Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
4. železniční balíček 1.
Advertisements

Informace o zkušenostech se zákonem č. 194/2010 Sb
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
NedRailways Nabídková řízení ve veřejné dopravě České republiky Pohled zahraničního uchazeče.
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Projekty EOC v ČR v období
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č
Integrovaný dopravní systém
XVIII. seminář Integrované dopravní systémy
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Zákon č. 194/2010 Sb. a jeho dopad na CIS JŘ
 zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů  zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů (rozpočtová pravidla),
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Aplikace zákona 194/2010 Sb. Zpracoval: JUDr. Daniela Kovalčíková
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Z ADÁVACÍ ŘÍZENÍ NA VÝBĚR AUTOBUSOVÝCH DOPRAVCŮ V L IBERECKÉM KRAJI S EMINÁŘ I NTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY, Ž ĎÁR NAD S ÁZAVOU 2013 Jiří Hruboň KORID LK,
Evropské projekty & management VÝCHODISKA:  Realita vstupu do EU, rozvoj regionů, potřeba posílení dovedností zaměstnanců a organizací, možnost změny.
SLUŽBY POJIŠTĚNÍ. Princip pojištění vytváření finanční rezervy sloužící k úhradě potřeb nebo škod, které vzniknou pojištěným osobám z nahodilých událostí.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace informačních technologií RNDr. Jan Kotík, obchodní ředitel Mgr. Bohumír Bartušek,
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa Bílá kniha Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou,
IAS 17 Leasingy. Cíl standardu Stanovit účetní pravidla pro zobrazení leasingů v účetních závěrkách nájemců a pronajímatelů.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
ZÁSADY TRANSFORMACE ZDRAVOTNÍCH POJIŠŤOVEN Praha,
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Vodohospodářská infrastruktura a veřejné zakázky Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Pracovní schůzka ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek.
Náklady a Výnosy.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Seminář MZe pro vodoprávní úřady Skalský Dvůr, 19. –
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
IAS 38 Nehmotná aktiva.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Finanční účetnictví RADNICE
Řízení majetku ve vazbě na zdrojovou náročnost
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita
Vyhodnocení stavební zakázky
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Transkript prezentace:

Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010

Aplikace nařízení EP a Rady (ES) 1370/2007 v legislativě ČR a její důsledky v praxi

Dopravní plánování a IDS Ministerstvo dopravy, kraje (vzájemná spolupráce při této činnosti) Plán na dobu nejméně 5 let (rozsah služeb, kompenzace, harmonogram, uzavírání smluv) IDS (požadavek jednotné info služby – jízdní řád a tarif) Organizátor pouze kraj nebo obec (nesmí být dopravce)

Elektronické systémy plateb a odbavování cestujících Zajištění propojitelnosti systému platí rok po účinnosti zákona

Dopravce musí splňovat následující požadavky Osvědčení drážní dopravy, kapacitu dopravní cesty Licenci a schválený JŘ Zajištěná vozidla, personál a technické zázemí Splňovat standardy kvality a bezpečnost dopravy

Smlouva o veřejných službách Smlouva není veřejnoprávní smlouva Formy zadávání služeb: přímé zadání (viz.předpis ES) nabídkové řízení – podrobně stanoví prováděcí předpis

Podmínky přímého zadání Cestující platí dopravci jízdné Poskytování kompenzace z veřejných rozpočtů Existence obchodního rizika spojená s výší tržeb z jízdného

Nabídkové řízení Upravuje prováděcí předpis – upřesňuje podmínky stanovené zákonem o veřejných zakázkách Při zadání služby jinému dopravci je stanovena povinnost odkoupit od dosavadního dopravce vozidla.

Kompenzace Stanoví speciální prováděcí předpis zákonu 1. Definuje výchozí finanční model a) pouze náklady sloužící k plnění závazku s výjimkou - zůstatkové ceny prodaného majetku - náklady na propagaci a reklamu - darů b) náklady na provozní rezervu dopravních prostředků max. 15%

Kompenzace kilometry d) leasing e) odměny členům statutárních orgánů c) náklady na přístavné a odstavné kilometry d) leasing e) odměny členům statutárních orgánů dopravce f) opravné položky a nedobytné pohledávky g) škody nezaviněné dopravcem, nekryté pojistným plněním

Kompenzace Způsob výpočtu nadměrné kompenzace a) míra výnosu na kapitál je 7,5% z provozních aktiv b) podíl čistého k provozním aktivům nesmí přesáhnout povolenou míru výnosu a kapitál

Kompenzace 3. Změna kompenzace v důsledku změny nákladů či výnosů může být pouze do výše 50% rozdílu proti výchozímu modelu 4. Ve smlouvě může být dohodnuta indexace konkrétních nákladů

Standardy kvality a) jedna z každých šesti vozidel musí být bezbariérové (do 50 000km) b) polovina vozidel musí být bezbariérových (nad 50 000km) c) průměrné stáří nesmí přesáhnout 9 let (po 31. 12. 2012)

Účinnost zákona a prováděcích předpisů je od 1. 7. 2010 resp. 1. 10 Vztahuje se na smlouvy uzavřené po 3. 12. 2009

Konec