Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

Úvod do studia dějepisu
ÚVOD DO DĚJEPISU II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Historická období a historické prameny
Didaktická média v dějepisném vyučování
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Předchůdce člověka – opakování
Historické prameny.
Vedoucí KHI: Katedra historie FP TUL Sokolská 8, budova S, 2. P. Vedoucí KHI:
VY _12_INOVACE_D HISTORICKÉ PRAMENY – 6. ROČNÍK. Autor: Mgr
ÚVOD DO DĚJEPISU III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Historické prameny.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
6. ročník Pravěk.
HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ
Instituce zpracovávající historické prameny
Orientace v čase, časová osa/přímka
Historické pojmy, prameny
Práce s časovou osou 6. třída.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_3D.6.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Úvod do vyučování dějepisu
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Dějepis Úvod do dějepisu Pavel Šupka
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-L
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_6_ ÚVOD DO STUDIA DĚJEPISU Číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu I. (dějepis, historie, historické prameny,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DE05 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Dějepis – 6. ročník. Minulost, dějiny, dějepis a historie minulost = všechno, co se odehrálo do současnosti dějiny = minulost lidstva, část minulosti;
PRAMENY K POZNÁVÁNÍ MINULOSTI Zvídavý člověk si jistě položí otázku, jak mohou dějepisci znát o životě lidí v minulosti tolik informací? Odkud je získali,
Úvodní hodina dějepisu Uspořádání učebnice Časová osa Prameny 9. ročník.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Opakování národních dějin (1)
Požadavky na splnění předmětu
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak pracovat s učebnicí
Úvod do dějepisu HISTORICKÉ PRAMENY 6.ROČNÍK.
Výprava za kronikou Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Autor: Mgr. Božena Andrašková
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Historické prameny a pomocné vědy historické
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Dějepis 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_29_Úvod do vyučování dějepisu Autor Řehořková Jarmila

Úvod do vyučování dějepisu

Historia magistra vitae Historia magistra vítae Historie = učitelka života

Pokus se vysvětlit tyto pojmy. Historie Zkoumá a popisuje dějiny lidstva Školní předmět, který se zabývá dějinami Dějepis Historik Vědec, zkoumající dějiny Dějiny Jsou minulostí lidstva

Proč se učíme dějepis? Hledat příčiny událostí Chápat následky a uvádět do souvislostí Hledat příčiny problémů a konfliktů současného světa Naučíte se vážit si předků? Napadají tě další důvody?

Kde získáš informace? internet encyklopedie odborná kniha Kde ještě?

Kde vědci získávají informace? Musí mít zdroje – prameny = vše co nám po předcích zbylo

Prameny Hmotné předměty a nástroje, které naši předci používali důležité pro období, kdy lidé neznali písmo

Písemné listiny smlouvy náhrobní nápisy dopisy

Obrazové sochy fotografie mapy obrazy

Depozitáře – muzejní sklady Kde se prameny uchovávají? Depozitáře – muzejní sklady Muzea expozice Archivy Galerie většinou netištěné - listiny, matriky, rukopisy v našich zemích první písemné prameny v 9. – 10. stol. Knihovny písemné tištěné prameny – knihy, noviny, časopisy

Archeologie? Kdo je to archeolog? zkoumá nejstarší hmotné prameny vykopává a zkoumá hmotné nálezy

Dějepis Dějiny Historik Historie Opakování Vědec, zkoumající dějiny Spoj pojmy: Dějepis Vědec, zkoumající dějiny Dějiny Zkoumá a popisuje dějiny lidstva Historik Školní předmět, který se zabývá dějinami Historie Jsou minulostí lidstva

Dějepis Dějiny Historik Historie Tak je to správně Školní předmět, který se zabývá dějinami Dějiny Jsou minulostí lidstva Historik Vědec, zkoumající dějiny Historie Zkoumá a popisuje dějiny lidstva

Klikni na O jaké prameny se jedná? obrazové hmotné písemné hmotné obrazové

Použité zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Kultura_se_zvoncovit%C3%BDmi_poh%C3%A1ry http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Homo_sapiens_neanderthalensis.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Egyptian-hrwyt.PNG?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Virgil_1501_Aldus_Manutius_(Italika).jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cosmas-Chronica_Boemorum.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Metropolitan_helmeted_soldier_Roman_1C.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Julius_Caesar_(Museo_del_Prado_E-378)_01.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Altamira,_bison.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:World_Map_1689.JPG Klipart office.com