Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Rozdělení hlásek DUM 14/1.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
11.1 Slovo, slabika, hláska, písmeno
21.1 Slabikotvorné r a l Jede Kudrna
Obrázky-zdroje snímek 3 -
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Zvuková stránka věty Spisovná výslovnost.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
Hlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Mgr. Michal Oblouk HLÁSKOSLOVÍ.
Zvuková stránka jazyka
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Jak je to dál ? Vypravuj. Princeznička na bále C Č D Ď H CH I J K L M N Ň O P Q R Ř S Š T Ť U V W X Y Z Ž B A E F G poztrácela korále….
Český jazyk – 2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo
VY_32_INOVACE_Fi_III_22 Název Státní vlajky zemí EU Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Český jazyk Přehled dělení hlásek- samohlásky a souhlásky 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-17 Projekt ZŠ, MŠ a PrŠ Karlovy.
VY_32_INOVACE_Fi_III_8 Název Cestovní ruch Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_24 Název Státní poznávací značky motorových vozidel evropských zemí Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Fi_III_25 Název Státní vlajky zemí světa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Mat_III_10 Cestování párové souhlásky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiáluVY_32_INOVACE_III_Cj1_17 AutorDaniela.
Seznámení se s hláskami a jejich dělení
Mgr. Zbyněk Zeman, ZŠ a MŠ Staré Hobzí
VY_32_INOVACE_Fi_II_14 Název Evropa - regiony
Samohlásky krátké a dlouhé, dvojhlásky
Zaokrouhlování čísel do na stovky a tisíce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Miluše Vosáhlová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_18
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Mat_III_09 Párové souhlásky znělé/neznělé
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY:ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Šev_II_04 SLABIKÁŘ 4 – J
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_Mil_II_08 Osově souměrné útvary
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Autor: Mgr. Maruše Žofková Název: VY_32_INOVACE_1A_06_samohláska U
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_SLABIKOTVORNE_R_A_L Název materiálu:
VY 32 INOVACE 361.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Anotace: prezentace slouží k procvičování učiva z 2. ročníku
Zábavné skládání, anagramy Název projektu: OP VK
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
VY_32_INOVACE_Slo_III_10 Alkyny ppt.
Autor: Mgr. Ľubica Čambálová
Výtah VY_12_INOVACE_Rů_I_33 Název projektu: OP VK
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Slabikotvorné R, r, L, l Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Konstrukce čtverce, obdélníku Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_19_ Český jazyk - opakování pro 1. a 2. ročník
SAMOHLÁSKY A SOUHLÁSKY
VY_32_INOVACE_Fi_II_06 Název Asie – opakování, soutěž
VY_32_INOVACE_Kup_I_08 VÁNOCE
VY_32_INOVACE_Šev_II_05 SLABIKÁŘ 5 – N
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
VY_32_INOVACE_Spo_II_03 Words: Family
Název Jazykové příručky Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka,
VY_32_INOVACE_Šev_II_03 SLABIKÁŘ 3 – T
Dělení souhlásek, souhlásky tvrdé Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Mil_II_11 Obvod čtverce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_12_INOVACE_Pel_III_12 Funkce – grafické řešení soustavy rovnic
Transkript prezentace:

Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 VY_32_INOVACE_Mat_II_01 Souhlásky Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Magda Matušková

Souhlásky Označujeme těmito písmeny: b, c, č, d, ď, f, g, h, ch, j, k, l, m, n, ň, p, q, r, ř, s, š, t, ť, v, w, x, z, ž Jsou to všechna písmena v abecedě, která neoznačují samohlásky.

Souhlásky Jsou to hlásky, které obvykle nemohou samy tvořit slabiku. Potřebují k tomu „souseda“ – většinou samohlásku. Např. předložky k, v, s, z - nejsou slabiky Ale ke, ve, se, ze – jsou slabiky

Slabikotvorné „ r, l „ I souhlásky však vyjímečně mohou tvořit slabiku – i zde však potřebují souseda – tentokrát další souhlásku. Tohoto „souseda“ nazýváme slabikotvorné „ r “ a slabikotvorné „ l “.

Rozděl slova na slabiky: vrtá mlčí kapr spadl zamrká vr/tá ml/čí ka/pr spa/dl za/mr/ká

Podtrhni slabiku, ve které není samohláska: vr/tá ml/čí ka/pr spa/dl za/mr/ká vr/tá ml/čí ka/pr spa/dl za/mr/ká Na konci těchto slabik je slabikotvorné „ r “ nebo „ l “

Poznáme slabikotvorné „ r “ nebo „ l “ ? V těchto slovech JE slabikotvorné „ r “, „ l “ : ml/čí sve/tr zr/ní není zde samohláska není zde samohláska V těchto slovech NENÍ slabikotvorné „ r “, „ l “: mlo/ci sve/try zra/ní P R O Č ???? Protože ve všech slabikách jsou samohlásky!!!!

mr/ká mra/ky pr/ší prá/ší vlci vléci slza sleze Rozděl slova na slabiky a označ slabikotvorné „ r “ nebo „ l “: mrká mraky prší práší mr/ká mra/ky pr/ší prá/ší vlci vléci slza sleze vl/ci vlé/ci sl/za sle/ze

brou/sí br/zy du/pal du/pl vezl vezla krkl krákal Pokračuj: brousí brzy dupal dupl brou/sí br/zy du/pal du/pl vezl vezla krkl krákal ve/zl vez/la kr/kl krá/kal

Datum vytvoření: 20. 11. 2011 Předmět: Český jazyk Ročník: druhý Anotace: žáci se při ověření uč. materiálu seznámí se souhláskami, jejich psanou podobou, dozví se, že vyjímečně i souhlásky mohou tvořit slabiku pomocí slabikotvorného „r“ a „l“ a naučí se je rozpoznávat. Zdroj obrázků: www.greenstreetsoftware.com