Zpráva o české reklamě 2017 Tisková konference 25.1. 2018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Studie: Data retention v ČR v praxi Petr Kučera Iuridicum Remedium, o. s.
Advertisements

Finanční vzdělávání jako důležitý prvek ochrany spotřebitele na finančním trhu Mgr. Klára Hájková náměstkyně ministra financí, sekce Finanční trh 31. března.
(Ne)diskriminace ICT v České republice
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Praha,12.červen, 2008 Konference: DIGImedia 2008.
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
Spolupráce veřejného výzkumu s podniky Současná situace a bariéry na straně výzkumné sféry Michal Pazour, Vladislav Čadil 20. dubna 2012.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Jan Husák: Digitální výzvy 2012 „ICT z pohledu PS“
Hospodářská politika státu
1 „Zájmy České republiky a přijetí společné měny“ Stav příprav v jednotlivých sektorech a úkoly pro další období Vladislav Flek vedoucí Organizačního výboru.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
PPP – aktuální vývoj v ČR 28. září 2005 Julie Leitgebová, PPP Centrum.
Návrh nového zákona o elektronických komunikacích Hradec Králové 30. března 2004.
Návrh strategie PMF 2015 – Očekávané změny a trendy v HR v příštích 4 letech  Zvyšování efektivity všech HR procesů  Velký důraz na profesionalitu.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Korupce a veřejné zakázky
Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ing. Ivan Černý předseda Finanční komise SMO ČR.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Ing.K.Šimeček Stav otvírání trhu s energií v ČR z pohledu SVSE Září 2002.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
Asociace energetických manažerů a Sdružení velkých spotřebitelů Ing. Aleš Valla Obchodní ředitel MORAVIA ENERGO, a.s. Nová pravidla vyhodnocování odchylek,
Životní úroveň obyvatel v České republice
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
VÝZKUM A ANALÝZA SITUACE PROJEKČNÍCH A INŽENÝRINGOVÝCH FIREM 2012 Tomáš Krejča, BenchCom BenchCom, s.r.o. Černokostelecká Říčany.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Stav realizace ESF programů v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí k Tisková konference 5. února 2007.
Stručná prezentace výsledků z výzkumu PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI Březen 2004 / Prezentace pro ISSS 2004 / Jan Tuček - ředitel STEM/MARK,
Závěrečné setkání Nové Dvory, 26. – Bc. Lucie Chládková Bc. Kristýna Juhová Mgr. Lenka Karbanová Bc. Markéta Kovářová Bc. Jana Vavříková.
Platební bilance ČR z hlediska členství v EU a perspektivně v EZ (seminář na VŠFS dne , projekt IGA VŠFS č. 7701)
Boj proti daňovým únikům – iniciativy ČR v EU 10. března 2015, IFA Praha
Zákon roku 2014 Tomáš Babáček Ambruz & Dark Deloitte Legal Nejlepší (a nejhorší) legislativní počin pro podnikatelské prostředí v ČR.
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
Podpora firmám umístěným ve vědeckotechnických parcích poskytovaná v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost PETR PORÁK,
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Prezentace časopisu Vydavatel: ECONOMIA a.s. – leader na trhu ekonomických a odborných periodik v ČR.
Historie vzniku  celostátní všeoborové konference NNO, vznik Stálé komise konference NNO  celostátní všeoborová konference NNO,
Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC Slovanský dům, Praha.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Česká ekonomika v prvním pololetí 2011: na prahu nového útlumu? Tisková konference.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
1 Tisková konference ČLFA, 11. února 2016 Komentář k výsledkům za r Spotřebitelské úvěry (údaje za členské společnosti ČLFA)  objem nově poskytnutých.
Hodnotové hranice mezi voliči politických stran v ČR Prezentace z výzkumu podpořeného grantem č Grantové agentury Univerzity.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Tisková konference Informační kampaně státu kvalitně a efektivně: „Metodické kuchařky“ pro veřejné zakázky na komunikaci a marketing 2. března 2017.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Armáda a bezpečnost, nová role zbrojního průmyslu
Tisková konference ČMKOS
Výroční konference OP PIK
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Alois Rašín první ministr financí ČSR ( )
Časopis pro profesionály ve stavebnictví
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Program B2B a zapojování soukromého sektoru do rozvojové spolupráce Ludmila Leškovská, Česká rozvojová agentura Praha,
Inovační potenciál České republiky Ing. Martin Štícha Sekce VaVaI
Tisková konference ČMKOS
Priority Policie České republiky na rok 2012
Zpráva o české reklamě
Čisté investice do rozhlasové reklamy
Poskytování sociálních služeb a ekonomika církevních nestátních neziskových organizací Konference APSS Praha,
Transkript prezentace:

Zpráva o české reklamě 2017 Tisková konference 25.1. 2018

Jan Binar, prezident AKA, CEO McCann Praha Petr Chajda, předseda výboru asociace mediálních agentur (ASMEA), CEO Dentsu Aegis ČR a SR Lucie Češpivová, předsedkyně sekce českých nezávislých agentur, partner Dorland Petr Laštovka, předseda sekce digitálních agentur, Group Head of Planning Comtech Can David Čermák, předseda sekce aktivačních agentur, CEO Momentum Praha Diskuse

Hlavní události v legislativě Volební zákon s novými pravidly a finančními limity Spotřebitelské soutěže vyjmuty z regulace komerčního hazardu Spor o venkovní reklamu u dálnic a silnic první třídy David Čermák: Jak se uvolnění u spotřebitelských soutěží projevilo na trhu? Petr Chajda: Jak komplikuje výpadek podstatné části OOH? Vliv na ceny, dostupnost?

Růst výdajů do reklamy 80 mld. v roce 2017 vs. 73 mld. v roce 2016 znamená růst o 10% Petr Chajda: Ceny – vývoj za poslední rok, vliv na absolutní výši výdajů, poptávka po jednotlivých mediatypech, odhad za digitál (čísla nemáme) Ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, bez vlastní inzerce Kompletní čísla za internet uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj během února

Průzkum AKA NEmediální výdaje – březen 2017 David Čermák: odhad trendu za rok 2017 – čísla budou později. Poznámka – dohad mediálních kanálů nekoresponduje o třetinu z předchozím slidem – Nielsenu. Na vině je nejspíše to, že Nielsen počítá ceníkové (Gross) ceny, zatímco průzkum operuje s net cenami. Pravda bude tedy někde uprostřed – koeficient GROSS/NET je cca 0,5-0,6.

Průzkum AKA NEmediální výdaje – březen 2017 Petr Laštovka: Digitál v nemediální oblasti – charakteristika poptávky, nová řešení, trh digitálních agentur, digitální know-how na straně klientů

Veřejné zakázky v komunikaci Lucie Češpivová: více výběrových řízení vs. méně zrušených tendrů (19:9). Podpora AKA veřejné správě. Stále malý podíl veřejné sféry na celkových výdajích do komunikace – někde kolem 1%. V zahraničí pětina a ž třetina

2018 – hlavní témata Legislativa Profesionalizace státní správy GDPR E privacy Odpovědnost medií za obsah reklamy na léčiva Profesionalizace státní správy Prohlubování znalosti a využívání Metodiky zadávání veřejných zakázek Lidské zdroje 52 % lidí do 30 let pokládá zaměstnání v reklamě a komunikaci za atraktivní Chronický nedostatek seniorních odborníků vede do tuzemska zahraniční experty Boj proti komoditizaci reklamy Kreativní odvětví s unikátními řešeními a přístupy Nezdůvodněný tlak na cenu vs. vytvářená hodnota Standardy spolupráce mezi zadavateli a agenturami Marek Hlavica: Nutnost se přizpůsobit nové regulaci. EACA a její snahy na poli EU v oblasti E-privacy Lucie Češpivová: Prohlubovat spolupráci s marketéry z veřejné sféry. Do vlastních řad – naučit agentury pracovat se zadavateli Jan Binar: Podle výzkumu AKA nepatří reklama mezi top obory, ale stále je zajímavou příležitostí. Většina studentů si uvědomuje šíři profesí, které se v ní dají uplatnit. Úzkoprofilové profese. Tlak na cenu práce. Problém oboru – rozevírají se nůžky mezi náklady a příjmy. Tlak na cenu služeb, zbytečné a nákladné tendrování. Přezírání hodnoty, které komunikace přináší. V konečném důsledku to může vest k podfinancování oboru, což poškodí zadavatele – jejich byznys.

Díky za pozornost Jan Binar, prezident AKA, CEO McCann Praha Petr Chajda, předseda výboru asociace mediálních agentur (ASMEA), CEO Dentsu Aegis ČR a SR Lucie Češpivová, předsedkyně sekce českých nezávislých agentur, partner Dorland Petr Laštovka, předseda sekce digitálních agentur, Group Head of Planning Comtech Can David Čermák, předseda sekce aktivačních agentur, CEO Momentum Praha Diskuse