ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro počítání s mocninami
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Matematika a její aplikace
Několikrát méně, nácvik.
Dělení desetinných čísel 3. část
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.
Mgr. Ladislava Paterová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_9.
Dělení desetinným číslem
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
15..
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Rozklad na součin vytýkání
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Matematika a její aplikace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Násobení a dělení desetinných čísel
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Dělení zlomků.
VÝPOČET ZLOMKU Z CELKU.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_566_PÍSEMNÉ_DĚLENÍ_JEDNOCI FERNÝM_DĚLITELEM.
16..
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Desetinná čísla – dělení
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_562_PÍSEMNÉ_SČÍTÁNÍ Téma: OPAKOVÁNÍ – PÍSEMNÉ.
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 06 Dělení mnohočlenů MěSOŠ Klobouky u Brna.
Matematika pro 1. stupeň č. DUMu: VY_32_INOVACE_13_Písemné odčítání do 1000 s přechodem ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Jméno.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Dělení se zbytkem Název sady: Matematika 3. ročník Číslo projektu:
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2012 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_01_Výpočet zlomku.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
Dělitelnost přirozených čísel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Písemné dělení dvojciferným dělitelem se zbytkem - zkrácený zápis
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
zpracovaný v rámci projektu
Početní operace v oboru přirozených čísel
Písemné dělení jednociferným dělitelem
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_01_převody jednotek délky
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Jméno autora: Mgr. Alena Mášová
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_16_slovní úlohy na výpočet procentové části
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_02_slovní úlohy na převod délky – km - m
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_procento
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Hana Jarošová
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0961 Matematika pro 2. stupeň Č. DUMu: VY_32_INOVACE_09_dělení desetinného čísla číslem desetinným se zbytkem Jméno autora: Mgr. Hana Vaňková

Anotace: Žáci procvičují zadané příklady písemného dělení desetinných čísel. Počítáme u tabule nebo jako samostatnou práci do sešitu. Dělíme na 2 desetinná místa v podílu. Určeno pro 9. ročník. Vytvořeno v únoru 2012.

Dělení desetinného čísla číslem desetinným (se zbytkem) Zopakujme si: Při dělení desetinných čísel nejdříve převedeme dělení na dělení přirozených čísel. Zapamatuj si, že než přikročíš k dělení desetinných čísel, musíš dělence i dělitele vynásobit takovým násobkem (10, 100, 1000, …), aby se z dělitele stalo přirozené číslo. Potom je dělíme stejně jako čísla přirozená. Když při dělení narazíme na desetinnou čárku, tak ji ihned napíšeme do výsledku.

Procvičuj písemné dělení (podíl na dvě desetinná místa) 275,56 : 3,8 = 870,39 : 4,2 = 16,236 : 0,53 = 0,639 : 0,19 =

ŘEŠENÍ PŘÍKLADŮ: 275,56 : 3,8 / . 10 870,39 : 4,2 /. 10 2755,6 : 38 = 72,51 8703,9 : 42 = 207,23 095 030 196 303 060 099 22 150 24 16,236 : 0,53 /. 100 0,639 : 0,19 /. 100 1623,6 : 53 = 30,63 63,9 : 19 = 3,36 033 069 336 120 180 06 21

Procvičuj písemné dělení (podíl na dvě desetinná místa) 695,16 : 0,75 = 50,909 : 0,29= 105,396 : 0,028 = 10,139 : 6,9 =

ŘEŠENÍ PŘÍKLADŮ: 695,16 : 0,75 / . 100 50,909 : 0,29 / . 100 69516 : 75 = 926,88 5090,9 : 29 = 175,54 201 219 516 160 660 159 600 140 00 24 105,396 : 0,028 / . 1000 10,139 : 6,9 / . 10 105396 : 28 = 3764,14 101,39 : 69 = 1,46 213 323 179 479 116 65 040 120 08

Slovní úloha: Vlak ujel 402,3 km za 4,5 hodiny. Kolik kilometrů ujel za 1 hodinu? Kolik kilometrů ujede za 8 hodin? Vložte do tabulky. 1 hodina 2 hodiny 3 hodiny 4 hodiny 5 hodin 6 hodin 7 hodin 8 hodin

Řešení slovní úlohy: Vlak ujel 402,3 km za 4,5 hodiny. Kolik kilometrů ujel za 1 hodinu? Kolik kilometrů ujede za 8 hodin? Vložte do tabulky. 402,3 : 4,5 / . 10 4023 : 45 = 89,4 423 180 00 Vlak ujel za hodinu 89,4 kilometru. 1 hodina 2 hodiny 3 hodiny 4 hodiny 5 hodin 6 hodin 7 hodin 8 hodin 89,4 km 178,8 km 268,2 km 357,6 km 447 536,4 km 625,8 km 715,2 km

Citace: Dezidor.[cit.2012-02-05].Dostupný pod licencí Creative Commons z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vlak_v_Sokolov%C4%9B.jpg>