MOTORIKA II JEMNÁ MOTORIKA www.klokanovyskolky.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nadtřída: Mnohonozí (Myriapoda)
Advertisements

Posouzení nepříznivé sociální situace
Vývoj uchopování a manipulace
HEWER SOCIÁLNÍ AKTIVIZACE
Rychlostní schopnosti (speed, Schnelligkeit)
Pohybové hry Kdo si hraje, nezlobí.
v 1. ročníku Praktické školy jednoleté
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Psychohygiena učitele
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE BATOLECÍ OBDOBÍ
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI 1. BIOLOGICKÁ DETERMINOVANOST 2. SENZITIVNÍ OBDOBÍ – MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK 3. ÚZKÝ VZTAH S MOTORICKOU DOCILITOU 4. JEMNÁ A HRUBÁ MOTORIKA,
Psychomotorický vývoj dětí se sluchovým postižením
Výchovné zaměstnání v období kojeneckém
Svaly Ke kostře je šlachami připojeno velké množství svalů, které umožňují pohyb jednotlivých částí těla. Svaly hrudníku umožňují také jeho pohyb při dýchání.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
CO NEJVÍCE SE NAROVNÁME, HLAVU VYTÁHNEME VZHŮRU
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Znaky pohybu Typické znaky lidské motoriky
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
Svaly Ke kostře je šlachami připojeno velké množství svalů, které umožňují pohyb jednotlivých částí těla. Svaly hrudníku umožňují také jeho pohyb při dýchání.
Senzorická integrace - Jean Ayresová
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Západočeská univerzita v Plzni
Motorické schopnosti (Physical Abilities, Motorische Eigenschaften) Integrace vnitřních vlastností organismu, která podmiňuje splnění určité skupiny pohybových.
Vývoj výtvarného projevu
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
bucco-faciální praxie
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Kroužkovci.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
PROGRAM ZAČÍT SPOLU  V programu Začít spolu je kladen důraz na vlastní volbu dítěte, na výchovu ke zvídavému zájmu o učení a k řešení problémů, na komunikaci.
Rozvoj pohybových schopností ve školní TV Pohybové schopnosti jsou souhrnem integrovaných a relativně samostatných dispozic subjektu, potřebných ke splnění.
,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“
Motorické schopnosti.
Motorika Pohybový vývoj a diagnostika. Motorika  Je souhrnné označení pro pohyb  Je ukazatelem psychomotorického vývoje dítěte  Je oblastí diagnostiky.
Problematika neprospěchu žáka
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Čtvrtá lekce – střelba z místa a střelba v pohybu (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento projekt.
U6, U7 (2x týdně trénink cca min) PO - pohybová cvičení, technické dovednosti – HČJ PA - hry malých forem (1/1,2/2,1/2,2/1) U8,U9 (3x týdně trénink.
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
jemná motorika, koordinace ruky a oka
Grafomotorika - Vrba ve větru
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_5.ročník_ 01_Soustava opěrná a pohybová
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Kurz: Na stopě tanci Vedoucí: Irča Havlíčková Termín: pondělí 15:00 – 16:00 Kurz je určen dětem ve 3. – 5. ročníku (ostatní po dohodě)  Máš rád/a pohyb,
ANTROPOMOTORIKA.
Lateralita.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Vybrané kognitivní procesy a sport
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
POSUZOVÁNÍ ŠKOLNÍ ZRALOSTI U SLUCHOVĚ POSTIŽENÝCH DĚTÍ
Pohybové hry Kdo si hraje, nezlobí.
Transkript prezentace:

MOTORIKA II JEMNÁ MOTORIKA www.klokanovyskolky.cz

K jemné motorice se řadí: manipulační aktivity grafomotorika vizuomotorika logomotorika oromotorika Manipulační aktivity Schopnost uskutečňovat koordinačně složité pohyby, rychle si je osvojovat a podle měnících se podmínek je modifikovat. Často se tento termín používá k vyjádření toho, že ruce pohybují nějakým objektem, aby vykonaly požadovanou aktivitu. Manipulovat lze však i jinými částmi těla pomocí drobných svalů (ústa, nohy). www.klokanovyskolky.cz

MANIPULAČNÍ ČINNOSTI ROZVÍJEJÍCÍ JEMNOU MOTORIKU Rukodělné činnosti Úkony spojené se sebeobsluhou Stavebnice, společenské hry Pomoc při každodenních činnostech v domácnosti Cvičení pohybů ruky a prstů Cvičení hmatu www.klokanovyskolky.cz

POZNÁMKA: Pokud si chcete rozšířit prezentaci, použijte náměty z přiloženého materiálu „Jemná motorika“.