Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_12/2_Glóbus Téma: Glóbus Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.0822
Materiál je určen pro výuku předmětu zeměpis pro základní školu praktickou. Příprava není nutná. Doba vzniku říjen 2011 Doba ověření 11.1.2012 Učitel seznámí žáky s glóbusem a vysvětlí k čemu nám slouží poledníky a rovnoběžky. Je určen pro žáky 6.ročníku Určeno pro práci na interaktivní tabuli Anotace
GLÓBUS Glóbus Pevnina Vodstvo je označeno modrou barvou představuje tvar zeměkoule ve zmenšení Pevnina Je znázorněna zelenou barvou,to jsou nížiny. Odstíny hnědé barvy jsou vysočiny (hory a pohoří). Vodstvo je označeno modrou barvou Ledovce jsou označeny bílou barvou GLÓBUS
POLEDNÍK ROVNOBĚŽKA HLAVNÍ POLEDNÍK ROVNÍK je kružnice určují západní a východní směr zkracují se směrem k pólům ROVNOBĚŽKA je polokružnice,která spojuje severní a jižní pól HLAVNÍ POLEDNÍK říkáme mu také nultý prochází Londýnem Rozděluje Zemi na dvě polokoule: východní a západní ROVNÍK je kružnice,která rozděluje Zemi na severní a jižní polokouli Je nejdelší ze všech rovnoběžek
PROCVIČOVÁNÍ UČIVA Zmenšený model země se jmenuje _______. Nultý poledník prochází městem ________. Pevnina je znázorněna ________ a ________ barvou. Nížiny jsou vyznačeny _______ barvou Hory a pohoří jsou vyznačeny _______ barvou. Vodstvo je znázorněno _______ barvou. PROCVIČOVÁNÍ UČIVA
Soubor:Coronelli celestial globe. jpg Soubor:Coronelli celestial globe.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 1. 1. 2007 [cit. 2011-10-28]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Coronelli_celestial_gl obe.jpg>. Zdroje