE – zákaz NSDAP DEKARTELIZACE – rozpuštění velkých podniků, které podporovaly zbrojení V Postupimi byl též odsouhlasen odsun německých obyvatel z Polska i ČSR

Norimberský proces Mezinárodní vojenský tribunál při něm odsoudil nacistické válečné zločince http://www.youtube.com/watch?v=72eHmvTFyos&feature=related

Použité zdroje Blog.cz. [online]. [cit. 2011-02-21]. Dostupné z: http://bankovky- mince.blog.cz/0801/litevske-uprchlicke-tabory-taborova-platidla-cast-prvni Wikipedia: otevřená encyklopedie. [online]. [cit. 2011-02-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bigthree-photofromjapanesewiki.jpg Lidovky.cz: Zpravodajský server Lidových novin. [online]. [cit. 2011-02-21]. Dostupné z: http://www.lidovky.cz/v-postoloprtech-vybuduji-pamatnik- obetem-povalecnych-nasilnosti-1cb- /ln_domov.asp?c=A091104_204246_ln_domov_ter Wikipedia: otevřená encyklopedie. [online]. [cit. 2011-02-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nuremberg-1-.jpg Wikipedia: otevřená encyklopedie. [online]. [cit. 2011-02-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Linie_Odra-Nisa.gif YouTube. [online]. [cit. 2011-02-21]. Dostupné z: http://www.youtube.com/watch?v=72eHmvTFyos

Poválečné uspořádání světa Anotace : Prezentace, která může sloužit jako výkladové učivo nebo opakování o poválečném uspořádání světa. Autor: Mgr. Jan Novotný Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: orientuje se v důsledcích, které přinesla Německu prohraná válka Speciální vzdělávací potřeby: přistup k internetu, interaktivní tabule Klíčová slova: Postupimská konference, Norimberský proces Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let