Půdní druhy Obr.1 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vysvětlení a rozdělení Půdní druhy Jsou vymezené tzv. zrnitostí. Zrnitost souvisí s velikostí půdního zrna. Velikost půdního zrna rozhoduje o schopnosti vsakovat a zadržovat vodu v půdě. Rozdělení: písčité hlinité jílovité přechodné typy (hlinito-jílovité apod.) Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Půdy písčité relativně velké zrno špatná schopnost zadržovat vodu velmi lehké půdy vhodné pro pěstování méně náročných plodin Obr.2 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Půdy hlinité menší zrno než písčité půdy dobrá míra vsakování středně těžké vhodné pro zemědělské využití pěstování náročnějších plodin Obr.3 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Půdy jílovité malé půdní zrno špatná propustnost vody těžké půdy Obr.4 malé půdní zrno špatná propustnost vody těžké půdy nevhodné pro pěstování Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Použité zdroje Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-09-03]. Dostupné pod licencí Creative Commons na http://www.wikimedia.org. Obr. 1 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Togo_agriculture.jpg Obr. 2 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zandverstuiving_hoge_veluwe_3.jpg Obr. 3 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tractors_in_Potato_Field.jpg Obr. 4 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:A_soil_profile_on_Kilner_Bank_-_geograph.org.uk_-_92677.jpg Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.