VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od lovců k zemědělcům NEOLITICKÁ REVOLUCE.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zámořské kolonie - rozvoj světového obchodu.
Čína Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.07
Pravěk II. Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o době kamenné.
Pravěk Mladší doba kamenná
Vznik státních útvarů I.
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
PRAVĚK.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Rozvoj rodové společnosti v mladší době kamenné
Neolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Co všechno lidé potřebují k přežití?
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Doba bronzová ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
POZDNÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
Doba železná Petr Machala.
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Eneolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
MLADŠÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
Mladší doba kamenná - Neolit
Dějepis Mgr. Milan Šimek
ČÍNA.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Charakteristika starověku
Doba železná Mladší pravěk. Doba železná Mladší pravěk.
II. Pravěk 6. Neolit a eneolit.
STAROVĚK.
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
Časová osa pravěku 3 mil. – př. n. l.
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
KDE ŽILI PRVNÍ ZEMĚDĚLCI?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_07 TÉMA:
DOBA BRONZOVÁ Zpočátku lidé zacházeli s mědí jako s lepším druhem nerostu. Hmota se dala kováním tvarovat, roztepávat na pláty, vytahovat do délky. Poté.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_15
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Pravěk.
Zemědělci v době kamenné
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
Zemědělství Jak se změnil svět po době ledové?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
         VY_32_INOVACE_81.19 Jméno autora: Iva Vondrová
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_6-13_ eneolit Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zpracovatelé kovů Uč. str
OP VK Využívání ICT Sada č
Pravěk 6.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
Anotace: Seznámení se s životem v pravěku.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
STŘEDNÍ EVROPA V DOBĚ ŽELEZNÉ
České země v době kamenné
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Indie Uč. str
Transkript prezentace:

VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ

Pracuj s učebnicí s. 27 - 28 1. Kdy vzniklo zemědělství? Kdy se dostalo k nám do Evropy? 2. Kde vzniklo zemědělství? 3. Vysvětli pojem: domestikace = kolonizace = nomádi =

nejstarší zemědělské oblasti: ČÍNA (rýže) STŘEDNÍ AMERIKA (kukuřice) V 9. tisíciletí př. n. l. se lidé usazují na jednom místě – vzniká zemědělství. Do Evropy se rozšířilo v 6. tisíciletí př. n. l. nejstarší zemědělské oblasti: ČÍNA (rýže) STŘEDNÍ AMERIKA (kukuřice) PŘEDNÍ VÝCHOD (obilí)

domestikace = zdomácnění pěstuje se – pšenice, ječmen, luštěniny chovají se – ovce, kozy, prasata, skot kolonizace = osídlování nového území nomádi = kočovníci

Důsledky vzniku zemědělství: str. 28 - 30 vařené jídlo, keramické nádoby; zvyšuje se počet lidí; rozvíjí se umění a kultura; tkaní látek; nadprodukce potravin; rozvíjí se řemesla. menší závislost na přírodě; zásoby na zimu; trvalé příbytky; dožívají se vyššího věku; lepší péče o nemocné;

Společnost se dělí na: KNĚŽÍ BOJOVNÍCI ZEMĚDĚLCI a ŘEMESLNÍCI Zajišťovali ochranu společnosti - B __ __ __ __ __ __ __ __ Vykonávali náboženské obřady - K __ __ __ __ Zajišťují potravu, výrobu nářadí a nástrojů, zbraní Z __ __ __ __ __ __ __ __ a Ř __ __ __ __ __ __ __ __ __ říkáme tomu společenská dělba práce KNĚŽÍ ZEMĚDĚLCI a ŘEMESLNÍCI

vynálezy: s pomocí učebnice str. 30, vypiš do sešitu oradlo; kolo; vůz; hrnčířský kruh; kladka

Video: Pravěcí zemědělci https://www.youtube.com/watch ?v=s4P12GnNCb4&list=PLnplwgX mL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&i ndex=1 Lovci mamutů https://www.youtube.com/watc h?v=XCTQWMfY_Ds&list=PLnpl wgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZE xbv&index=2