III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ – PROKARYOTA Biologie 1.ZA,SC,OS Mgr. Petra Siřínková
Advertisements

Viry říše: nebuněční.
„EU peníze středním školám“
Viry.
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Svět mikrobů BAKTERIE BAKTERIE
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu16 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
ORGANISMY JEDNOBUNĚČNÉ
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.05 Název pro školu:
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.06 Anotace: Prezentace popisuje vlastnosti, vysvětluje rozdíly mezi viry, bakteriemi. Vzdělávací oblast: Viry, bakterie, sinice.
Jednobuněčné organismy s nepravým jádrem
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
Bakteriální nemoci člověka
Bakterie.
Autor výukového materiálu:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
BAKTERIE.
VY_52_inovace_PRV.5.26 Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_inovace_PRV.5.26 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_inovace_PRV.5.22 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Škola:. Základní škola Kladruby
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kvasinky Zbyněk Kačírek Václav Hujíček Josef Hanzl.
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_P6-001 Předmět PŘÍRODOPIS.
Prokaryotní organismy Bakterie III. Grampozitivní bakterie grampozitivní buněčná stěna celkem 13 skupin obvykle chemoheterotrofní aerobní, anaerobní,
Nakažlivá /infekční/ nemoc Je přenosná z nemocného člověka (zvířete) na zdravého jedince Přenáší se přímým stykem, potravou, vdechnutím, poraněním, bodnutím.
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
Bakterie. Malé organismy viditelné jen pomocí mikroskopu. Jsou to jednobuněčné organismy – jejich tělo je tvořeno jen jednou buňkou. Jsou jednodušší a.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Bakterie VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Funkce – obrana organismu proti infekci. Nakažlivé neboli infekční nemoci: =choroba, která je přenosná z nemocného člověka nebo zvířete na zdravého jedince.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_02.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_12_20_nemoci.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - VIRY
Riskuj Přírodopis VI. třída.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
VY_52_INOVACE_01_Organizmy lidských sídel – učební text
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Bakterie.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Bakterie Nikola Klaclová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_20_OPAKOVANI_JEDNOBUNECNE_ORGANISMY
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Gabriela Černohorská 3.A
BAKTERIE.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
AUTOR:Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 27 Jméno autora: Mgr. Lenka Popeláková Datum: říjen 2011 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Přírodopis VI. – IX. třída Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1996

Riskuj Přírodopis VI. třída

Metodický postup: 1. Žáci se rozdělí do skupin. Každá skupina si postupně vybírá bodované otázky. Za správnou odpověď získávají plný počet bodů, při použití nápovědy – pole s otazníkem - se počet bodů krátí na polovinu. 4. Vyhrává skupina s vyšším počtem bodů.

Bakterie Viry 100 100 200 200 300 300 400 400 500 500

Viry jsou organismy velmi malých rozměrů, jsou složené ze A) složité organické látky a bílkovinného obalu B) složité anorganické látky C) složité organické látky a slizovitého obalu SOL a BO A) Odpověď

Parazitují v buňkách ………………….. hostitele Odpověď

Viry jsou původci …………………… Ch chorob Odpověď

Viry se množí pomocí buněk hostitele, která ………….. Z Zahyne nebo jsou její životní funkce pozměněny Odpověď

Vyber 4 způsoby vniknutí virové nákazy do lidského těla…………… Sliznicí dýchacího, trávicího, pohlavního ústrojí Podáním ruky Porušenou kůží Utřením rukou do stejného ručníku Transfúzí krve Injekční stříkačkou S, K, TK, IS 1, 3, 5, 6 Odpověď

Vyber 3 způsoby jakými se lze chránit před virovou nákazou. ZŽ, H, O 1. Zdravou životosprávou 2. Cvičením 3. Dodržováním hygienických zásad 4. Nezdržovat se ve společnosti lidí 5. Pít alkoholické nápoje 6. Zvyšováním odolnosti organismu 1, 3, 6 Odpověď

Jak se nazývá klidové období bakterie ……………….. spora Odpověď Obr. 7

Vyber správné tvary bakteriálních buněk. Koky Duokoky Diplokoky Triplokoky Streptokoky Sitokoky Stafylokoky Tyčinky K, DK, SK, T 1, 3, 5, 7, 8 Odpověď

Jak se nazývají bakterie, které způsobují rychlý rozklad látek…………… hniložijné Odpověď

Některá bakteriální onemocnění se léčí pomocí ……………… antibiotik Odpověď

Při výrobě mléčných výrobků (jogurtů) se používají bakterie …………………… laktobacily Odpověď

Která z následujících onemocnění jsou bakteriálního původu: 1. angína 2. zápal plic 3. HIV 4. chřipka 5. borelióza A, ZP, B Angína, zápal plic, borelióza Odpověď

Použité materiály: Obrázky – Klipart – Office.com http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=97